وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

نیمه شعبان ولادت با سعادت یگانه منجی علام بشریت را بر همگان شادباش میگوییم...!!!

انجمن کارینو


آغاز به کار رسمی (انجمن کارینو)آغاز به کار رسمی (انجمن کارینو)

همزمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود قائم (عج)

آغاز به کار رسمی (انجمن کارینو) و ارتقاء نام (افغان گروپ) به (انجمن کارینو)

را به تمامی مهاجرین و اعضای این انجمن اعلام میداریم.

کلیه ی سایتهای

( افغان کلوب )

بزرگترین شبکه اجتماعی افغانستان


( بلاگ ای اف جی )

اولین سرویس وبلاگ دهی افغانستان


( چت دری )

محبوب ترین اتاق گفتگو و چت روم افغانستان


( هاست افغان )

بهترین سیستم هاستینگ افغانستان


و....

شامل سابقه فعالیت های این انجمن میباشد!!!

 

اطلاعات بیشتر : 09395035185

(روابط عمومی انجمن کارینو)





ارسال توسط علیرضا احمدی

بلاگ ای اف جی

اولین سرویس وبلاگ دهی افغانستان

یک ابزار حرفه ای برای ساخت و مدیریت وبلاگ به زبان پارسی است . اولین سرویس وبلاگ افغانستان همواره سعی خود را در جهت ارائه بالاترین کیفیت ممکن خدمات و کاربردی ترین امکانات خواهد نمود و بیش از پیش برای خدمات رسانی به پارسی زبانان سراسر دنیا و افزایش محتوا و ارزش وب فارسی تلاش خواهد کرد . امید است خدمات گروه اولین سرویس وبلاگ افغانستان مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گیرد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

 

 


 فرا رسیدن "عید نوروز باستانی" و طمطراق پیک بهاران و آغاز سال نو تبریک و تهنیت صمیمانه را تقدیم شما و خانواده محترم شما داشته و در پرتو الطاف بیکران خداوندی، سلامتی و بهروزی، طراوت و شادکامی، عزت و کامیابی را آرزومندیم.

ناگفته پیداست که امسال با توجه به تقارن نوروز با ایام عزاداری حضرت زهرا (علیها السلام) مردم متدین و دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) ضمن پرهیز از شادیهای مضاعف در این ایام، در سه روز 13،12 و 14 فروردین به سوگواری برای آن دردانه نبی (صلی الله علیه و آله) خواهند پرداخت؛ بدیهی است که بسیاری از رسوم نوروز همچون صله ارحام و عیادت بیماران و یاری مسکینان و زیارت اهل قبور و ... نه تنها در این ایام اشکالی ندارد بلکه در صورت اخلاص عمل ثواب مضاعف نیز خواهد داشت.




ارسال توسط علیرضا احمدی

 

اطلاعیه ی فراخوان عمومی جهت همکاری درمدیریت بخش های

شبکه اجتماعی افغان کلوب!

امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان را به سمت یکپارچگی و نزدیکی سوق میدهد و کمتر حوزه ای از علم را میتوان یافت که نفوذ و سیطره آن در امان باشد وبه تبع آن روابط اجتماعی را دچار تحول نموده است.

شبکه اجتماعی افغان کلوب نیز در راستای فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیای مجازی بزرگ ترین شبکه اجتماعی افغانستان (افغان کلوب) را ایجاد نموده تا گام موثری در جهت توسعه اطلاعات و ارتباط مابین مردم افغانستان بردارد.

به همین منظور شبکه اجتماعی افغان کلوب در نظر دارد تا برای مدیریت بخش های مختلف این سایت با توجه به مهارت و توانایی افراد مدیر جذب نماید.

لذا ازکلیه ی اعضای محترم سایت صمیمانه دعوت می کنیم تا درصورت تمایل برای مدیریت در بخش های مختلف سایت با شماره تلفن 09350707387 تماس حاصل فرمایید و یا میتوانید عدد 0093 را به شماره پیامک 30006703981981 ارسال نمایید تا ما با شما تماس بگیریم!

www.afghancloob.com

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

مهاجرین افغانستانی، بخشی از زندگی ایرانیان محسوب می‌شوند

http://www.avapress.com/images/docs/000065/n00065174-b.jpg

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با توجه به تولید مواد مخدر در افغانستان و سرایت آن به ایران و وجود زندانیان مختلف در این کشور گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه‌ای را مبنی بر تبادل مجرمین بین دو کشور تایید کردیم که کارها را آسان می‌نماید.
به نقل از خبرگزاری مهر، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته در دیدار با برنارد دویل، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران، کمک به پناه‌جویان را وظیفه دینی و اخلاقی جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهارداشت: وجدان ما به دلایل وجود مشکلاتی که برای آواره‌ها پیش آمده و به ما پناه آورده‌اند، همیشه بیدار بوده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، با اشاره به سابقه ورود پناهندگان به این کشور گفت: از همان اوایل انقلاب اسلامی، کشور ایران به دلیل درگیری مردم افغانستان با شوروی سابق و حمایت‌هایی که از مردم مظلوم افغانستان می‌کردیم، مردم بی‌پناه به ایران مهاجرت می‌کردند که این رویه از سال‌های قبل از انقلاب اسلامی نیز صورت می‌پذیرفت.
هاشمی رفسنجانی، به سابقه ورود مردم عراق قبل از جنگ تحمیلی نیز اشاره و اضافه‌کرد: به دلیل درگیری صدام با شیعیان عراق و مسائل پیش آمده برای آنها، از آنجایی که تنها مأمن شیعیان، ایران بود، آنها به ایران پناه می‌آوردند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با توجه به تولید مواد مخدر در افغانستان و سرایت آن به ایران و وجود زندانیان مختلف در ایران گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه‌ای را مبنی بر تبادل مجرمین بین دو کشور تایید کردیم که کارها را آسان می‌نماید.
وی افزود: امروز افغان‌ها که بخش بزرگی از پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند، به دلیل ماندگاری طولانی و تشکیل زندگی، بخشی از زندگی ایرانیان محسوب می‌شوند، ولی به دلیل مشکلات اقتصادی، اشتغال و قاچاق مواد مخدر امروز مشکلاتی پیدا کرده‌ایم.
هاشمی‌رفسنجانی یکی دیگر از مشکلات امروز کشور ایران را، مهاجرین غیرقانونی خواند و گفت: با توجه به قراردادهایی که با سازمان ملل متحد در خصوص پناهندگان داریم، تنها پناه‌جویان قانونی تحت پوشش آنها قرار داشته و وجود مهاجرین غیرقانونی زیاد، امروز شرایط را برای ما و آنها سخت کرده است.
وی به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در کمک به پناه‌جویان اشاره کرد و افزود: اگر امروز به تشکّل‌های غیردولتی نظیر زنجیره امید، توجه بیشتری نماییم، خدمات آنها نیز به گروه‌ها و افراد مختلف بیشتر شده که این امر می‌تواند خود برای دولت در جهت یاری رساندن به مهاجرین، راه‌حل مناسبی باشد.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

توافق ایران و افغانستان برای تمدید یکساله ویزه‌ی مهاجرین

جماهیر انوری، وزیر امور مهاجرین در سفر رسمی خود به ایران، با رحمانی فضلی، وزیر داخله جدید ایران دیدار و گفتگو کرد و ضمن تبریک به‌خاطر انتخابشان به عنوان وزیر داخله ایران و تقدیم پیام کتبی رئیس‌جمهور کرزی، در مورد مشکلات مهاجرین و بهبود روابط بین دو کشور با هم صحبت کردند.

مهمترین محورهای گفتگو بین آقای انوری و رحمانی فضلی را بازگشت آبرومندانه مهاجرین، رفت و آمد قانونی اتباع دو کشور، تمدید ویزه‌ی مهاجرین و احتمال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1383 در بین مهاجرین مقیم ایران تشکیل می‌داد.

به نقل از خبرگزاری پژواک، سخنگوى وزارت مهاجرين مي‌گويد که انورى از ميزبانى ايران در بيش از سه دهه گذشته از مهاجرين افغان و طرح قانونمند‌سازى حضور اتباع افغان قدر‌دانى نموده و خواستار تمديد ويزۀ افغان‌ها گرديد.

وى افزود که وزير داخله ايران ضمن تاكيد بر تقويت همكارى و تامين روابط بهتر ميان دو كشور، وعده نموده كه ظرف يك‌هفته ديگر موضوع را با ديد مثبت بررسى و ضمن تلاش براى جلوگيرى از اخراج٦٠٠ هزار مهاجر افغان ، نتيجه را به جانب افغانستان اعلام مي‌دارند.

اين درحالى است که قرار است ميعاد تمديد ویزۀ اين عده افغانها تا ١٥ سنبله به پايان برسد. قبلاً گزارش هايی به نشر رسیده بود که ایران، به مهاجرين افغان که ویزۀ اقامت شان در حال پايان يافتن است، دو هفته مهلت داده تا آن کشور را ترک کنند.

اما سخنگوى وزارت مهاجرين تصريح کرد، در ملاقاتى كه ميان جماهير انورى و هيئت همراهش با عراقچى معين وزارت خارجه ايران صورت گرفت،‌ موضوع تمديد ويزۀ افغانستانی‌ها مطرح شد و عراقچى گفت كه ممكن است براى يكسال ديگر ويزه آنها تمديد گردد .

‌عراقچى افزود: «مشكل مهاجرين پديده مداوم است و بايد براى رفع آن برنامه‌هاى دراز مدت روى دست گرفته شود.»

معين وزارت خارجه ايران در مورد اينکه بعد از يك‌سال سرنوشت مهاجرين چگونه خواهد شد؟ ازهيئت افغانستان خواست که برنامه‌هاى استراتژيک براى برگشت با عزت و تدريجى آنها از جانب افغانستان روى دست گرفته شود تا اين مشكل به صورت دائم رفع گردد.

سخنگوى وزارت مهاجرين و عودت‌کنندگان مي‌گويد که کمتر از يک ميليون افغان، در ايران مدرک اقامت دارند؛ اما يک ميليون و ٤٠٠ هزار افغان ديگر، فاقد مدرک بوده که از اين جمله مدت ويزۀ ٦٠٠هزار تن آنها  در دو روز ديگر پايان مى يابد.

وزير امور مهاجرين در راس هيئتى که در ترکيب آن، نمايندگان وزارت هاى داخله و خارجه و كميسيون مهاجرين و بي‌جاشدگان ولسى جرگه شامل است، بر اساس فيصلۀ شوراى وزيران به ايران رفته است.

قابل ذکر است که پاكستان، در ماه سرطان سال جارى موافقت كرده تا با صدور كارت‌هاى جديد اقامت براى مهاجرين افغان،‌ مدت حضور آنان را دو و نيم سال ديگر تمديد كند.





ارسال توسط علیرضا احمدی

سيزده، روز پايان دوره جشن هاي نوروزي است. در اين روز مردم بنابر يک سنت فرهنگي از خانه ها بيرون و به دشت و صحرا و باغ مي روند تا آخرين روز عيد را در طبيعت و درکنار سبزه و گياه و آب روان چشمه ها و جويبارها به شادي و خوشي بگذرانند. در گذشته، مردم قيد و بندي براي رفتارهاي خود در روز سيزده نمي پذيرفتند و با پرخوري ها و هوسبازي ها و شادخوارگي ها نظم و قرارهاي اجتماعي را بر هم مي زدند و آشوب و آشفتگي هايي در روال معمول زندگي خود پديد مي آورند. رفتارهاي بي بند و بار و آشوبگرانه برخي، حوادث ناگواري مي آفريد که گريبان آنها و ديگران را مي گرفت و گاهي مصيبت هايي به بار مي آورد. مردم اين مصيبت ها و نا خجستگي ها را اثري از نحسي شماره سيزده مي پنداشتند. از اين رو، سيزده فروردين را هم نحس و بدشگون مي انگاشتند. در زمان کنوني با دگرگوني هاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي در جامعه ايران و تغييرات در چگونگي برگزاري مراسم سيزده بدر و پديد آمدن رفتارها و آئين هايي مطابق و مناسب با فرهنگ مردم جامعه کنوني، باز مردم ايران در هر جايي که هستند سيزده نوروز را با شور و گرمي و سرور در بيرون از خانه ها و در دشت و باغ و بوستان جشن مي گيرند. براي گذراندن اين روز در فضاي باز طبيعت کوه و دشت آرزو مي کنند که روز سيزده شان، روزي آفتابي و گرم باشد. از صبح زود سيزده هر چند خانواده نزديک و خويشاوند با هم شيريني و آجيل باقي مانده از ايام عيد را با خوراک آماده مانند سبزي پلو با کوکو، باقالي پلو با گوشت، و بار و بنشن و سير و پياز سرخ کرده و کشک ساييده و سرکه و رشته و ساير مخلفات آش رشته، که حتماً بايد در صحرا پخته شود، و کاهو و سرکه انگبين عصرانه، و سماور و قند و چاي و راديو و ...... با خود بر مي دارند و با اتومبيل و هر وسيله که مهيا باشد به خارج از شهر مي روند. در بيرون شهر، خانواده ها دسته دسته در کنار آب و سبزه يا زير درختان سبز بساط خود را مي گسترند و اجاق و آتش را روشن مي کنند و ديگ آش رشته را روي اجاق بار مي گذارند و سماور را آتش مي کنند.بچه ها به بازي هايي مانند جفتک چارکش، الاکلنگ، گرگم به هوا و تاب بازي، که از معمول ترين بازي هاست، مشغول مي شوند. پسران جوان هم معمولاً الک دولک بازي مي کنند. بزرگسالان هم هريک به گونهاي خود را سرگرم مي کند. ظهر، هرخانواده سفره اي مي گسترد و آش رشته و باقلاپور، يا سبزي پلوبا کوکو و ماهي را که در ديس و کاسه و بشقاب کشيده شده در ميان سفره مي چيند و زن و مرد، پير وجوان و کودک با خنده و شوخي دور سفره مي نشينند و مشغول خوردن مي شوند.خوردن آجيل و کاهو با سرکه انگبين، عصرانه بيشتر مردم است. نزديکي هاي غروب قبل از ترک کردن صحرا، هر خانواده سبزه اي را که پيش از نوروز به نشانه برکت و فراواني کاشته اند، در آب مي اندازند به خانه هاي خود بازمي گردند .





ارسال توسط علیرضا احمدی

مـغز مــردان برای شکار کردن برنامه ریزی شده، که حـوزه دید محدود و بـاریـک آنـها را توجـیـه مـی کند امـا مـغـز زنـان قـادر اسـت دامـنـه اطـلاعات وسیـعتری را رمزگشایی کند.
آیا می دانید تفاوت های بسیار زیاد و جالبی در عملکرد روان شناسی زنان و مردان وجود دارد؟ اما در چه تفکراتی؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ایران، این تفاوت ها شامل موارد زیر است:

۱- نـه تـنـها سـاخـتـار مغز زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است، بلکه مـردان و زنان از مغزشان به طـرز مــتفاوتی استفاده می کنند. در مغز زنان اتصالات و ارتباطات بیشتری بین دو نیمکره چپ و راست وجود داشـته کـه بـه آنــها این توانایی را می دهد تا از مهارت گفتاری بهتری نسبت به مردان برخوردار باشند. از طرف دیگر در مردان ارتبـاط کمتری بین دو نیمکره مغزشان وجود داشته و به آنها این قابلیت را می دهد تا دارای مهارت بیشتری در استدلال های انتزاعی و هوش دیداری-فضایی باشند.
۲- بیشتر عادات مردان و زنان را می توان توسط نقش آنها در روند تکامل توضیح داد. بـا وجود آنکه شرایط زندگی تغییر کرده باز هم زنان و مردان تمایل دارند از برنامه بیولوژیکی خـود پیـروی کننـد.
مـردان قـادر هستـند تــا مسیر حرکت خود را بخاطر بسپارند. زیـرا در گذشته مردان می بـایـست شـکـار خـود را ردیـابـی کـرده و آن را گـرفتــه و بـه خـانــه باز می گرداندند در حالی که زنان دارای دید محیطی بهتری می باشند که بـه آنـها کمک می کند اتفاقات پیرامون مـنـزل خـود را زیـر نـظـر گـرفـتـه و خـطـر در حـال نـزدیـک شدن به خانه را شنـاسایی کنند.
مـغز مــردان برای شکار کردن برنامه ریزی شده که حـوزه دید محدود و بـاریـک آنـها را توجـیـه مـی کند امـا مـغـز زنـان قـادر اسـت دامـنـه اطـلاعات وسیـعتری را رمزگشایی کند.
۳- مـردان صداهای گوشخراش، دست دادن محکم و رنگ قرمز را ترجیح می دهند. مـردان در حل مسائل فنی بهتر می باشند. زنان دارای گوش تیزتری می باشند و هنـگام صحبت کردن از واژه های بیشتری استفاده می کنند و در تکمـیل و اتـمام وظـایف بطور مستقل بهتر از مردان می باشند.
۴- هنگامی که مردان وارد اطاق می شوند بدنبال راه خروج می گردند، خـطـر احـتمالی را برآورد کرده و راه های گریز را می سنجند. در حالی که زنان به چهره میهمانان توجه می کنند تا پـی ببرند که میـهمانـان چه کسانی بوده و چه احساسی دارند. مردان قادر می باشند تا اطلاعات را طبقه بندی کرده و در مغزشان ذخیره کنند. زنـان تمایل دارند تا اطلاعات را بارها و بارها در مغزشان مرور کنند. هنگامی که زنان مشکلاتشان را بـا مـردان در میان می گذارند دنبال راه حل نمی گردند آنها تنها نیاز دارند تا فردی به حرفهای شان گوش دهد.

تفاوت های روانشناسی

۱- مردان موقعیت ها و اوضاع را بطور کلی درک می کنند و تفکر کلی و جـامع دارند در حالی که زنان موضعی می اندیشند و روی جزئیات و نکات ظریف تمرکز می کنند.
۲- مردان سازنده و خلاق می باشند. آنـهـا ریسک پذیـر بـوده و بـدنبال تجربه های جدید می باشند در حالی که زنان با ارزشترین اطلاعات را برگزیده و آن را به نسل بـعد انتقال می دهند.
۳- مردان در تفکرات و اعمالشان استقلال دارند در حالی که زنـان تـمـایل دارند از عقاید پیشنهادی دیگران پیروی کنند.
۴- ارزیابی زنان از خودشان در سطح پایینتری از مردان می بـاشد. زنـان تـمایل دارند از خودشان انتقاد کنند در حالی که مردان بیشتر از عملکرد خودشان رضایت دارند.
۵- مردان و زنان دارای معیارهای متفاتی برای رضایتمندی در زندگی می باشند. مردان برای شغل مناسب و موفقیت در کارها و زنان برای خانواده و فرزندان ارزش قائل می باشند.
۶- مردان نیاز مبرمی دارند تـا بـه اهـدافشـان جـامـه عـمـل بـپـوشانـند اما زنان رابطه با دیگران را در درجه نخست اهمیت قرار می دهند.
۷- مردان دو برابر زنان بیمار می شوند البته زنان نیـز بـیشتر بـه سـلامتـی خود اهمیت می دهند.

۸- زنان درد و کار یکنواخت را بهتر از مردان تحمل می کنند.

۹- بر خلاف تصور عام مردان بیـشتر از زنـان حـرف زده و بیشـتر سـخنــان دیگران را قطع می کنند.

۱۰- مردان و زنان دارای حس حسادت یکسان بوده اما مردان بهتر می تـوانند این حس را پنهان کنند.
 





ارسال توسط علیرضا احمدی

شواهدی وجود دارد که اهریمن پرستان و هواداران تاریکی و تباهی در چهار گوشه افغانستان، به فعالیتهای شیطانی و ضداخلاقی خویش، وسعت و شدت بخشیده اند. در اوایل شایع بود که تعدادی از افغانهای خود باخته و از دین برگشته، تنها به تبلیغ، جهتِ مسیحی شدن ملت مسلمان افغان مشغول بودند و در این مسیر تعدادی را نیز به آئین تاریخ گذشته و تحریف شده یِ مسیحیتِ بی روح و رمق، رهنمون شدند.
اما در این اواخر، تعدادی از عوامل بیرونی و صدالبته با سرمایه گذاری و تشویق و تحریک دشمنان قسم خورده اسلام و امت اسلامی، اقدام به ترویج و تبلیغ افکار و اندیشه های الحادی و خداستیزانه در میان جوانان افغان می کنند.
در پروسه اهریمنی جدید، دیگر بحث از مسیحی شدن و فاسد شدن از نظر اخلاقی و غیر آن نیست؛ در این برنامه، تصمیم بر آن است تا هویت الهی و انسانی انسانِ افغان از او گرفته شده و او به موجودی مسخ شده و بریده از آسمان و معنویت، تبدیل شود.
بر اساس چشم دید برخی از جوانان متدین و هوشیار، دشمنان اسلام و باورهای اسلامی مردم افغانستان، بعضی از عوامل بی بند و بار افغانستانی خویش را اجیر می کنند تا در میان جوانان بی اطلاع و یا کم معلومات جامعه افغانی رفته و به طرح مباحث ضد دینی و اخلاقی بپردازند.
در این شیوه به اصطلاح مدرن و تازه، سعی بر آن است تا با استفاده از آرا و نظریات بزرگانی چون ارسطو، افلاطون، سقراط و بزرگان دیگر و با تحریف و دستبرد در افکار و اندیشه های الهی و انسانی آن خدا باوران، از فکر و اندیشه تحریف شده ی آنان، دستآویزی برای افکار و آرای پریشان و ضد دینی شان، دست و پا کنند.
کاری ناپسند و نامطلوب و خائنانه ای که همواره در غرب جریان داشته و در این مسیر، دستآوردهای قابل توجه و تاسفباری هم داشته اند. مافیای استبداد، استعمار و الحاد به خوبی توانست بر گرده انسان غربی سوار شده و پس از رنسانس، افکار و اندیشه های بشر غربی را در جهت کفر و الحادِ دلخواه خویش تغییر بدهد.
اگر چه قبل از رنسانس نیز اوضاع و احوال توحید و معنویت، تعریف چندانی در غرب نداشت و در واقع، همین کلیسا و تعالیم مسیحیت تحریف شده، جوامع اروپایی را نسبت به آسمان و ارزشهای ماورایی، بی علاقه و بی تفاوت کرده بود؛ اما پس از رنسانس، این بی تفاوتی در برابر دین و معنویت، رسما به فرار از دین و ستیز با آسمان و خدا تبدیل شد.
به هر حال، این گستره و محدوده وسیع و نامحدود فعالیتِ اهریمنی و غیر انسانیِ دشمنانِ دین و معنویت و انسانیت، در جهان و به خصوص در کشور اسلامی ما افغانستان است؛ فعالیتی که اگر آن را در کنار سایر برنامه های ضد دینی و غیر اخلاقی رادیوها و تلویزیونهای وابسته به آنان، بگذاریم، باید به جنگی تمام عیار علیه خدا، معنویت و انساینت از آن تعبیر کرد.
اما باید دید که ما در برابر این هجمه و حمله سریع و سیل آسای دشمن، چه تدبیر و راهکاری اندیشیده ایم؟ در جامعه افغانستانی، بر رغم وجود فقر و تنگدستی، هستند تاجران بزرگ و سرمایه دارانی که مصرف یک ماه خود و خانواده آنان، برابر است با مصارف یک یا دوسال یک خانواده فقیر و یا متوسط جامعه افغانی.
رهبران و دولتمردانی هم هستند که علاوه بر املاک، مستقلات و دارایی هایی که در کشور دارند، بخش بیشتری از دالرهای خویش را در کشورهای اروپایی، امریکا، دبی، امارات و مکانهای معتبر دیگر دنیا، سرمایه گذاری کرده و به کار انداخته اند.
در این میان علما و روحانیونی هم هستند که مصروف فعالیتهای فرهنگی بوده و از جانب سرمایه داران خیر و نیز برخی از کشورهای اسلامی، تمویل و کمک مالی می شوند. البته این کمکها صرفا و با هدف رشد و تقویت بنیه دینی و مذهبی مردم افغانستان صورت می گیرد و تماماً از بیت المال مسلمین، برداشت و پرداخت می گردد.
اما با تمام این امکانات و ظرفیتهای موجود، ما چقدر توانسته ایم به وظایف و تکالیف شرعی و انسانی خویش در برابر دفاع از حریم خدا و دین و انسانیت، عمل نموده و با ایجاد مراکز و راه اندازی برنامه های دقیق و حساب شده ی دینی- اخلاقی، توانسته ایم به برافرازی دژهای استوار و محکمی همت بگماریم و جوانان مسلمان افغان را در میان آن دژهای نفوذ ناپذیر، جا و مکان دهیم تا از هر گونه حمله و هجمه ی فکری و عملی دشمنان اسلام، در امان بمانند؟!.
به این واقعیت تلخ و دردناک باید اذعان کرد که در نبود حس مسئولیت پذیری متمولان جامعه افغانی اعم از تاجران بزرگ، رهبران، دولتمردان و سرمایه داران مسلمان، نسل جوان و اما بیکار جامعه فقیر افغان، شکارهای بسیار مناسبی شده اند برای مبلغان و مروجان مرئی و نامرئی مسیحیت تحریف شده و نگرشهای منحط و اهریمنی کفر و الحادِ سرزمینهای دور و نزدیک.
تردیدی نیست که با افتادن هر یک از جوانان افغان در دام الحادی اهریمنان، تمامی آن کسانی که کاری از دست شان ساخته بود و برای نجات جوانان انجام ندادند، یک قدم به آتش قهر و غضب الهی، نزدیک می شوند.
پولها و سرمایه های کلان و هنگفتی که هم می تواند بهشت مالکان و صاحبانش باشد و هم می تواند آنان را در قعرِ عذابِ دردناکِ الهی گرفتار کند. کوتاه سخن اینکه امروز در افغانستان، اجر و طاعتی مهم تر از آن نیست که دست جوانی را بگیری و او را از افتادن در دام ابلیس پرستان نجات دهی و از آن سوی، گناه و معصیتی هم شاید بدتر از آن نباشد که در اوج قدرت و توانایی، در کناری ایستاده و سقوط دردناک و رقت انگیز جوانان مسلمان وطن، در ورطه های سیاه و هولناک کفر و الحاد را نظاره گر باشیم





تاريخ : دو شنبه 4 فروردين 1392برچسب:جوانان افغانستان,جوانان را دریابیم!,
ارسال توسط علیرضا احمدی
مهاجرینی که از هرنظر توانمند هستند، به ویژه علما وروحانیت، می بایست به کشورباز گردند،
درغیرآن، درپیشگاه خداوند پاسخگو خواهند بود!!!
 
شرط معدل و یا محدودیت تعیین رشته تحصیلی که برای ادامه تحصیل دانشجویان مهاجرما گذاشته شده باعث می شود خیل عظیمی از این جوانان
ترک تحصیل کنند و یا به ولگردی روی آورند و یا عقده ای وناراحت بار بیایند که این امر، هم به ضرر افغانستان است و هم به ضرر جمهوری اسلامی ایران

رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان روز جمعه در بخش دوم سخنان خود در همایش "در امتداد خط سرخ شهادت" در مشهد مقدس، شرایط مذهبی کشور را ویژه و حساس توصیف کرد و از مهاجرین توانمند به ویژه علماء خواست برای انجام وظیفه دینی خود به افغانستان برگردند، در غیر اینصورت در روز قیامت باید پاسخگوی خداوند(ج)، پیامبر (ص) و سایر ائمه معصومین(ع) باشند. 

حسینی مزاری در همایش که به مناسبت تجلیل از قیام خونین ۲۴ حوت سال ۱۳۵۷ هرات برگزار شده بود، تاکید کرد: در کشور برای تمام علماء، مهندسین، فارغ التحصیلان و عودت کنندگان آماده به بازگشت، در تمام زمینه های فرهنگی، اجتماعی، دینی و اقتصادی شرایط کار وجود دارد .

وی که در جمع فعالان فرهنگی و مذهبی، ملا امامان مساجد، رؤسای هیئات مذهبی، چهره های سیاسی، جامعه روحانیت، دانشجویان و صد ها تن از مهاجرین افغانستانی مقیم ولایت خراسان رضوی اشتراک کننده در همایش سخن می گفت، در تشریح وضعیت مهاجرین افزود:" مهاجرینی که از هرنظر توانمند هستند به ویژه علما وروحانیت می بایست به کشور باز گردند چون در عالم مهاجرت به وجود آنها نیاز مبرم احساس نمی شود و اگر عالمی با این شرایط بازنگردد باید گفت اینها علمای بلا عمل هستند که نیازمند امر به معروف و نهی از منکر می باشند، اکنون ایران نیازی به عالم مهاجر افغانی ندارد، ولی متاسفانه درافغانستان حتی در شهرهای بزرگ به علماء نیاز داریم."

این عالم دینی، شرایط مذهبی در افغانستان را ویژه وحساس توصیف کرد و گفت: اگر علماء برای انجام وظیفه دینی خود به کشور برنگردند در روز قیامت باید پاسخگوی خدا(ج)، پیامبر (ص) و سایر ائمه معصومین (علیهم السلام) باشند و به تمام علماء، مهندسین، فارغ التحصیلان و تمام کسانی که آماده هستند به کشور بازگردند اعلام می کنم؛ در افغانستان در تمام زمینه های فرهنگی، اجتماعی، دینی و اقتصادی شرایط کار وجود دارد.

متن کامل در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

ازدواج امر مقدسی است که در تعالیم اسلامی بر آن تاکید فراوان شده است  اما در دوران کنونی به دلایل مشکلات روزافزون، ازدواج خود به یکی از دغدغه های بزرگ در جامعه اسلامی بدل شده است که در صورت ادامه این روند و عدم رفع موانع موجود خطرات بزرگی جوانان ما را تهدید خواهد کرد. برای ترویج ازدواج مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی یک بسیج همگانی اجنماعی لازم به نطر می رسد.

نمونه بارز برگزاری ازدواج های ساده و بی آلایش اما سرشار از معنویت که می تواند پایه گذار یک خانواده سالم باشد، را می توان در  مراسم ازدواجهایی جست و جو کرد که حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی حسینی مزاری از سال ۱۳۶۴ تاکنون برگزار کرده است؛ از مراسم ازدواج خواهران ایشان گرفته تا فرزندان که همگی در کمال سادگی و معنویت برگزار شده است.
در شب میلاد پربرکت حضرت زینب(س) مراسم  ازدواج دو تن دیگر از فرزندان حجت الاسلام والمسلین حسینی مزاری رییس مرکز فعالیتهای  سیاسی-فرهنگی تبیان در  مشهد برگزار شد که خود ترویج فرهنگ سالم ازواج آسان و به دور از تجمل بود.

پدر  دو داماد طی سخنانی اظهار داشت:"هر مقدار ازدواج های فرزندان ما سهل و ساده باشد مطمئن باشید که آنها در زندگی خود خوشبخت می شوند و در غیر این صورت زندگی ما و فرزندان مان با مشکلاتی روبرو خواهد شد".

حسینی مزاری در ادامه تصریح کرد:"متاسفانه بعضی افراد می گذارند که دختر شان دوست پسر داشته باشد و یا به فساد و فحشا کشیده شود؛ ولی حاضر نمی شوند مطابق احکام اسلامی زمینه ازدواج آسان فرزندان شان را مهیاکنند، این مشکلی است که جامعه مسلمان ایرانی و افغانی را درگیر خود کرده است".
وی به هزینه های هنگفت مراسم ازدواج در افغانستان اشاره کرد و بیان داشت که امروزه مراسم عروسی با مخارج چند ده هزار دالری و با حرکات غیر اسلامی برگزار می شود که متاسفانه بعضی اشخاص صاحب نام، دست به برپایی این چنین مراسم می زنند که در شأن آنها نیست.
نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی مکارم شیرازی در امور افغانستان، به جایگاه والای روحانیت در جامعه  اشاره کرد و گفت:"علما و روحانیت در بین مردم از جایگاه خوبی برخوردار اند و می توانند از این جایگاه استفاده کرده و مشکلات ازدواج جوانان را رفع نمایند و باید برای این کار از ازدواج فرزندان خود شروع کنند". 

در ادامه این مراسم همچنین حجت الاسلام سید محمد هاشمی؛ مسئول دفتر نمایندگی آیت الله العظمی مکارم شیرازی در افغانستان" ویژه مهاجرین" به بررسی شخصیت والای حضرت زینب کبری(س) پرداخت و گفت:"امام علی(ع) خطاب به دختر خود حضرت زینب(س) می فرماید: دخترم تو زینت پدر هستی".
این کلام روشن است که این به خاطر علاقه پدر و فرزندی نیست؛ بلکه ناظر و دلالتی بر جایگاه بسیار بالای این بزرگ بانوی اسلام است و ائمه معصومین بارها تکرار کرده اند که بعد از حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیت و رفتار حضرت زینب(س) نمونه و الگوی کامل زنان عالم می باشد.
هاشمی با اشاره به اینکه ازدواج، امر و پیوند مقدسی در نزد خداوند است و بیان داشت:"طبق آیات قرآن عظیم الشان، خداوند آنهایی را که اقدام به ازدواج می کنند به لطف و عنایت خاصه خود بشارت داده است؛ پس می بینیم این امر چه جایگاهی در نزد خدواند داراست".
وی در ادامه به موانع موجود بر سر راه امر ازدواج پرداخت و بیان داشت که در یک نگاه اجمالی یکی از مهم‌ترین موانع بر سر راه این امر، سنت های غلط اجتماعی و رسوم احمقانه ای است که نه تنها هیچ مبنای اسلامی و دینی ندارند؛ بلکه با هیچ عقل و خردی نیز قابل سازگار و قابل توصیف نیست. 

حجت الاسلام هاشمی تاکید کرد که برای حل این موانع، دو کار باید صورت بگیرد؛ یکی گفتار است که باید علما در سطح جامعه با گفتار خود ازدواج آسان را ترویج کنند و دیگری که مهم تر است، قدم های عملی در این مورد است در سطح جامعه که مشاهده نمی شود که همان، عمل خانواده ها به این گفتار علما می باشد.

در این مراسم باشکوه و معنوی، سید محمدحسین حسینی واعظی؛ یکی از مسئولین مؤسسه سیاسی-فرهنگی تبیان نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و عنوان داشت که اجرای جشن عروسی فرزندان مان در مناسبت های اسلامی، تاثیرات فراوانی از جمله ایجاد خوشبختی و معنویت در زندگی عزیزان مان دارد و نوعی تعظیم شئون دینی می باشد.

حسینی واعظی با بیان اینکه "ما باید در مراسم ازدواج فرزندان مان بیشتر به یاد خدا و معارف اهل بیت باشیم" بیان داشت که توسل و ارتباط با اهل بیت(ع) در شادی و سرور باید همان جایگاهی را داشته باشد که در غم و گرفتاری دارد که این باعث می شود کمال معنوی ارتباط عمیق با خدا و مکتب اهل بیت برقرار شود.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج سنت پیامبر است و باید زنده نگه داشته شود، گفت:"ما باید کاری نکنیم که با رفتار ناپسند خود این امر مقدس و سنت پیامبر را به بدعت تبدیل کنیم که متاسفانه امروزه انحرافات گوناگونی بین مردم ما در برپایی ازدواج ایجاد شده است".

مسئول تبلیغات مؤسسه سیاسی-فرهنگی تبیان در فرجام، پیام پیوندهای سنتی و ساده را اشاعه فرهنگ اهل بیت و پیروی از آن بزرگواران دانست.

شایان ذکر است که در خاندان حسینی مزاری از سال ۱۳۶۴ ازدواج خواهران و دختران ایشان با حداقل مصرف صورت گرفته است. 

شایان ذکر است که در متن کارت دعوت این مراسم نگاشته شده بود:"این عزیزان جهت مبارزه با سنت های غلط، به جز مراسم کوچک و بی تکلف عقد، جشن شیرینی خوری برگزار نکردند و محافل پیش خوری، خویش خوری و پاتختی برگزار نخواهند کرد و در برپایی این مراسم نیز عطای تالار را به لقایش بخشیده، صرف هزینه سنگین برگزاری مراسم گسترده را به صلاح ندانسته، اقدام به برپایی محفل بی آلایش و محدود کردند؛ تا الگویی برای سایرین و عاملی برای فراهم شدن تسهیلات بیشتر ازدواج فراراه سایر جوانان مسلمان باشد".
 





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

تست ازدواج: آیا ازدواجتان موفق است؟

اگر چند سال از ازدواج‌تان گذشته، با این آزمون می‌توانید به سالم بودن آن پی ببرید یا اینکه متوجه شوید زندگی مشترک شما دچار چه مشکلاتی است و باید چه کنید.

یک ازدواج سالم فواید زیادی از نظر روحی و روانی و همچنین سلامت فیزیکی برای طرفین دارد.

ezj تست ازدواج: آیا ازدواجتان موفق است؟

 

بسیاری از روانشناسان در ارزیابی ازدواج‌های سالم تعداد زیادی از ویژگی‌ها و مهارت‌های افرادی را که توانسته‌اند رابطه موفق، متعادل و رضایتبخشی را اداره کنند، شناسایی کرده‌اند که عبارتند از:…

1) افرادی با  فلسفه زندگی سالم و ایده‌‌‌آل‌های واضح و روشن در رابطه مشترک هم موفق‌تر هستند.

۲) افرادی که در خانواده‌هایی با عشق و احترام بزرگ شده‌اند در زندگی زناشویی نیز این دو عنصر را بهتر و بیشتر در جریان زندگی قرار می‌دهند.

۳) کارهـــای مـورد علاقــه و فعالیت‌های مناسب و لذتبخش را با هم انجام می‌دهند.

۴) از بودن در کنار هم لذت می‌برند.

۵) در عین نزدیک بودن به هم دارای استقلال فردی هستند.

۶) از موفقیت‌هــای یکدیگـــر خوشحال می‌شوند و به یکدیگر افتخار می‌کنند.

۷) به شغل و کار و علایق یکدیگر احترام می‌گذارند.

۸)  در تصمیمات از یکدیگر کمک می‌گیرند و آنها را با هم در میان می‌گذارند.

۹)  مسئولیت کارها و رفتارهای خود را می‌پذیرند.

۱۰)  سعی می‌کنند با مشکلات مالی که پیش می‌آید به طور منطقی کنار بیایند.

۱۱)  از ضعف‌های خود آگاه هستند و سعی در رفع آنها دارند.

۱۲) از ورزش، تغذیه، خواب و فعالیت‌های سالم در طول روز بهره می‌گیرند.

۱۳)  تا جایی که می‌توانند نق زدن،‌ غر زدن، طعنه زدن، بحث و مشاجره کردن را محدود می‌کنند.

۱۴) سعی می‌کنند از حرف زدن با یکدیگر لذت ببرند حتی زمانی که اختلاف نظر دارند.

۱۵) سعی می‌کنند نیازهای یکدیگر را درک کرده و آنها را برآورده کنند.

۱۶) با دقت به مسائلی که در زندگی با آنها روبه‌رو می‌شوند می‌پردازند و نقاط مثبت و منفی آنها را ارزیابی می‌کنند و با عجله نتیجه‌گیری نمی‌کنند به خصوص زمانی که موضوع در رابطه با همسرشان است.

۱۷) سعی می‌کنند از بودن با خانواده همسرشان لذت ببرند.

۱۸) از شوخــی و بحــث‌های خنده‌‌دار در صحبت‌هایشان استفاده می‌کنند.

۱۹) احساسات مثبت خود را به یکدیگر می‌گویند.

۲۰)  سعی می‌کنند اشتباهات گذشته همسرشان را مکررا بازگو نکنند بلکه سعی می‌کنند از به وجود آمدن آنها در آینده جلوگیری کنند.

۲۱)  این افراد بخشنده و باگذشت هستند.

۲۲) نقاط مثبت همسرشان را به او می‌گویند و از او تعریف می‌کنند.

۲۳)  اعتماد و اطمینان همراه با صداقت از مهم‌ترین اصول‌ زندگی مشترک آنهاست.

122 تست ازدواج: آیا ازدواجتان موفق است؟ 

صداقت داشته باشید

یک ازدواج سالم و مستحکم به بخت و اقبال مربوط نیست، بلکه نیاز به تلاش و سازگاری دارد. برخی عواملی که در یک ارتباط سالم نقش دارد ثابت است، یعنی چیزهایی که شما نمی‌توانید آنها ر

ا تغییر دهید اما عوامل دیگری وجود دارد که می‌توانید با کار کردن روی آنها رابطه‌تان را بهبود بخشید.با انجام این تست می‌توانید از میزان رابطه سالمی که بین شما و همسرتان وجود دارد باخبر شوید و سعی در بهبود آن کنید و اگر هم رابطه شما در مرحله‌ای قرار دارد که در آن احساس خطر می‌کنید از روانشناسان مجرب و متخصص کمک بگیرید و نقاط ضعف و مشکلات خود را شناسایی کرده و سعی در رفع آنها داشته باشید.

 

با حوصله و با دقت به این سؤالات پاسخ دهید

برای مشاهده عکس در اندازه واقعی برروی تصویر کلیک کنید

151228 267 تست ازدواج: آیا ازدواجتان موفق است؟

 

حالا ببینید نمره ازدواج‌تان چند است؟

این‌طوری به خودتان نمره دهید

حالا به سؤالات بازگردید و تمام سؤالاتی که شماره‌های زوج دارند و شما به آنها پاسخ مثبت دادید بشمارید و جمع آنها را بنویسید. بعد دوباره به سؤالات بازگردید و تمام سؤالاتی که شماره فرد دارند و به آنها جواب منفی داده‌اید را بشمارید و با پاسخ‌های مثبت‌تان جمع کنید.

جمع سؤالات زوج با پاسخ مثبت: x

جمع سؤالات فرد با پاسخ منفی: y

جمع کل: y+x

حال ازدواج شما خوب است یا نه؟

اگر جمع نمرات شما بالای ۳۲ شده باشد احتمال زیادی وجود دارد که رابطه شما در خطر شدید سقوط است.

اگر جمع نمرات شما بین ۲۰ تا ۳۲ باشد، رابطه شما مشکل جدی دارد و شما با فردی زندگی می‌کنید که از لحاظ احساسی از هم جدا شده‌اید.

اگر جمع نمرات شما بین ۱۲ تا ۱۹ باشد رابطه شما در حد متوسطی است (که عالی نیست) و یقینا به تلاش هر دو نفر برای بهتر شدن نیازمند است.

اگر جمع نمرات شما پایین‌تر از ۱۲ باشد رابطه‌ای بالاتر از حد متوسط و بسیار خوب دارید که می‌توانید آن را روز به روز بهتر و لذتبخش‌تر کنید.

منبع: وبلاگ تفریحی امپراتور

 

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

تجدید میثاق مهاجرین

 در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولین هیآت مذهبی  مهاجرین افغانستانی به مدیریت شورای هماهنگی هیات های مذهبی، با حضور در مرقد مطهر امام خميني (ره) به آرمان‌هاي والاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اداي احترام كردند.

به گزارش خبرگزاری آوا، جمعی ازسران هیات های مذهبی مهاجرین افغانستانی به مدیریت شورای هماهنگی هیات های مذهبی، جهت تجدید پیمان با آرمانهای امام خمینی (ره)، صبح روز چهارشنبه(۱۸ دلو) درمرقد مطهر امام راحل با نثار دسته های گل و ابراز احساسات باردیگر با آرمان های بلند و عظیم آن یار سفر کرده و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند. 

همه ساله جمع کثیری از دوستداران، شیفتگان و دلباختگان امام راحل از اقصی نقاط جهان به ایران می آیند و با حضور در حرم مطهر بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي، با آرمانهاي امام و انقلاب اسلامی تجديد میثاق می کنند. 

گفتنی است که روز گذشته؛ جمع کثیری از مقامات دولتی و لشکری ایران نیز برای ادای احترام و تجدید بیعت در مرقد مطهر امام خمینی(ره) حضور یافتند.

منبع خبر گزاری صدای افغان آوا

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

 





تاريخ : شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط علیرضا احمدی

 

اندیشه مزاری بر دو اصل احیای کرامت انسانی و عدالت استوار بود 

گرامیداشت از هجدهمین سالروز شهادت عبدالعلی مزاری در دانشگاه امیرکبیر تهران

رایزن فرهنگی افغانستان در ایران که به مناسبت هجدهمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری در سالون اجتماعات دانشگاه امیرکبیر تهران صحبت می کرد با اشاره به اینکه افغانستان کشوری کثیرالقوم، مسلمان و با پیشینه تاریخی درخشان چندهزار ساله است، گفت:"افغانستان پیشینه تاریخی گهرباری دارد که نام بردن مشاهیر و مفاخر این سرزمین ساعت ها زمان نیاز دارد".
وی گفت که این سرزمین با این گذشته پربار و ارزشمند، متأسفانه مدتی دچار نابسامانی هایی مبتنی بر حاکمیت بوده و این جامعه را از رشد و بالندی بازداشته است.  

اندیشه مزاری بر دو اصل احیای کرامت انسانی و عدالت استوار بود

 وی در تکمیل مطلب فوق افزود که شهید مزاری، معمار وحدت ملی بر اساس معیارهایی بود و یک مفکوره بنیادی در راستای حل این نابسامانی مطرح کرد؛ تا جامعه از این نابسامانی بیرون آمده و راه بالندگی و رشد و ترقی را بپیماید.
رایزن فرهنگی افغانستان در تهران تصریح کرد که دو اندیشه در ایشان به عنوان معیار و اساس این نگاه وحدت ملی شکل گرفته بود که آن را با آگاهی عمیقی که وی با تاریخ افغانستان داشته طرح ریزی کرده بود.
امیری خاطرنشان کرد:"اگر تاریخ ۵۰ ساله گذشته را بررسی کنیم متوجه می شویم که چقدر در ارگ ما اتفاقات تلخی افتاده که کلمه ارگ، گاهی موقع مساوی با مرگ شده است".
وی گفت که بسیاری از حاکمان در ارگ سرنوشت تلخ مرگ را داشته اند که نمونه آن رئیس جمهور سابق افغانستان داودخان است که با کل خانواده نابود شد و همینطور کسانی که به حاکمیت رسیدند چند ماه یا سال بعد این حوادث تلخ بر آنها نیز تکرار شد.
امیری با بیان اینکه معیار و فاکتوری که با آن وحدت استوار شود در مفکوره شهید مزاری دو چیز بود، عنوان داشت:"اولا احیای کرامت انسان بماهو انسان. همه انسان ها بماهو انسان دارای کرامت انسانی اند و در آن کرامت مساوی اند؛ لذا دیگر کرامت ها بر اساس خاندان و سمت و عناصر دیگر استوار نیست و مفهومی ندارد و همه ارزش و کرامت یکسان دارند، بر این اساس صدایش بر این مبنا بود که دیگر هیچ هویتی جرم نخواهد بود و نباید جرم باشد و همه مردم افغانستان حق انسانی مساوی دارند. دوما، همه انسان ها از جایگاه و سیستم عادلانه ای باید برخوردار باشند."
رایزن فرهنگی افغانستان در تهران افزود که دولت به زعامت جناب حامد کرزی و همکارانش نیز بر این اندیشه و بنیاد استوار شده و می بینیم که کشور ما رشد و بالندگی در بخش های مختلف را بیش از پیش در خود دارد و امیدهای بلند مردم در این کشور به تحقق خواهد پیوست. 
امیری در پایان گفت که اندیشه های شهید مزاری به عنوان معمار وحدت ملی بر دو عنصر احیای کرامت انسانی و ایجاد عدالت در همه سیستم های اداری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باعث شکل گیری جامعه نوین استوار بود.

گفتنی است که در این مراسم که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شده بود، از دو کتاب "یادداشت های قندهار" و "عبدالخالق و فروپاشی منطق استبداد" نیز رونمایی شد.

منبع : خبرگزاری صدای افغان





تاريخ : پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد