وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

اولین همایش علمی و فرهنگی مجله صوتی و تصویری بهار ملی روز جمعه(۳۰خرداد)

در محل سالون شهید مطهری تهران برگزار می شود.

به گزارش  سما ، اولین همایش علمی و فرهنگی مجله صوتی و تصویری بهار ملی تحت عنوان" نقش رسانه در شناخت فرهنگ و فرهنگ سازی ملی و اسلامی افغانستان، روز جمعه(۳۰ جوزا/خرداد ) از ساعت از ساعت ۲الی ۶ بعد از ظهر در فرهنگ سرای خاوران، سالن شهید مطهری در تهران پایتخت ایران برگزار می گردد.
معرفی فرهنگ اسلامی و ملی، راهکارها؛ ره آوردها؛ دست یافت ها برای شناخت فرهنگ و مبارزه با خیزش نرم استعمار فرهنگی از دیگر رویکردهای این همایش می باشند.
سخنرانان این همایش، استاد ابوالقاسم نادری، فعال برگزیده هنری در سطح کشور ایران درسال ۱۳۹۰، داکتر حائری زاده، جامعه شناس از مرکز دکترینال، داکتر یوسف احمدی، دکترای ارتباطات، استاد شوکت علی محمدی، کارشناسی ارشد برنامه ریزی واستاد احمدی رشاد، کارشناسی ارشد رسانه می باشند.





ارسال توسط علیرضا احمدی
جشن بزرگ عدالت موعود برگزار شد...!!!

جشن بزرگ عدالت موعود

 

«جشن بزرگ عدالت موعود» به یاری خدا و با استقبال پر شور هم وطنان عزیزمان در دو شهر تهران و کرج با موفقیت به پایان رسید. این جشن با حضور چهره های برتر ادبی، فرهنگی، علمی و هنری مهاجر برگزار شد و با حضورمهمانان ویژه دعوت شده از کابل؛ قهرمان ملی کشور «روح الله نیکپا» و «عباس نشاط» خواننده جوان ،رنگ و بوی ویژه ای به خود گرفت. کنسرت موسیقی با هنرمندی استاد عارف جعفری، علی ضرغام و عباس نشاط از دیگر بخش های جذاب برنامه بود. خوانندگان جوان و دیگر گروه های موسیقی نیز اجرای قابل تحسینی داشتند.

موسسه فرهنگی هنری صلصال طی این مراسم، ازروح الله نیکپا و عباس نشاط نیز تجلیل و تقدیر به عمل آورد و همچنین از چهره های برتر و فعال در عرصه های مختلف علمی، هنری و ادبی تجلیل و تقدیر شد. استاد عارف جعفری(خواننده، شاعر و آهنگساز)، زهرا حسین زاده(شاعر و نویسنده)، عبدالله محمدی(دانشجوی مترجم) و مصطفی رضایی (دانشجوی مخترع) از جمله کسانی بودند که در این برنامه مورد تقدیر قرار گرفتند.


جشن بزرگ عدالت موعود






ارسال توسط علیرضا احمدی

نیمه شعبان ولادت با سعادت یگانه منجی علام بشریت را بر همگان شادباش میگوییم...!!!

انجمن کارینو


آغاز به کار رسمی (انجمن کارینو)آغاز به کار رسمی (انجمن کارینو)

همزمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود قائم (عج)

آغاز به کار رسمی (انجمن کارینو) و ارتقاء نام (افغان گروپ) به (انجمن کارینو)

را به تمامی مهاجرین و اعضای این انجمن اعلام میداریم.

کلیه ی سایتهای

( افغان کلوب )

بزرگترین شبکه اجتماعی افغانستان


( بلاگ ای اف جی )

اولین سرویس وبلاگ دهی افغانستان


( چت دری )

محبوب ترین اتاق گفتگو و چت روم افغانستان


( هاست افغان )

بهترین سیستم هاستینگ افغانستان


و....

شامل سابقه فعالیت های این انجمن میباشد!!!

 

اطلاعات بیشتر : 09395035185

(روابط عمومی انجمن کارینو)





ارسال توسط علیرضا احمدی

مراسم نوزدهمین سالگرد شهید مزاری در تهران برگزار می شود!

زمان: چهار شنبه 14 اسفند ساعت 14:30 الی 18
مکان: تهران جنب مترو حقانی باغ موزه دفاع مقدس تالار خلیج فارس
ستاد مردمی بزرگداشت شهید مزاری





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

دانشجویان ، دانش آموزان و فرهنگیان مهاجر افغانستانی مقیم تهران

با حضرت آیت الله محقق کابلی دیدار و گفت و گو کردند!


به گزارش سایت مهاجرین جمهوری اسلامی افغانستان، روز پنجشنبه اول اسفند ماه جمعی از دانشجویان ، دانش آموزان و فرهنگیان مهاجر افغانستانی مقیم تهران به دیدار حضرت آیت الله محقق کابلی در قم رفتند.

 در این مراسم آقای دکتر سید وحید ظهوری حسینی ریاست بنیاد علمی فرهنگی کوثر ضمن تقدیر وتشکر از مرجع عالیقدر به خاطر حمایت معنوی از فعالیت های فرهنگی به تشریح برنامه های بنیاد کوثر پرداخت .وی کار فرهنگی را دغدغه اصلی بنیاد از بدو تاسیس دانست و آموزش را از راهکارهای مبارزه با فقر فرهنگی برشمرد.

 وی خاطر نشان کرد :امروزه غرب واستعمار بیش از اتکا به توان نظامی به قدرت رسانه ای خود تکیه زده و با ایجاد و راه اندازی جنگ روانی توانسته موفقیت های چشمگیری بدست آورد.بنیاد علمی و فرهنگی کوثر با علم به این مهم و با توجه به توانایی های داخلی خود توانسته 3 پایگاه عظیم در حوزه مجازی ایجاد نماید که پایگاه فرهنگی واعتقادی اتحدوا در بعد اسلامی و مذهبی ، سایت رسمی بنیاد کوثر  در بعد سیاسی و فرهنگی و سایت مهاجرین جمهوری اسلامی افغانستان در بعد اجتماعی و فرهنگی مهاجرین گام بلندی برداشته است.

حضرت آیت الله محقق کابلی مرجع عالیقدر جهان اسلام  ضمن خوشامد گویی به جمع علمی و فرهنگی مهمان، از جوانان ودانشجویان خواست تا تقوا را به عنوان مهمترین اصل در مسیر زندگی خود انتخاب کنند و با تاسی به آیه شریفه ی قرآن کریم ، تقوا را بهترین وتنها کلید نجات برای تمام اقشار از جمله عالم یا بی سواد ، دانشجو یا کارگر ، زن یا مرد ، استاد یا روحانی دانست و همگان را به تقوای الهی توصیه کرد.

در پایان اعضای بنیاد کوثر به صورت جداگانه وخصوصی با مرجع عالیقدر صحبت وادای احترام نمودند.

 

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

همزمان با هفته وحدت ومیلاد رسول اکرم (ص) وحضرت امام جعفر صادق(ع)

 افتتاحیه سایت مهاجرین جمهوری اسلامی افغانستان و

مراسم اختتامیه طرح علمی آموزشی حکمت (ویژه مهاجرین افغانستانی)

 در خانه فرهنگ شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

images/IMG_5615.JPG

 

همزمان با هفته وحدت ، عصر روز پنجشنبه 26 دی ماه اختتامیه طرح علمی اموزشی حکمت که طی تابستان و پاییز سال جاری در استان تهران و همچنین شهر کابل افغانستان به صورت همزمان اجرا شده است،برگزار شد.دراین مراسم که باحضور اساتید حوزه و دانشگاه ،فرهنگیان،دانشجویان وعموم مهاجرین مقیم استان تهران برگزار شد،نمایندگانی ازکلاسها و کارگاه های مختلف طرح حکمت به تشریح دوره های سپری شده وفواید و اثار آن پرداختند.در ادامه چند تن از اساتید طرح مذکور از جمله حجت الاسلام والمسلمین ناطقی،استاد تقی دژاکام و سرکارخانم هاشمی حافظ قران کریم به ایراد سخن پرداختند.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد...!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

 

هیئت باب الحوائج (بنیاد علمی فرهنگی کوثر) برگزار میکند!

مراسم گرامیداشت رحلت پیامبر اکر(ص) و شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع)

بنیاد علمی فرهنگی کوثر

 

سخنرانان: حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای ناطقی

و دکترظهوری حسینی دبیرکل بنیاد علمی فرهنگی کوثر

مداحان: کربلایی سید رضا علوی و کربلایی سید حمزه مشهدی


 

مکان: شهرری خیابان حرم مسجد خاتم النبیین(ص)

زمان: سه شنبه دهم دی ساعت 2.30 الی 5 بعدازظهر


ویژه خواهران و برادران مهاجرین افغانستانی و انصار گرامی


www.Af-Kosar.com

www.Ettahedou.com

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

از بیست و سومین سالگرد شهادت شهید صادقی نیلی

و ششمین سالگرد شهادت شهید سید مصطفی کاظمی در تهران تجلیل شد!

 

طی مراسمی با شکوهی از بیست و سومین سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین شهید محمد حسین صادقی نیلی، و ششمین سالگرد شهادت شهید سید مصطفی کاظمی با حضور علماء، شخصیت های سیاسی و فرهنگی  و دانشجویان و مردم جهادپرور افغانستان در مسجد صاحب الزمان شهرک مدرس واقع در تهران تجلیل به عمل آمد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

مـــراسم هفدهمین سالگرد ارتحال حضرت ایت الله بهشتی (ره) برگزار می شود

مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال عالم عامل و مجاهد، حضرت آیت الله العظمی بهشتی (ره) موسس و رهبر شورای اتفاق انقلابی اسلامی افغانستان و بنیان گذار اولین حاکمیت اسلامی در قلب حکومت کمونیستی، روز جمعه در کابل برگزار می شود.
در اطلاعیه کمیسیون برگزاری مـــراسم هفدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهشتی (ره) از ایشان به عنوان صفحه ای روشن در تاریخ معاصر افغانستان یاد شده که مردم و کشور ما در شرایط جاری و در آستانه تحولات کلان سیاسی به تفکر و اندیشه های آن عالم ربانی بیش از هر زمانی نیاز دارد.
با پایان یافتن جهاد، حضرت آیت الله العظمی بهشتی (ره) پیشگام اخوت، برادری و وحدت شد و بعنوان رئیس شورای عالی نظارت حزب وحدت اسلامی افغانستان تا آخر حیات شریفش فعالیت نمود. 
اکنون که هفده سال از ارتحال ملکوتی آن بزرگمرد تقوا، جهاد و وحدت می گذرد، همه با هم برای تجلیل از جایگاه شایسته سیاسی و علمی این فقید، روزجمعه ۱۲ مـــیزان از ساعت نه صبح در مسجد بزرگ و جامع محــــمدیه واقع در کارته سخی، تپه سلام ،گرد هم می آئیم.





ارسال توسط علیرضا احمدی

سفیر افغانستان گفت: نخبگان مهاجر، بس است،

زمان برگشت و آبادانی کشور رسیده، همانطوری که در میدان علم، نخبه پیش قدم بودید،

در سازندگی و آبادانی سرزمینتان نیز پیش قدم شوید.

نخبگان مهاجر، بس است، زمان برگشت و آبادانی افغانستان رسیده است

همایش "نخبگان پناهنده، نخبه پروری و رسالت ایشان در بازسازی افغانستان" که در محل هتل گاجره دیزین ولایت البرز ایران با حضور مقامات این کشور و افغانستان صبح پنجشنبه ۱۱ میزان برگزار شد، سخنران ها به بررسي توانمنديهاي علمي، فرهنگي و اجتماعي مهاجران و پناهندگان افغانستان در ايران و تشويق آنان براي مشاركت در سازندگي كشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
سفیر افغانستان در ایران طی سخنانی در این همایش با مروری بر آغاز مهاجرت ها در کشور و با بیان اینکه ما قبل از اشغال کشورمان توسط شوروی سابق در صلح و صفا به سر می بردیم گفت: پس از زیر پا گذاشتن ناگهانی میثاق نامه اتحادیه جماهیر شوروی، کشور افغانستان چاره ای جز دق الباب کشور همسایه ایران را نداشت و کشور همسایه نیز به حکم برادری درهای خود را به روی مردم این سرزمین گشودند.
داکتر نصیر احمد نور اظهار داشت: افغانستان در آن مقطع زمانی نیز جز دو انتخاب پذیرفتن اشغال گران و جهاد در مقابل آنها راه دیگری مقابلش نبود بنابراین گزینه جهاد را انتخاب کرد؛ اگر مهاجرت در آن سالها نبود جهاد نیز معنایی نداشت و اگر جهاد نمی بود نقشه جغرافیای کشور ما امروز اینچنین نمی بود.
سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان گفت: امروز خوشبختانه همسایگان ما نیز در آسایش بسر می برند؛ ما به گونه ای نقشه های دشمنان را تغییر دادیم که حتی طراحان جنگ افغانستان نیز فکر و خواب استقلال افغانستان را نمی دیدند.
داکتر نور در ادامه افزود امروز افغان ها در بیش از ۷۰ کشور جهان به سر می برند، و در بزرگترین دانشکده های جهان در پهلوی مهاجرتی که داشتند به مقام های علمی رسیده اند.
آقای نور در بخشی از سخنان خود در همایش نخبگان افغانستان در ولایت البرز با اشاره به آمار زندانیان مردم افغانستان در ایران اظهار داشت: در ایران حدود ۵ هزار زندانی افغان داریم که نسبت به جمعیت ۳ میلیون مهاجر این آمار ناچیز هست.
وی گفت: بعضی از کشورهای عربی کمتر از جمعیت مهاجر ما جمعیت دارند ولی ده ها هزار مجرم در زندان هایشان نگهداری می شود.
وی افزود که اکثر زندانیانی که در زندان های ایران محبوس هستند، مهاجر نیستند بلکه جزو قاچاقچیان هستند و هوقت افغانستانی دارند.

همانطور که در میدان علم پیش قدم بودید، در سازندگی سرزمین تان نیز پیش قدم شوید
آقای نور در ادامه به موفقیت های نخبگان افغان ها در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: افغان ها در سراسر جهان به مقام های علمی بالا راه یافته اند، هیچ جایی نیست که افغان ها نباشند و به زبان های مختلف دنیا تسلط نداشته باشند.
سفیر افغانستان در ایران خطاب به نخبگان حاضر در این همایش گفت: نخبگان مهاجر، بس است، زمان برگشت و زمان آبادانی کشور رسیده، افغانستان به شما نیاز دارد، همانطوری که در میدان علم نخبه و پیش قدم بودید، در سازندگی و آبادانی سرزمین تان نیز پیش قدم شوید.
داکتر نور تصریح کرد ما آنقدر که به نیروی فرهنگی نیاز داریم به نیروی نظامی نیاز نداریم.
نور افزود که شما به کمک فکر و فرهنگ تان، وطن و فرزندان وطن را از دست دجالان نجات دهید.
وی عنوان کرد شما به آنهایی که دجال هستند، جنایت و ترور می کنند پیام دهید که با فرهنگ و علم، مردم را از چنگال شما آزاد و رها می سازیم.
وی گفت با توجه به معادن غنی ای که در افغانستان وجود دارد، با برگشت نخبگان افغانستان، کشورمان گل و گلستان می شود.
در این همایش دو روزه، والی البرز، حجت الاسلام و المسلمین صالحی؛ معاون پژوهشی امور اتباع کل خارجی و داکتر سرور مولایی نیز سخنرانی کردند.
دو مقاله نیز در این همایش توسط معاون نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در تهران و خانم داکتر حیدری از نخبه گان افغانستان، قرائت شد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 بسم الله الرحمن الرحیم


همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)

 بنیاد علمی فرهنگی کوثر برگزار می کند:

مسابقه فرهنگی حکمت
 
بنیاد علمی فرهنگی کوثر

بخش های مسابقه :

1-وبلاگ نویسی
2-مقاله نویسی
3-مسابقه پیامکی

مسابقه وبلاگ نویسی ومقاله نویسی
ارائه کلیه مقالات وبلاگ های فرهنگی با عناوین زیر:


1-امام جعفر صادق علیه السلام درمذاهب
2-حجاب
3-تهاجم فرهنگی
4-مهاجرت

مسابقه پیامکی:به نظرشما مهمترین خواسته مهاجرین از دولت آینده افغانستان چیست؟

1-ایجاد امنیت

2-فراهم اوردن زمینه بازگشت مهاجرین

 برای ارائه مقالات و وبلاگ های خودبا شماره   09374996537 تماس حاصل فرمایید.
جهت پاسخگویی به سوالات به سوال نظرسنجی پیامکی گرینه مورد نظررابه نمایید.  09370021381  ارسال
مهلت ارسال اثار تا9/6/92می باشد

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز شهرری فلکه اول دولت اباد فرهنگ سرای شیخ صدوق(ره)  یکشنبه 10/6/92 ساعت 17تا19

با جوایز ارزنده و بی سابقه

حضورشرکت کنندگان در مسابقه جهت دریافت جوایز الزامی است.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن فرخنده میلاد مسعود موالموحدین

امیرالمومنین علی ابن ابی طالب(ع)

 

 

مجلس سرور در روز میلاد ولی النبی (ع) با حضور خواهران وبرادران مهاجرین افغانستانی

و انصار گرامی وفرهیختگان ملت افغانستان برگزار گردید.

سخنران : حجت الاسلام والمسلمین صالحی (مدرس حوزه علمیه)

با حضور مدیر کل بنیاد فرهنگی کوثر (دکتر سید وحید ظهوری حسینی)

مولودی خوانی : توسط سید نادر احمدی

منقبت خوانی : توسط استاد افشار کابلی

و گزیده ای از برنامه های مهیج

زمان : جمعه 1392/3/3 مصادف با 13 رجب ساعت 3 بعد از ظهر

مکان : شهرری - خیابان حرم -ورودی بازار سرپوش زینبیه

 

 

 

بنیاد علمی فرهنگی کوثر افغانستان

www.af-kosar.com

www.ettahedou.com

 

همایش بزرگ علویون برگزار شد.

بنیاد کوثر





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

فلسفه جهاد دو اصل هویت اسلامی و استقلال ملی بود!

پیروزی هشتم ثور ثمره ی خون میلیون ها شهیدی است که بی نام و نشان

روی صخره ها و در دشت ها و دامنه ها به خاطر دفاع از کشورشان،

هدف گلوله ی اشغالگران بیگانه قرار گرفت.

 از هشت ثور؛ سالروز پیروزی جهاد افغانستان، با برگزاری نشستی از سوی جمعیت اسلامی افغانستان و اشتراک رهبران جهادی، وزرای کابینه، نمایندگان مردم در شورای ملی، علما و شخصیت های سیاسی در هوتل انترکانتینتال کابل، تجلیل به عمل آمد.
استاد اکبری رهبر حزب وحدت اسلامی ملی افغانستان و نماینده مردم ولایت بامیان در شورای ملی در این مراسم گفت: هشت ثور؛ پیروزی بزرگ و افتخار جاودانه برای نسل امروز و آینده می باشد.
استاد اکبری، هویت اسلامی و استقلال ملی را برای مردم دو اصل بسیار مهم توصیف نموده تاکید کرد که فلسفه ی جهاد مردم همین دو اصل بوده است.
به گفته وی، بعد از شکست و خروج ارتش سرخ ازافغانستان، مجاهدین بیش از سه سال دیگر با بقایای ابرقدرت شرق و غرب و کمونیست های حاکم برکابل به نبرد پرداختند و سرانجام پس از چهارده سال جنگ به پیروزی رسیدند.


متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

 

همایش «روایت همدلی» پاسداشت هویت‌های فرهنگی مشترک دو ملت افغانستان و ایران

چهارمین همایش "روایت همدلی" افغانستان و ایران برگزار می شود

چهارمین همایش فرهنگی- ادبی "روایت همدلی"

 با سخنرانی محمدسرور مولایی و علی معلم دامغانی

امروز دوشنبه ۲۱ حوت در تالار مهر حوزه هنری تهران برگزار ‏شد.

به گزارش خبرگزاری آوا؛ محمدسرور رجایی مدیر خانه ادبیات افغانستان در خصوص كم و كیف برگزاری این همایش گفت: در چهارمین همایش روایت همدلی، دو شخصیت‏ فرهنگی و ممتاز زبان فارسی، دكتر محمدسرور مولایی نویسنده و پژوهشگر افغانستان و علی معلم دامغانی شاعر پیشكسوت ایران و رییس فرهنگستان هنر تهران سخنرانی کردند.
رجایی دربارۀ سایر برنامه‏های این همایش نیز گفت: در همایش فرهنگی – ادبی روایت همدلی، علاوه بر سخنرانی‏های بزرگان ادب و هنر دو كشور افغانستان و ایران شاعران نام آشنای دو كشور همچون محسن سعیدی، محمد جعفری، زهرا حسین زاده، به همراه دو تن از شاعران جوان افغانستان طهماسبی خراسانی و سید سكندر حسینی كه به تازگی به ایران آمده‏اند و سعید بیابانكی، محمدحسین نعمتی و میلاد عرفان‏پور از ایران، شاعر بودند.
از دیگر برنامه های همایش "روایت همدلی"، برگزاری موسیقی سنتی افغانستان است كه در طی برنامه به اجرا در آمد.
شایان ذكر است چهارمین همایش روایت همدلی از سوی خانه ادبیات افغانستان و با همكاری مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری تهران و انتشارات بین‏ المللی الهدی برگزار ‏شد.
این همایش از ساعت ۱۵ تا ۱۸ امروز دوشنبه در تالار مهر حوزه هنری تهران، واقع در باقرشهر خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ،  برگزار شد.

همایش «روایت همدلی»  پاسداشت هویت‌های فرهنگی مشترک دو ملت افغانستان و ایران





ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد