وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان رسما ساعت هفت صبح امروز آغاز شد

و تا ساعت ۱۶ عصر ادامه داشت.

شکایت از بی‌کیفیت بودن رنگ

داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف‌غنی احمدزی دو نامزد پیشتاز ریاست جمهوری در دوم باهم رقابت کردند.

انتخابات؛ اراده ملي يا قدرت‌نمایی قومي؟

انتخابات دور دوم ریاست جمهوری تحت تدابیر شدید امنیتی در سراسر کشور برگزار شد. کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که بیش‌از هفت میلیون نفر دراین دور انتخابات شرکت کردند.
احمد یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات همزمان با آغاز روند رای‌دهی نخستین رای را به صندوق ریخت. آقای نورستانی از مردم خواست که رویداد شانزده حمل را تکرار کنند و حضور گسترده داشته باشند.
حامد کرزی، رئیس جمهوری در آغازین ساعت رای‌گیری به لیسه امانی، یکی از مراکز رای دهی رفت و رای خویش را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به صندوق انداخت.
رئیس جمهور پس از رای دادن خطاب به مردم کشور گفت:" امروز آمدن شما به مراکز رای دهی و رای دادن به کاندید دلخواه تان، افغانستان عزیز را به طرف ثبات و حکومت بسیار بهتر و زندگی بهتر استقامت می‌دهد."
رئیس جمهور گفت که امروز روزی است که افغانستان در حقیقت از مرحله انتقال به مرحله ثبات، ترقی و آرامش قدم محکم می گذارد.
آقای کرزی در ادامه خطاب به مردم گفت: پس بیایید به دست خود سرنوشت خویش را تعیین کنید و کشور تانرا از هر گونه احتیاج بیرونی رهایی ببخشید و نجات دهید.
رئیس جمهور مردم افغانستان را برای اشتراک گسترده در انتخابات تشویق کرد و گفت:" رای شما ثبات و ترقی افغانستان است، به پا ایستاده شدن افغانستان است، به این اساس بیرون شوید و رای دهید."
معاونان رئیس جمهور نیز با حضور در مراکز رای‌دهی در کابل رای خود را به صندوق ریختند.
محمد یونس قانونی، معاون اول ریاست جمهوری با حضور در مرکز انتخاباتی در لیسه امانی کابل، رای داد. آقای قانونی بعد از استعمال رای خود طی سخنانی از مردم خواست که یک بار دیگر حماسه ۱۶ حمل را خلق کنند.
آقای قانونی از نهادهای دولتی و کمیسیون های دوگانه انتخاباتی خواست که به اساس حکم ریاست جمهوری اصل بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کنند.
نامزدان ریاست جمهوری هم در ساعات اولیه، رای خود را استعمال کردند.
داکتر عبدالله با هر دو معاونش با حضور در لیسه استقلال شهر کابل رای خود را به صندوق انداخت.
آقای عبدالله به تهدیدات امنیتی اشاره کرد و از تلاش های نیروهای امنیتی برای امن ساختن انتخابات، قدردانی نمود.
داکتر اشرف غنی احمدزی همراه با سرور دانش، معاون دوم و شماری از هوادارانش با حضور در لیسه حبیبیه کابل رای داد.
احمدزی پس‌از استعمال رای خود، در نشست خبری گفت:" ما می خواهیم که توسط فیصله شفاف ملت رئیس جمهور آینده ریاست جمهوری افغانستان انتخاب شود."
متن کامل ادامه مطلب...



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی
حزب وحدت ملی افغانستان به رهبری استاد محمد اکبری

از تیم اصلاحات و همگرایی اعلام حمایت کرد.

حزب وحدت ملی افغانستان طی مراسم با شکوهی حمایت همه جانبه خود را از تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله اعلام داشت.

این محفل با حضور اعضای تیم اصلاحات و همگرایی و برخی کاندیدان دور گذشته ریاست جمهوری از جمله زلمی رسول، حبیبه سرابی، سیدحسین عالمی بلخی و نیز برخی وکلای پارلمان و تعداد زیادی از مردم شهر کابل امروز در هوتل آریانا کابل غرب کابل تدویر یافت.


استاد محمد اکبری در این محفل گفت: افغانستان در سالهای زیاد با استبداد و حکومت نظامی اداره می شد، ولی با جهاد و مبارزات استعمار شکن و کفر ستیز مردم کشور شرایطی مساعد گردید تا مردم افغانستان زعیم آینده و سرنوشت کشورشان را با رای دهی خودشان تعیین کنند و حکومت گران آینده جامعه خود را با انتخاب خود به کرسی مسئولیت برسانند.
وی افزود: نتیجه جهاد مردم افغانستان و مقاومت آنها، شرایطی را ساخته است که هر فقیر و غنی از هر قوم و ولایات، بر اساس آرای خود رئیس جمهور آینده خود را در نتیجه انتخابات آزاد و عادلانه و دموکراتیک تعیین می کند.
او ضمن ابراز امیدواری از برگزاری انتخابات سالم در این دور گفت: امید است تخطی ها و نواقصی که در مرحله قبل وجود داشت، کاهش پیدا کند.

متن کامل در ادامه مطلب میباشد...!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

ایران و مهاجرین افغانستانی!!!

 

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/06/15/13910615000121_PhotoA.jpg

عربستان سعودی با جذب مهاجرین افغانستان آنها را تا مقطع داکتری در رشته مختلف پیش برد و اکنون از همین مهاجرین افغانستانی مسلط به زبان عربی در ترویج تفکر وهابیت استفاده می کند اما مدیران ایرانی بنا به سلایق شخصی این استعدادها را از کشور خود رانده و با دلی پر درد به سوی کشورهای غربی ارسال کردند.

طبق ابلاغ وزارت آموزش و پرورش ایران، مدارس دولتی برای ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اتباع افغانستانی 75 تا 100 هزار تومان و برای مقطع راهنمایی و دبیرستان 300 تا 350 هزار تومان اخذ می کنند.

بنا به گفته شهروندان مهاجر در ایران در برخی موارد این مبلغ به دو سه برابر افزایش می یابد و نظارت خاصی بر آن نیست و از آنجایی که مهاجرین طی این سی و چند سال در ایران هیچ مرکزی برای رسیدگی به شکایات احتمالی خود نداشته و ندارند، برای باسواد شدن فرزندان خود مجبور به پرداخت مبلغ پیشنهادی مسوولان مدارس هستند.

این موضوع به حدی روشن است که مسولان امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش ایران نیز گفته اند: این اخذ شهریه از دانش آموزان افغانستانی با توجه به بضاعت مالی خانواده های آنان، مانعی برای ادامه تحصیل آنان شده است که می تواند زیان های جبران ناپذیری پی داشته باشد به همین دلیل پیگیر لغو شهریه ثابت از حدود 350 هزار دانش آموزان افغانستانی در مدارس ایران هستند.

متن کامل در ادامه مطلب میباشد...!!!



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:ایران و مهاجرین افغانستانی!!!,
ارسال توسط علیرضا احمدی

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس آن هیچ کدام از کاندیداها نتوانستند ۱+۵۰ درصد آرای کل مردم را بدست بیاورند؛ از این رو بایستی در دور دوم انتخابات با یکدیگر رقابت کنند.

خبرگزاری فارس: اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/ انتخابات به دور دوم رفت

به گزارش سما (سایت مهاجرین) کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ظهر امروز نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام کرد.

بر اساس نتایج اعلام شده عبدالله عبدالله با کسب 45 درصد کل آرا در صدر قرار گرفت و اشرف‌غنی احمدزی نیز با کسب 31 درصد کل آرا مقام دوم را در فهرست نامزدها کسب کرد که بر این اساس انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 16 فروردین ماه سال جاری در سراسر افغانستان برگزار شد.

نتایج اولیه این انتخابات ششم اردیبهشت ماه اعلام شد که بر اساس آن نیز انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد و رقبای اصلی یعنی عبدالله عبدالله و اشرف‌غنی احمدزی باید با یکدیگر به رقابت بپردازند.

دور دوم انتخابات افغانستان در 24 جوزا (خرداد) برگزار میشود.





تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:نتایج نهایی انتخابات افغانستان اعلام شد!,
ارسال توسط علیرضا احمدی

حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی با انتشار پیامی،

اشتراک مردم افغانستان درانتخابات را یک وظیفه شرعی و ملی دانسته است.

به گفته آقای کابلی، انتخابات در افغانستان از ثمرات و برکات جهاد

و خون صدها هزار شهید انقلاب اسلامی است.

اشتراک مردم در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در سال ۱۳۹۳ قرار داریم. 

“ان الله یأمرکم ان تاد الامنات الی اهلها و اذا حکمتم بین الناس ان تحکم بالعدل" ملت نجیب، شریف و بیدار افغانستان همانطوری که استحضار دارید دوران ریاست جمهوری فعلی کشور جناب آقای حامد کرزی با همه فراز و نشیب ها و تحولات تلخ و شبرین که در عرصه های سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی داشت به پایان می رسد و در آستانه سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی قرار داریم و انتخابات بس مهم و سرنوشت ساز است. 
با توجه به شرایط حساس کنونی و دسایس دشمنان استقلال و عزت و اقتدار افغانستان لازم می‌دانم تذکراتی را محضر مبارک تمام اقوام، پیروان مذاهب و اقشار مختلف جامعه افغانستان یاد آوری نمایم. 
به مردم مومن و دین‌مدار افغانستان توصیه می نمایم حتماً در انتخابات به عنوان وظیفه شرعی و ملی شرکت نمایند، زیرا انتخابات در افغانستان از ثمرات و برکات جهاد و خون صدها هزار شهید انقلاب اسلامی است. 
رای دادن یعنی صیانت از آرمان ها و خون شهدای جهاد و مقاومت.
حکومت، به ویژه کمیسیون مستقل انتخابات در رابطه با اخذ آراء از نظر قانونی ملزم هستند که در ولایات صعب العبور و ولسوالی های دور دست و قریه هایی که راه مواصلاتی ندارند، صندوق اخذ رای را برسانند، هر گونه قصور و کوتاهی در رای گیری، حفاظت آرا و شمارش و انتقال آن به مرکز، خیانت به مردم و سرنوشت کشور است. 
ملت بزرگوار افغانستان، بدانید رای شما بسیار ارزش دارد و آن را دست کم نگیرید؛ زیرا هر برگه رای، سر نوشت آینده شما را رقم می زند، رای ملت در حقیقت امانت الهی است و این امانت باید به اهلش سپرده شود. 
ای مردم دلیر و بیدار افغانستان به ویژه علما و روشن فکران و دانشگاهیان محترم! 
معیار انتخابات شما برای ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی پول، قومیت، مذهب، حزب و منطقه نباشد، به کسی رای بدهید که از نظر علمی، عملی و مدیریتی نسبت به رقبایش ممتاز و پیشتاز باشد، رییس جمهوری آینده افغانستان باید با ویژگی های ذیل انتخاب گردد. 
۱. معتقد به اسلام و شریعت نبوی و قانون اساسی افغانستان باشد 
۲. در اداره مملکت متخصص، مسلکی مدیر و مدبر و در یک کلام شخصیت ارزشی و قانون‌مدار باشد. 
۳- متعهد به تامین حقوق اقلیت های قومی و مذهبی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد. در جهت مبارزه با فساد اداری تبعیض نژادی، مذهبی منطقه ای، و صدها موارد دیگر خود را ملزم بداند. 
۴- پاسداری از دست آوردهای جهاد و انقلاب اسلامی افغانستان و رسیدگی به معلولین و خانواده های شهدا را جزء وظایف اصلی خود بداند. 
۵- معیار تعامل با خارجی ها را مصالح اسلام، منافع ملی و احترام متقابل بداند و سیاست خارجی را طوری برنامه ریزی نماید که زمینه وحدت جهانی و تفاهم در راستای تحقق صلح، عدالت و کرامت انسانی فراهم شود. 
خداوند خطاب به انسان ها می فر ماید" قل یا اهل الکتاب تعالو الی کلمة سواء بیننا و بین کم ان لا نعبد الا الله ولا نشرک به شیئا ولا یتخذ بعضنا بعضاً اربا باً من دون الله فان تولو فقولو اشهد با نا مسلمون" در این آیه مبارکه همه‌ی اهل کتاب به وحدت و تفاهم دعوت شده‌اند. 
۶- انکشاف متوازن در عرصه های گوناگون اقتصادی فرهنگی، اجتماعی و تاسیس مراکز و تحصیلات عالی و اکادمیک در راستای رشد علمی نسل جوان در تمام ولایات در سر لوحه کاری رییس جمهور آینده منظور گردد. 
۷- رعایت اخلاق و فرهنگ اسلامی و جلوگیری از فحشا و منکرات در سطح جامعه و رسانه های جمعی و مطبو عات و مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانه گان، جزء سیاست های داخلی رییس جمهور آینده و در اولویت کاری او باشد. 
۸- تامین امنیت و فراهم کردن زمینه اشتغال و آسایش برای مردم محروم و استخراج معادن، نفت و گاز و احداث کار خانه جات، سرک های مواصلاتی انکشاف زراعت و مالداری و مدرنیزه کردن آن ها در راس برنامه های کاری مهم دولت آ ینده باشد. 
۹- پی گیری و حل مشکلات مهاجرین افغانی با کشور های جهان به ویژه همجوار در راستای اقامت آبرومندانه آنان با معیار های اسلامی، انسانی و بین المللی. 
تا چه زمان مهاجرین مظلوم ما در سایر کشورها توهین، تحقیر یا در اقیانوس های کبیر غرق شوند و ده ها خانواده تا کنون در سوگ عزیزان شان عزادار شده‌اند. 
در ختم پیام از همه برادران و خواهران که در شوراهای ولایتی یا ریاست جمهوری کاندید هستند، می خواهم که در ایام تبلیغات انتخاباتی رقابت سالم و مثبت اشکال ندارد؛ اما از رقابت منفی و تخریب همدیگر جداً اجتناب نمایند؛ زیرا آبرو و حیثیت مسلمان مانند خون مسلمان محترم است. 
 
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا ولا تسلط علینا من لا یرحمنا. 
حوزه علمیه قم، قربان علی محقق کابلی- مورخ – ۱۰ – ۱۱ –





تاريخ : چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:شرکت درانتخابات يک وظيفه شرعي و ملي است!,
ارسال توسط علیرضا احمدی

سه روز عزای عمومی در افغانستان اعلام شد

 

 محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان امروز (یک شنبه) در سن ۵۶ سالگی درگذشت و رییس جمهور کرزی به دنبال درگذشت او، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری نسبت مریضی که داشته، درگذشته است.
مارشال فهیم پیش از این از بیماری شکر (دیابت) رنج می بردحامد کرزی درگذشت محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری را به مردم تسلیت گفته و مرگ او را ضایعه جبران ناپذیر برای افغانستان دانسته است.
حامد کرزی مارشال محمد قسیم فهیم را یک افغان وطن دوست و مجاهد بزرگ خوانده است.
هم‌چنان او تسلیت و غم شریکی خود را با خانواده مارشال فهیم و مردم افغانستان ابراز کرده است.
بر اساس خبرنامه ریاست جمهوری، از امروز (دوشنبه19 حوت) تا (چهارشنبه 21 حوت) برای سه روز در تمام افغانستان عزای ملی اعلام شده است و بیرق افغانستان در این مدت نیمه بر افراشته خواهد بود.
شماری از نامزدان ریاست‌ جمهوری انتخابات آینده و وزیران کابینه وفات محمد قسیم فهیم را تسلیت گفته‌اند.
محمد قسیم فهیم در سال ۱۹۵۷ (میلادی) در منطقه‌ موسوم به "اومرز" در ولایت پنجشیر متولد شد و دوره تعلیمات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند، او سپس جهت فراگیری تحصیلات بیشتر به کابل آمد و وارد دانشگاه کابل شد.
او در دوران جنگ شوروی در افغانستان به عنوان یکی از همرزمان احمد شاه مسعود بود و نیز مدتی معاون کمیته سیاسی شورای نظار (شاخه نظامی جمعیت اسلامی افغانستان) ایفای وظیفه کرده است.
فهیم هم‌چنان برای مدتی قوماندان جبهه‌های شمال (مزار شریف، کندوز، بغلان، تخار و بدخشان) بوده و زمانی به عنوان قوماندان جبهه‌های پروان، خوست و فرنگ در بغلان و غوربند ایفای وظیفه کرده است.
از آغاز جنگ افغانستان و شوروی تا پیروزی مجاهدین، مارشال محمد قسیم فهیم در پست معاونت احمد شاه مسعود فعال بوده‌است.
مارشال فهیم، بعد از انتقال حکومت در ۸ آوریل ۱۹۹۲ (میلادی) به عنوان وزیر امنیت ملی حکومت افغانستان موظف شد.
پس از شکست طالبان و تشکیل اداره موقت افغانستان محمد قسیم فهیم در پست قبلی خود ابقا شد و از رتبه جنرالی به عنوان "مارشال" ارتقاء رتبه یافت.
قسیم فهیم در انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 افغانستان به تیم حامد کرزی پیوست و به عنوان معاون اول او، معرفی شد.
او در چهار سال گذشته به عنوان معاون اول ریاست جمهوری افغانستان ایفای وظیفه کرد و امروز (یکشنبه 18 حوت) بر اثر بیماری قلبی درگذشت.
مارشال فهیم از آغاز اداره موقت دو بار مورد سوء قصد قرار گرفت که هر دو بار جان سالم به در برد.

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

پیام مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی

الحاج شیخ محمد اسحاق فیاض(مدظله العالی)

 بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها وَ إِذا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ (النساء،58)
ملت  مسلمان افغانستان! اکنون  که در آستانه  دوره سوم انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی که در روز 16 حمل 1393 برگزار خواهد شد قرار داریم. شرایط بسیار حساس و سرنوشت ساز است؛ زیرا با برگزاری انتخابات سالم ثبات وامنیت، وحدت گروه‌های سیاسی وحقوق اقلیت ها تأمین خواهد شد. دشمنان اسلام وافغانستان توطئه‌ها و نقشه‌هایی دارند، که این حق را ازمردم سلب نماید وکشور را به سوی بی‌ثباتی وبحران وتنش بین جریان‌های سیاسی سوق دهند، ولی شما ملت بیدار وهوشیار با حفظ وحدت و برادری وحضور پرشور در پای صندوق های رأی این دسیسه وتوطئه را خنثی خواهید نمود . لازم می‌دانم چند نکته را خدمت شما مردم متدین یادآورشوم:
1. انتخابات یک وظیفه شرعی وملی است و بر تمام افراد واجد شرایط لازم است که بااحساس مسئولیت دراین امر سرنوشت ساز ملی که حاصل خون میلیون‌ها شهید ملت مجاهد افغانستان است شرکت نمایند.
2. ملت مسلمان ! رأی شما تعیین کننده و سرنوشت ساز است و با برگه¬های رأی شما دولت آینده تعیین می‌شود.بنابراین، درانتخاب خود دقت وحساسیت لازم را به کار ببرید و به نامزدی رأی دهید که متدین ومعتقد به ارزش‌های اسلامی ودینی باشد، تا بتواند از این ارزش‌ها پاسداری وحراست نمایند. به کسی رأی دهید که سابقه نیک، شجاعت، درایت  داشته باشد وشخصیت متواضع و دلسوز و مهربان و پرتلاش که در فکر تامین آسایش و معیشت مردم باشد و بداند که هر یک از آراء مردم مسئولیتی سنگین ایجاد می‌کند را انتخاب نمایید.
3. دولت ودست اندرکاران برگزاری انتخابات نیز مسئولیت سنگین ملی دارند که با امانت‌داري كامل از آراء مردم به درستی حراست نمایند واجازه ندهند که به آراء مردم  دست برد زده شود و برخلاف خواست شان جهت داده شده و ضایع شود.همچنین نیروهاي امنیتی وپولیس و ديگر دستگاه‌هاي حافظ امنيت، نیز مسئولیت دارند كه فضاي سالم و باز و آرام را براي مردم تأمين نمایند ، تا شهروندان بتوانند فرد دلخواه خود را انتخاب نمایند.
4. به همه‌ مردم مسلمان افغانستان اعم از شیعه وسنی و بويژه جوانان عزيز كه  نقش‌ مهمی دراين حادثه‌ي ملی خواهند داشت،سفارش مي‌كنم كاملاً هوشيار باشند، با حفظ وحدت وبرادری واحترام به همه نامزدان از هرگونه رفتار و گفتاراهانت آمیز و تفرقه افکن و تحريك‌آميز در ایام تبلیغات انتخاباتی پرهيز كنند.بعد از انتخابات رئيس جمهور منتخب، رئيس جمهور همه‌ي ملت افغانستان است. همه ملت  از جمله رقيبان ديروز بايد يكپارچه از او حمايت و به او كمك كنند. بي شك اين نيز امتحاني الهي است كه موفقيت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب كند.
در پایان ازخداوند متعال هدايت و رحمتش را براي اين ملت مسألت مي‌كنم و به ارواح طيبه‌ي شهيدان عزيز درود مي فرستم.
 
والسلام عليكم و رحمةالله وبرکاته محمد اسحاق ال فیاض- النجف الاشرف

 

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

مراسم نوزدهمین سالگرد شهید مزاری در تهران برگزار می شود!

زمان: چهار شنبه 14 اسفند ساعت 14:30 الی 18
مکان: تهران جنب مترو حقانی باغ موزه دفاع مقدس تالار خلیج فارس
ستاد مردمی بزرگداشت شهید مزاری





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

از بیست و سومین سالگرد شهادت شهید صادقی نیلی

و ششمین سالگرد شهادت شهید سید مصطفی کاظمی در تهران تجلیل شد!

 

طی مراسمی با شکوهی از بیست و سومین سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین شهید محمد حسین صادقی نیلی، و ششمین سالگرد شهادت شهید سید مصطفی کاظمی با حضور علماء، شخصیت های سیاسی و فرهنگی  و دانشجویان و مردم جهادپرور افغانستان در مسجد صاحب الزمان شهرک مدرس واقع در تهران تجلیل به عمل آمد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

مهاجرین افغانستانی، بخشی از زندگی ایرانیان محسوب می‌شوند

http://www.avapress.com/images/docs/000065/n00065174-b.jpg

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با توجه به تولید مواد مخدر در افغانستان و سرایت آن به ایران و وجود زندانیان مختلف در این کشور گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه‌ای را مبنی بر تبادل مجرمین بین دو کشور تایید کردیم که کارها را آسان می‌نماید.
به نقل از خبرگزاری مهر، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته در دیدار با برنارد دویل، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران، کمک به پناه‌جویان را وظیفه دینی و اخلاقی جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهارداشت: وجدان ما به دلایل وجود مشکلاتی که برای آواره‌ها پیش آمده و به ما پناه آورده‌اند، همیشه بیدار بوده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، با اشاره به سابقه ورود پناهندگان به این کشور گفت: از همان اوایل انقلاب اسلامی، کشور ایران به دلیل درگیری مردم افغانستان با شوروی سابق و حمایت‌هایی که از مردم مظلوم افغانستان می‌کردیم، مردم بی‌پناه به ایران مهاجرت می‌کردند که این رویه از سال‌های قبل از انقلاب اسلامی نیز صورت می‌پذیرفت.
هاشمی رفسنجانی، به سابقه ورود مردم عراق قبل از جنگ تحمیلی نیز اشاره و اضافه‌کرد: به دلیل درگیری صدام با شیعیان عراق و مسائل پیش آمده برای آنها، از آنجایی که تنها مأمن شیعیان، ایران بود، آنها به ایران پناه می‌آوردند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با توجه به تولید مواد مخدر در افغانستان و سرایت آن به ایران و وجود زندانیان مختلف در ایران گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه‌ای را مبنی بر تبادل مجرمین بین دو کشور تایید کردیم که کارها را آسان می‌نماید.
وی افزود: امروز افغان‌ها که بخش بزرگی از پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند، به دلیل ماندگاری طولانی و تشکیل زندگی، بخشی از زندگی ایرانیان محسوب می‌شوند، ولی به دلیل مشکلات اقتصادی، اشتغال و قاچاق مواد مخدر امروز مشکلاتی پیدا کرده‌ایم.
هاشمی‌رفسنجانی یکی دیگر از مشکلات امروز کشور ایران را، مهاجرین غیرقانونی خواند و گفت: با توجه به قراردادهایی که با سازمان ملل متحد در خصوص پناهندگان داریم، تنها پناه‌جویان قانونی تحت پوشش آنها قرار داشته و وجود مهاجرین غیرقانونی زیاد، امروز شرایط را برای ما و آنها سخت کرده است.
وی به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در کمک به پناه‌جویان اشاره کرد و افزود: اگر امروز به تشکّل‌های غیردولتی نظیر زنجیره امید، توجه بیشتری نماییم، خدمات آنها نیز به گروه‌ها و افراد مختلف بیشتر شده که این امر می‌تواند خود برای دولت در جهت یاری رساندن به مهاجرین، راه‌حل مناسبی باشد.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

از ٢٦ کاندید احتمالى ریاست جمهوری سال آینده، ده تن

و از ٣٠٥٦کاندید  احتمالى شورای ولايتى، ٢٧٠٤ تن در لیست ابتدایی کاندیدان راه يافتند.

 

 درلیست ابتدایی نامزدان ریاست جمهوری، که امروز در یک نشست خبری ازسوى کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد ، نام های داکتر عبدالله عبدالله، عبدالرب رسول سیاف، قطب الدین هلال، عبدالرحیم وردک، داکتر اشرف غنی احمدزی، داکتر زلمی رسول، محمد نادرنعیم، قیوم کرزی، هدایت امین ارسلا وگل آغا شیرزی شامل ميباشد.
انوارالحق احدی، سید اسحاق گیلانى، بسم الله شیر، فضل کریم نجیمی، حشمت غنی احمدزی، سرور احمدزی، حمیدالله قادری، داوود سلطانزوی، عزیزالله لودین، سلمان علی دوستزاده، فاروق اعظم، خدیجه غزنوی، عبدالهادی دبیر، نور رحمن لیوال، داکتر داور احمد نادی، و نادر احمدشاه احمدزی که درلست نامزدان احتمالى انتخابات ریاست جمهوری بودند ؛نتوانستند درلست ابتدايى راه يابند .
اما محمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات  امروزدرنشست خبرى گفت که کمیسیون بعد از ارزیابی ؛ اسناد ١٦ تن نامزدان احتمالى رياست جمهورى را با شرایط کاندید شدن برابر ندانسته و به همین خاطر، نام هاى آنها را ازلیست ابتدایی حذف کرد.
تابعیت دوگانه و نداشتن يکصد هزارکارت راى دهى حمایت کننده از ٢٠ ولایت کشور،  ازسوى رييس کميسيون مستقل انتخابات دلایلى خوانده شد که جلو راه یابی افراد یادشده را به لیست ابتدایی گرفته است.
به اساس معلومات نورستانى، ٢٧٣٣ مرد و ٣٢٣ زن براى شوراهاى ولايتى، ثبت نام کرده بودند، که از جملۀ آنها ٣٥٢ تن به شمول ١٥ زن، به ليست مقدماتى راه نيافته اند.
به گفتۀ موصوف، کسانيکه نام شان در ليست ابتدايى ذکر نشده، ميتوانند اعتراضات شانرا باکميسيون مستقل انتخابات شريک نمايند .
نورستانى افزود ، امکان دارد که در نتيجۀ بررسى اين اعتراضات، بعضى تغييرات در ليست ابتدايى به ميان آید.
وى با بيان اينکه ، با اعلام ليست ابتدايى نامزدان؛ دورۀ شکايات انتخاباتى بطور رسمى آغاز شد  افزود که مردم ميتوانند شکايات و اعتراضات خود را در مورد نامزدان، به دفاتر شکايات انتخاباتى در کابل و ولايات بسپارند.
قرار بود که هفتۀ گذشته (٢٧ ميزان)، ليست ابتدايى نامزدان، به نشر برسد.
اما نورستانى گفت که بررسى دقيق اسناد نامزدان احتمالى انتخابات رياست جمهورى و تعويق در سپردن معلومات از سوى وزارت امور خارجه، در مورد تابعيت دوم، مواردى بودند که نشر ليست نامزدان را به تعويق انداخت.
وى همچنان گفت که ليست نهايى نامزدان، به تاريخ ٢٥ برج عقرب سال روان به نشر خواهد رسيد.




ارسال توسط علیرضا احمدی

 

طی یک مراسم رسمی؛

جبهه ی اعتماد ملی افغانستان اعلام موجودیت کرد

 

به گزارش خبرگزاری رشد؛ محمد اکبری رهبر حزب وحدت ملی که در راس جبهه اعتماد ملی افغانستان قرار دارد، می گوید که این جبهه متشکل از حزب انسجام ملی، حزب وحدت ملی اسلامی، حزب اعتدال ملی، حزب کار و توسعه و شماری از نمایندگان مجلس می باشد.


جبهه اعتماد ملی افغانستان که متشکل از چهار حزب و شماری از اعضای مجلس نمایندگان می باشد، امروز طی مراسمی رسمی در کابل اعلام موجودیت کرد. 
محمد اکبری رهبر حزب وحدت ملی که در راس جبهه اعتماد ملی افغانستان قرار دارد، می گوید که این جبهه متشکل از حزب انسجام ملی، حزب وحدت ملی اسلامی، حزب اعتدال ملی، حزب کار و توسعه و شماری از نمایندگان مجلس می باشد.
استاد محمد اکبری رئیس جبهه اعتماد ملی افغانستان امروز سه شنبه(29اسد) در مراسم اعلام موجودیت این جبهه گفت: "هدف از ایجاد این جبهه، ترویج و گسترش فرهنگ همدیگر پذیری، مشارکت، مدارا و گفتگو در عرصه سیاسی می باشد".
آقای اکبری تصریح کرد: "جبهه اعتماد ملی هیچ گونه رقیب و مزاحمی برای دیگر احزاب و جریان ها به حساب نمی آید؛ بلکه دست دوستی و رفاقت دراز کرده و از جریان های سیاسی می خواهد تا در کنار این جبهه باشند".
همچنین فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنای کشور، گفت: "ایجاد این جبهه با اهمیت می باشد و اعضای این جبهه باید تلاش کنند در نزدیکی و همکاری نزدیک با احزاب دیگر تحت هدف مشترک خدمت به مردم کار کنند. باید فعالیت های این جبهه را گسترش دهند و نگذارند این جبهه باعث جنجال و مشکلات شود".
رئیس مجلس سنای کشور گفت: "دشمنان افغانستان از بی اتفاقی و پراکنده گی مردم و جریان های سیاسی در کشور لذت می برند؛ اما زمانیکه هدف یکی بوده و همه در یک راه گام بردارند، دشمنان از سر راه برداشته خواهند شد".
از سوی هم میرویس یاسینی معاون اول مجلس نمایندگان نیز گفت: "ایجاد این جبهه برای آمدن صلح و ثبات در کشور امیدوار کننده می باشد و باید احزاب عضو این این جبهه بخاطر تحقق اهداف شان تلاش های زیادی کنند".
عبدالقیوم سجادی سخنگوی جبهه اعتماد ملی افغانستان با خوانش قطعنامه ی این جبهه، شعار این جبهه را (ملی سازی سیاست) عنوان کرد.
بر اساس قطعنامه و، استحکام نظام سیاسی موجود و دست آوردهای قانونی یازده سال گذشته، حاکمیت قانون و پیشبرد پروسه دموکراسی سازی بر مبنای ارزش های ملی و اسلامی، استقرار صلح از طریق گفتگوهای سازنده، تحکیم وحدت ملی، فعالیت در راستای تامین حقوق زن، (تلاش برای برگزاری انتخابات شفاف، سراسری و عادلانه به منظور ایجاد رهبری موثر و کارآمد) و حمایت از کاندیدان شایسته از اهداف این جبهه می باشد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

توافق ایران و افغانستان برای تمدید یکساله ویزه‌ی مهاجرین

جماهیر انوری، وزیر امور مهاجرین در سفر رسمی خود به ایران، با رحمانی فضلی، وزیر داخله جدید ایران دیدار و گفتگو کرد و ضمن تبریک به‌خاطر انتخابشان به عنوان وزیر داخله ایران و تقدیم پیام کتبی رئیس‌جمهور کرزی، در مورد مشکلات مهاجرین و بهبود روابط بین دو کشور با هم صحبت کردند.

مهمترین محورهای گفتگو بین آقای انوری و رحمانی فضلی را بازگشت آبرومندانه مهاجرین، رفت و آمد قانونی اتباع دو کشور، تمدید ویزه‌ی مهاجرین و احتمال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1383 در بین مهاجرین مقیم ایران تشکیل می‌داد.

به نقل از خبرگزاری پژواک، سخنگوى وزارت مهاجرين مي‌گويد که انورى از ميزبانى ايران در بيش از سه دهه گذشته از مهاجرين افغان و طرح قانونمند‌سازى حضور اتباع افغان قدر‌دانى نموده و خواستار تمديد ويزۀ افغان‌ها گرديد.

وى افزود که وزير داخله ايران ضمن تاكيد بر تقويت همكارى و تامين روابط بهتر ميان دو كشور، وعده نموده كه ظرف يك‌هفته ديگر موضوع را با ديد مثبت بررسى و ضمن تلاش براى جلوگيرى از اخراج٦٠٠ هزار مهاجر افغان ، نتيجه را به جانب افغانستان اعلام مي‌دارند.

اين درحالى است که قرار است ميعاد تمديد ویزۀ اين عده افغانها تا ١٥ سنبله به پايان برسد. قبلاً گزارش هايی به نشر رسیده بود که ایران، به مهاجرين افغان که ویزۀ اقامت شان در حال پايان يافتن است، دو هفته مهلت داده تا آن کشور را ترک کنند.

اما سخنگوى وزارت مهاجرين تصريح کرد، در ملاقاتى كه ميان جماهير انورى و هيئت همراهش با عراقچى معين وزارت خارجه ايران صورت گرفت،‌ موضوع تمديد ويزۀ افغانستانی‌ها مطرح شد و عراقچى گفت كه ممكن است براى يكسال ديگر ويزه آنها تمديد گردد .

‌عراقچى افزود: «مشكل مهاجرين پديده مداوم است و بايد براى رفع آن برنامه‌هاى دراز مدت روى دست گرفته شود.»

معين وزارت خارجه ايران در مورد اينکه بعد از يك‌سال سرنوشت مهاجرين چگونه خواهد شد؟ ازهيئت افغانستان خواست که برنامه‌هاى استراتژيک براى برگشت با عزت و تدريجى آنها از جانب افغانستان روى دست گرفته شود تا اين مشكل به صورت دائم رفع گردد.

سخنگوى وزارت مهاجرين و عودت‌کنندگان مي‌گويد که کمتر از يک ميليون افغان، در ايران مدرک اقامت دارند؛ اما يک ميليون و ٤٠٠ هزار افغان ديگر، فاقد مدرک بوده که از اين جمله مدت ويزۀ ٦٠٠هزار تن آنها  در دو روز ديگر پايان مى يابد.

وزير امور مهاجرين در راس هيئتى که در ترکيب آن، نمايندگان وزارت هاى داخله و خارجه و كميسيون مهاجرين و بي‌جاشدگان ولسى جرگه شامل است، بر اساس فيصلۀ شوراى وزيران به ايران رفته است.

قابل ذکر است که پاكستان، در ماه سرطان سال جارى موافقت كرده تا با صدور كارت‌هاى جديد اقامت براى مهاجرين افغان،‌ مدت حضور آنان را دو و نيم سال ديگر تمديد كند.





ارسال توسط علیرضا احمدی

سفر حامد کرزی به ایران جهت شرکت در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی!

 

سفیر افغانستان در تهران از سفر رئیس ‌جمهور کرزی به ایران به منظور شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ایران خبر داد.

«نصیر احمد نور» سفیر افغانستان در ایران گفت: آقای حامد کرزی اولین رئیس‌ جمهوری بودند که به صورت تلفنی به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفتند و بعد از ‌آن نیز در پیامی کتبی ضمن آرزوی سعادت و موفقیت برای رئیس‌جمهور جدید ایران ابراز امیداوری کردند که روابط میان افغانستان و ایران هر چه بیشتر گسترش یابد.

سفیر کشورمان در ایران گفت: رئیس‌ جمهور کرزی در رأس هیأتی به منظور شرکت و حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر می‌کند.

گفتنی است مراسم تحلیف آقای دکتر حسن روحانی قرار است روز دوازدهم مرداد ماه به میزبانی مجلس شورای اسلامی این کشور در ساختمان بهارستان برگزار شود





ارسال توسط علیرضا احمدی


همه ساله همزمان با برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی، شماری از افراد و نهادهای معلوم الحال با راه اندازی موجی از تبلیغات نفرت انگیزانه سعی در سیاسی جلوه دادن اهداف برگزاری مراسم تجلیل از یکی از تاریخ سازترین رهبران قرن 20 دارند؛ اما واقعیت این است که برگزاری مراسم تجلیل از امام خمینی به هیچ عنوان نمی توان محدود و منحصر به یک جغرافیای خاص سیاسی بماند؛ زیرا امام خمینی خود رهبری جهانی و متعلق به سرمایه های مشترک انسانی و بشری است و تجلیل از او تجلیل از راه و آرمانی است که او پایه گذارش بود و این راه تا زمانی که انسان و جهان وجود دارد، استمرار و ادامه خواهد داشت.
این درست است که برآیند قیام و انقلاب امام خمینی، تشکیل یک نظام سیاسی در ایران بود و در این میان، این امر نیز اهمیتی ندارد که نظام کنونی ایران که برآمده از انقلاب به رهبری امام خمینی است، تا چه حد توانسته است آرمان های بزرگ او را تحقق عینی و عملی ببخشد؛ زیرا نظام مستقر در ایران اگر چنین توفیقی هم داشته باشد، نمی تواند اثر و ثمری برای دیگر ملت ها داشته باشد؛ اما اندیشه و آرمان امام خمینی، چنین نیست.
او به آینده بشریت می اندیشید و از متن نامه بیدارگرانه و هشدارآمیز وی به میخاییل گورباچف؛ آخرین رهبر شوروی پیشین نیز کاملا پیداست که وی، فراتر از افق های تنگ و محدود مرزهای سیاسی منحصر به قلمرو سرزمینی ایران می اندیشید و همین بینش و نگرش اوست که وی را در شمار رهبران جهانی و از زمره سرمایه های ارزشمند انسان ها در هر نقطه از این جهان که هستند قرار می دهد.
بنابراین در پاسخ به این پرسش که چرا از امام خمینی تجلیل می کنیم باید گفت که تجلیل از امام خمینی، فراتر از تجلیل از چه گوارا، گاندی، نلسن ماندلا و سایر رهبران بزرگ و تاریخ سازی است که در قرن بیستم میلادی نقش موثری بر روند تحولات جهانی داشتند و مسیر تاریخ را تغییر دادند.
امروز از چه گوارا به مثابه نماد آزادیخواهی و مبارزه با استبداد و برپایی انقلاب مردمی در سراسر جهان از جمله در افغانستان تجلیل می شود. حتی به اعتبار بزرگداشت از اندیشه انقلابی چه گوارا از پیروان مکتب مبارزاتی «چه» در امریکای لاتین مانند هوگو چاوز و فیدل کاسترو نیز تجلیل می شود؛ بنابراین تجلیل از امام خمینی و راه و آرمان و مکتبی که او براساس ایدئولوژی اصیل اسلام انقلابی پایه گذاری کرد و امروزه یکی از الگوهای زنده مبارزه سیاسی و انقلابی در خاورمیانه و جهان اسلام شمرده می شود و حتی در آغازین روزهای به ثمر نشستن آن نیز بسیاری از کشورهای تحت ستم و سلطه جهان از فلسطین اشغالی تا الجزایر و افغانستان، تحت تاثیر این جریان انقلابی قرار گرفتند که ایدیولوگ آن امام خمینی بود، نمی تواند ماهیتا امری سیاسی و نشانگر تامین منافع یک کشور خاص در افغانستان باشد؛ افزون بر آنکه صرف تجلیل از یک شخصیت فرامرزی، نمی تواند منافع مهم کشوری را تامین نماید.
تجلیل و بزرگداشت از امام خمینی نه ربطی به وابستگی سیاسی به یک کشور خاص دارد و نه این امر، مخالفتهای کین توزانه، غیرمدنی و ضد اخلاق و آداب انسانی گروهی آشوبگر و فرصت طلب را برمی تابد.
از سوی دیگر نباید از یاد برد که ما در کشوری زندگی می کنیم که قرار است در آن برپایه اصولی مانند آزادی بیان و آزادی فعالیت های اجتماعی و مدنی، تجلیل از شخصیت های بزرگ تاریخی و انقلابی ولو غیرافغانستانی هم باشند پیش از همه یک حق مدنی و دموکراتیک است و این درست به همان دلیلی که مخالفان استفاده از چنین حقی با تکیه بر آزادی بیان،‌ دست به آشوب و دشنام و پرخاش و توهین و اتهام می زنند، جانبداران آن به طریق اولی می توانند از این حق برخوردار گردند؛ بدون آنکه در این خصوص، مانعی قانونی وجود داشته باشد.





ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد