وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

 

ای گل نرگس، سالروز ولادت شما است، ولی اکنون که سال‌ها از میلاد با شکوه‌تان می‌گذرد، ما مردم جهان هنوز نتوانسته‌ایم حضور شما را درک کنیم.

ای آخرین منجی بشریت به ما بگو با غم هجران شما چه کنیم. گاهی به قدری در زندگی روزمره غرق می‌شویم که فراموش می‌کنیم این جهان یک نجات بخشی و منجی دارد؛ آقا ما با هر شکل و ظاهری که هستیم منتظر آمدن شماییم و می‌دانیم با آمدن شما است که تمام غم‌ها و مشکلات و نابسامانی‌ها جامعه جهانی حل می‌شود.

نیمه ماه شعبان مصادف با سالروز ولادت آخرین منجی و نجات دهنده بشر حضرت بقیة‌الله الاعظم حضرت امام مهدی(عج) است که از عظمت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. به همین مناسبت بخشی از زندگانی آن امام همام و البته برخی از شبهه‌هایی که در ارتباط با مساله مهدویت و انتظار و ظهور امام عصر(عج) مطرح می‌شود را مرور می‌کنیم:

تاریخ ولادت......

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد...!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

 

هیئت باب الحوائج (بنیاد علمی فرهنگی کوثر) برگزار میکند!

مراسم گرامیداشت رحلت پیامبر اکر(ص) و شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع)

بنیاد علمی فرهنگی کوثر

 

سخنرانان: حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای ناطقی

و دکترظهوری حسینی دبیرکل بنیاد علمی فرهنگی کوثر

مداحان: کربلایی سید رضا علوی و کربلایی سید حمزه مشهدی


 

مکان: شهرری خیابان حرم مسجد خاتم النبیین(ص)

زمان: سه شنبه دهم دی ساعت 2.30 الی 5 بعدازظهر


ویژه خواهران و برادران مهاجرین افغانستانی و انصار گرامی


www.Af-Kosar.com

www.Ettahedou.com

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

چیستی عاشورا؟

روزها همچنان از پی هم می‌گذرند و دوباره محرم با آن حال و هوای سحرانگیزش از راه می‌رسد. دوباره عطر خوش حسینی به مشام می‌رسد و نوای «یاحسین» گوش جان را نوازش می‌دهد. زمزمه‌ای که همواره ورد زبان ملت ایران بوده و با نشأت گرفتن از زمزمه‌ها و نام حسین(ع) بود که توانستند چنان حوادثی را بیافرینند به طوری که با گذشت زمان هنوز فعل حسینی‌شان در اذهان حک شده باقی مانده است.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

مسلمان شدن مستر بین !!!

کمدین معروف انگلیسی روان آتکینسون، معروف به مستر بین، صبح امروز (سه‌شنبه)، به دین اسلام گروید. گفته می شود علت اصلی مسلمان شدن وی مشاهده فیلمی بود که در آن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، اهانت شده بود.

به نقل از شبکه خبر ایران، مستمر بین که مایل نبود در اینباره با رسانه‌ها صحبت کند و فقط به بالا بردن انگشت اشاره اش به نشانه شهادتین، اکتفا کرده است.
بنا بر گزارش ها، گفته می شود شیخ راشد الغنوشی و جنبش النهضت تونس نیز با ارسال پیام تبریک برای این هنرمند ارزشمند، از او خواستند تا در این راه ثابت قدم باشد.

 





تاريخ : پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:مسلمان شدن مستر بین,مستر بین مسلمان شد,
ارسال توسط علیرضا احمدی

سالروز ميلاد با سعادت هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت

حضرت علي ابن موسي الرضا (ع)

را به عموم مسلمانان جهان به ويژه شيعيان تبريك عرض مي‌گويیم!!!

آری، ای سید گل ها، ای مولا، ای سبزه زار سر زندگی و صفا، ای علی بن موسی الرضا علیه السلام، قدوم پاک تو، حضور همه زیبایی ها را بیمه می کند. دست های مهربان لطف تو، برترین سایه بان دل ها و دیده های ماست. ای هشتمین امام، خجسته میلاد روشنایی بخش تو، بر همه هستی مبارک و فرخنده باد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

خداحافظ ماه دوری از زشتی‏ها/ وداع امام سجاد(ع) با ماه رمضان

 

امام سجاد(ع) با بیان بیست تعبیر زیبا در وداع با ماه رمضان، سود و بهره مندی از ماه ضیافت الله را به گونه ای توصیف می کند که هیچ تاجری در هیچ گوشه دنیا این سود را نبرده است و با اشک و آه وداع با ماه مبارک رمضان را بسیار گران و سخت می خواند و می فرماید: ناراحت از رفتن تو و چشم انتظار آمدن دوباره ‏ات هستیم. 
حضرت امام سجاد (ع) در فرازهای ابتدایی دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه ماه مبارک رمضان را عید اولیاء الله می داند و یکی از بهترین بخشش های خدای سبحان را ماه رمضان و روزه این ماه معرفی کرده و می فرماید: خدایا نعمت های فراوانی به ما دادی یکی از برجسته ترین نعمتها ماه رمضان و یکی از بهترین فضیلت ها روزه این ماه است که نصیب ما کردی و هیچ زمانی به عظمت زمان ماه رمضان نیست. گذشته از آن که شب قدر را در آن قراردادی، این ماه ظرف نزول قرآن شد که چنین فیضی در این ماه نازل شد. و این نعمت را مخصوص مسلمانان نمودی و سایر ملل از نعمت روزه گرفتن محرومند، ما به امر تو روزش را روزه گرفتیم و شبش را به کمک تو به قیام و عبادت مشغول بودیم .

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!! 



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی
روز قدس یک روز جهانى است، روزى نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت‏هایى است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا هستند... روز قدس روزى است که باید به همه ابرقدرت‏ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما به واسطه عمال خبیث شما نخواهد بود.
 

نهضت جهانى اسلام و مسأله نجات فلسطین از چنگال صهیونیسم و حامیان آن براى امام خمینى(ره) به‏ قدرى اهمیت داشت که ایشان در همان ماه‏هاى اول پیروزى انقلاب اسلامى ایران و درحالى ‏که هنوز از تولد انقلاب اسلامى شش ماه نگذشته بود، در تاریخ 16 مردادماه 1358 ه. ش، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‏ عنوان روز جهانى قدس اعلام کردند و طى پیامى به عموم ملل مسلمان چنین فرمودند:
بسم الله الرحمن الرحیم. من در طى سالیان دراز خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است و به‏ ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى پیاپى خانه و کاشانه ایشان را بمباران مى‌‏کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‏هاى اسلامى مى‏‌خواهم که براى کوتاه‏ کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى‏‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و مى‏ تواند تعیین‏ کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به‏ عنوان روز قدس انتخاب و طى مراسمى همبستگى بین‏ المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزى مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

شب قدر، شب نور، رحمت، شب نزول قرآن و مَطْلَع خيرات و سعادات، و هنگام نزول بركات و سرآغاز زندگي نوين بشر و مبدأ تحوّل و تاريخ كمال واقعي انسان‎هاست.
شبي كه اگر نبود و نيامده بود، شب تيره بدبختي انسان به پايان نمي‎رسيد و بامداد نيك‎بختي او طلوع نمي‎كرد و از بند اسارت اقويا و استعمارگران آزاد نمي‎گشت.
شب قدر، ليله مباركه، شب آزادي بشر و اعلان حقوق انسان و حكومت عدالت و دادگستري است.
شبي كه براي ملّت‎هاي غفلت زده، ناآگاه و آلوده به فساد و تباهي و گمراهي، صبح هدايت و بيداري و آگاهي و رستگاري گشت و بزرگ‎ترين و گرامي‎ترين كتب آسماني ـ ‎كه الي الابد و جاودان، راهنماي بشر و ضامن سعادت است ـ نازل شد و با اشراق ملكوتي، جهان را از ظلمت شرك و ثنويّتِ مجوس، تثليث ترسا، خرافات يهود و بت‎پرستي و... به روشنايي توحيد و پرستش خداي يگانه راهبر شد.
اگر اين شب نبود، تمدّن عظيم اسلامي با آن همه ارزش‎ها و علوم معارف، اخلاقيّات، عرفان، فقه و... شخصيّت‎هاي والاي پرورش يافته در دامن آن نيز وجود نداشت.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:شب قدر؛ سرآغاز زندگی نوین,
ارسال توسط علیرضا احمدی

رمضان در آیینه سنت افغانستانی

رمضان ماه میهمانی خداست، ماه بندگی و نمایش بزرگ عزت، عظمت و عدل الهی که در آن، همه بندگان خدا اعم از فقیر و غنی در برابر یکی از مهم ترین آزمون های الهی در صفی واحد قرار می گیرند و کام و زبان و ذهن و ضمیر خویش را بر هرآنچه از سوی شارع مقدس بر آن مهر حرمت و ممنوعیت خورده است،‌ می بندند.
از این ماه عزیز همه ساله در افغانستان نیز با شکوه خاصی تجلیل می شود و بندگان الهی در برابر این تکلیف مقدس، حاضعانه تمکین می کنند و فارغ از مشقت هایی که ممکن است که اوضاع و شرایط زیست محیطی و یا تغییرات آب و هوایی و تصادف و تقارن این ماه مبارک با روزهای گرم و طولانی تابستان بر روزه داران تحمیل کند در برابر تکلیف الهی، با خضوع و تواضع، تسلیم می شوند.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

تاريخ : جمعه 4 مرداد 1392برچسب:رمضان در آیینه سنت افغانستانی,
ارسال توسط علیرضا احمدی



 27 ماه رجب المرجب سال 1434 هجری قمری (هفتم ژوئن 2013)، سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام محمد مصطفی (ص) و بزرگترین عید مسلمانان جهان است.

'ابوالقاسم محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب' در سال 52 قبل از هجرت در شهر مکه به دنیا آمدند و به سبب فوت پدرش قبل از تولد ، تحت حمایت پدربزرگش ، عبدالمطلب و از هشت سالگی تحت سرپرستی عمویش ابوطالب به سن رشد رسیدند.

حضرت محمد(ص) که به سبب خلق نیکو و حسن رفتار به محمد امین شهرت داشتند ، در دوران جوانی به شغل بازرگانی مشغول شدند و در سن 25 سالگی با بانو 'خدیجه' از تجار مکه ازدواج کردند.

حضرت محمد (ص) هرازگاهی، مدتی را در غار حراء در کوه نور اطراف مکه به تعمق، اندیشه و عبادت سپری می کردند تا این که در 27 رجب و در سن 40 سالگی در همین مکان از طرف خداوند متعال به پیامبری برگزیده شدند و نخستین آیات قرآن کریم به ایشان نازل شد.

پیامبر گرامی اسلام(ص) پس از آن که تبلیغ دین اسلام را آشکار کردند به سبب آزار و اذیت قبیله های مکه به یثرب(مدینه النبی) مهاجرت کردند و حکومت اسلامی را تشکیل دادند.

مسلمانان جهان هرساله ، سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص)را گرامی می دارند و با برگزاری جشن های مختلف، ارادت خالصانه خود را به خاتم الانبیا(ص) نشان می دهند.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

دربارة تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) روایات مختلفی وجود دارد است. و از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر(ص) بیان شده است. اما میان علمای شیعه، دو احتمال معتبر است: هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر (ص) یا نود و پنج روز بعد از رحلت ایشان.
بنابراین با توجه به رحلت پیامبر اسلام(ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا(س) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌ خوانند.
اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت(س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌ خوانند.
بنابراین؛ ایام فاطمیه جمعا ۶ روز می باشد، ۳ روز در ماه جمادی الاول و ۳ روز در ماه جمادی الثانی. فاطمیه اول از ۱۳ تا ۱۵ جمادی الاول است و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی می باشد.

و شاید علت اینکه سه روز در هر ماه بعنوان روز شهادت آن حضرت(س) معرفی شده است به این دلیل است که این احتمال وجود دارد که ماههای قمری از رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت زهرا(س)، ۲۹ روز بوده باشند، حال آنکه در صورت کامل بودن ماههای قبل، روز شهادت ۱۳جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی خواهد بود. چرا که طبق تقویم، حداکثر سه ماه قمری ۲۹ روزه و حداکثر ۴ ماه قمری ۳۰ روزه می توانند پشت سر هم قرار گیرند.

اما در عرف، به دهه دوم جمادی الاول، از دهم تا بیستم جمادی الاول که بنابر قول ۷۵ روز، شهادت آن بانوی بزرگوار در آن واقع شده است دهه فاطمیه اول و به دهه اول جمادی الثانی از اول تا دهم جمادی الثانی، که طبق قول ۹۵ روز، شهادت حضرت زهرا(س) در آن واقع شده است، دهه فاطمیه دوم گفته می شود.
 





ارسال توسط علیرضا احمدی

نابغه های قرآنی افغانستان

محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز بین المللی

و حافظان خردسال کشور جمهوری اسلامی افغانستان در تهران برگزار شد!

به مناسب ایام فاطمیه و تقدیر از علیرضا دانش حافظ خردسال کشورمان و مهدی کریمی دیگر نوجوان افغانستان، محفل انس با قرآن با حضور فضلا و طلاب حوزه های علمیه شاه عبدالعظیم حسنی، اساتید، خادمان و دانش آموزان قرآن کریم در تهران، برگزار شد.
این مراسم شب جمعه ۳۱/۱/۱۳۹۱ در قلعه نو ورامین از توابع تهران برگزار گردید.
در این محفل که با قرائت قرآن کریم توسط ناصر بهادری آغاز گردید، مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی پرداختند.
در ادامه این مراسم گزارشی از جامعه قاریان و حافظان قرآن کریم توسط قاری عباس حسنی، رئیس جامعه قاریان، بیان گردید.
همچنین میهمانان ویژه این مراسم، علیرضا دانش حافظ خردسال کشورمان و مهدی کریمی دیگر حافظ نوجوان افغانستان به سئوالات حاضرین پاسخ دادند.
محفل یاد شده با قرائت قرآن کریم توسط قاری بین المللی کشورمان استاد سیدمرتضی ابدالی یکی از اساتید جامعه قاریان، خاتمه یافت.
گفتنی است این محفل با استقبال گرم مهاجرین افغانستانی مقیم تهران برگزار شد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

شريف ترين کارها سه چيز است : در همه حال به ياد خدا بودن، منصفانه با مردم رفتار کردن، کمک و همياري با برادران.

شريف ترين مسلماني آن است که مردم از زبان و دست تو در امان باشند.

شريف ترين زهد آن است که به آنچه روزي تو شده خشنود باشي.

شريف ترين درخواست از خداوند، سلامت دين و دنياست.

شريف ترين سخن ذکر خداوند  و نيکوترين داستان ها قرآن است.

شريف ترين هجرت آن است که از گناهان هجرت کني.

شريف ترين کلام کتاب خداوند است.

شريف ترين مومنان زيرک ترين آنان است.

شريف ترين سخنان راستگويي است.

شريف ترين همت ها نگهداري حق و حرمت ها و رعايت عهد و پيمان هاست.

شريف ترين بي نيازي رها کردن آرزو هاست.

شريف ترين اخلاق فروتني و بردباري و نرم خويي است.

شريف ترين اصالت ادب نيکوست.

شريف ترين نيکي ها نيکي کردن به نيکان است.

شريف ترين جوانمردي در اختيار داشتن خشم و از بين بردن هوا و هوس است.

شريف ترين خلق و خوي وفاست.

شريف ترين دانش آن است که آثارش در رفتار و کردار انسان ظاهر گردد.

شريف ترين چيزها دانش است و خداي متعال داناست و هر دانشمندي را دوست دارد.

شريف ترين فضيلت ها امر به معروف و نهي از منکر است.

شريف ترين عبادت خدمت کردن به برادران ايماني ات مي باشد.

 





تاريخ : 22 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد