وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

اولین همایش علمی و فرهنگی مجله صوتی و تصویری بهار ملی روز جمعه(۳۰خرداد)

در محل سالون شهید مطهری تهران برگزار می شود.

به گزارش  سما ، اولین همایش علمی و فرهنگی مجله صوتی و تصویری بهار ملی تحت عنوان" نقش رسانه در شناخت فرهنگ و فرهنگ سازی ملی و اسلامی افغانستان، روز جمعه(۳۰ جوزا/خرداد ) از ساعت از ساعت ۲الی ۶ بعد از ظهر در فرهنگ سرای خاوران، سالن شهید مطهری در تهران پایتخت ایران برگزار می گردد.
معرفی فرهنگ اسلامی و ملی، راهکارها؛ ره آوردها؛ دست یافت ها برای شناخت فرهنگ و مبارزه با خیزش نرم استعمار فرهنگی از دیگر رویکردهای این همایش می باشند.
سخنرانان این همایش، استاد ابوالقاسم نادری، فعال برگزیده هنری در سطح کشور ایران درسال ۱۳۹۰، داکتر حائری زاده، جامعه شناس از مرکز دکترینال، داکتر یوسف احمدی، دکترای ارتباطات، استاد شوکت علی محمدی، کارشناسی ارشد برنامه ریزی واستاد احمدی رشاد، کارشناسی ارشد رسانه می باشند.





ارسال توسط علیرضا احمدی
جشن بزرگ عدالت موعود برگزار شد...!!!

جشن بزرگ عدالت موعود

 

«جشن بزرگ عدالت موعود» به یاری خدا و با استقبال پر شور هم وطنان عزیزمان در دو شهر تهران و کرج با موفقیت به پایان رسید. این جشن با حضور چهره های برتر ادبی، فرهنگی، علمی و هنری مهاجر برگزار شد و با حضورمهمانان ویژه دعوت شده از کابل؛ قهرمان ملی کشور «روح الله نیکپا» و «عباس نشاط» خواننده جوان ،رنگ و بوی ویژه ای به خود گرفت. کنسرت موسیقی با هنرمندی استاد عارف جعفری، علی ضرغام و عباس نشاط از دیگر بخش های جذاب برنامه بود. خوانندگان جوان و دیگر گروه های موسیقی نیز اجرای قابل تحسینی داشتند.

موسسه فرهنگی هنری صلصال طی این مراسم، ازروح الله نیکپا و عباس نشاط نیز تجلیل و تقدیر به عمل آورد و همچنین از چهره های برتر و فعال در عرصه های مختلف علمی، هنری و ادبی تجلیل و تقدیر شد. استاد عارف جعفری(خواننده، شاعر و آهنگساز)، زهرا حسین زاده(شاعر و نویسنده)، عبدالله محمدی(دانشجوی مترجم) و مصطفی رضایی (دانشجوی مخترع) از جمله کسانی بودند که در این برنامه مورد تقدیر قرار گرفتند.


جشن بزرگ عدالت موعود






ارسال توسط علیرضا احمدی

تشییع پیکر شهید افغانستانی مدافع حرم حضرت زینب (س)

در تهران شهرستان قرچک با حضور مقامات شهرستان های قرچک و ورامین

و مهاجرین افغانستانی مقیم شهرستان های قرچک و ورامین برگزار شد!


تشییع شهید افغانستانی مدافع حرم حضرت زینب (س)

 
 
 




ارسال توسط علیرضا احمدی

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان رسما ساعت هفت صبح امروز آغاز شد

و تا ساعت ۱۶ عصر ادامه داشت.

شکایت از بی‌کیفیت بودن رنگ

داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف‌غنی احمدزی دو نامزد پیشتاز ریاست جمهوری در دوم باهم رقابت کردند.

انتخابات؛ اراده ملي يا قدرت‌نمایی قومي؟

انتخابات دور دوم ریاست جمهوری تحت تدابیر شدید امنیتی در سراسر کشور برگزار شد. کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که بیش‌از هفت میلیون نفر دراین دور انتخابات شرکت کردند.
احمد یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات همزمان با آغاز روند رای‌دهی نخستین رای را به صندوق ریخت. آقای نورستانی از مردم خواست که رویداد شانزده حمل را تکرار کنند و حضور گسترده داشته باشند.
حامد کرزی، رئیس جمهوری در آغازین ساعت رای‌گیری به لیسه امانی، یکی از مراکز رای دهی رفت و رای خویش را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به صندوق انداخت.
رئیس جمهور پس از رای دادن خطاب به مردم کشور گفت:" امروز آمدن شما به مراکز رای دهی و رای دادن به کاندید دلخواه تان، افغانستان عزیز را به طرف ثبات و حکومت بسیار بهتر و زندگی بهتر استقامت می‌دهد."
رئیس جمهور گفت که امروز روزی است که افغانستان در حقیقت از مرحله انتقال به مرحله ثبات، ترقی و آرامش قدم محکم می گذارد.
آقای کرزی در ادامه خطاب به مردم گفت: پس بیایید به دست خود سرنوشت خویش را تعیین کنید و کشور تانرا از هر گونه احتیاج بیرونی رهایی ببخشید و نجات دهید.
رئیس جمهور مردم افغانستان را برای اشتراک گسترده در انتخابات تشویق کرد و گفت:" رای شما ثبات و ترقی افغانستان است، به پا ایستاده شدن افغانستان است، به این اساس بیرون شوید و رای دهید."
معاونان رئیس جمهور نیز با حضور در مراکز رای‌دهی در کابل رای خود را به صندوق ریختند.
محمد یونس قانونی، معاون اول ریاست جمهوری با حضور در مرکز انتخاباتی در لیسه امانی کابل، رای داد. آقای قانونی بعد از استعمال رای خود طی سخنانی از مردم خواست که یک بار دیگر حماسه ۱۶ حمل را خلق کنند.
آقای قانونی از نهادهای دولتی و کمیسیون های دوگانه انتخاباتی خواست که به اساس حکم ریاست جمهوری اصل بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کنند.
نامزدان ریاست جمهوری هم در ساعات اولیه، رای خود را استعمال کردند.
داکتر عبدالله با هر دو معاونش با حضور در لیسه استقلال شهر کابل رای خود را به صندوق انداخت.
آقای عبدالله به تهدیدات امنیتی اشاره کرد و از تلاش های نیروهای امنیتی برای امن ساختن انتخابات، قدردانی نمود.
داکتر اشرف غنی احمدزی همراه با سرور دانش، معاون دوم و شماری از هوادارانش با حضور در لیسه حبیبیه کابل رای داد.
احمدزی پس‌از استعمال رای خود، در نشست خبری گفت:" ما می خواهیم که توسط فیصله شفاف ملت رئیس جمهور آینده ریاست جمهوری افغانستان انتخاب شود."
متن کامل ادامه مطلب...



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

نیمه شعبان ولادت با سعادت یگانه منجی علام بشریت را بر همگان شادباش میگوییم...!!!

انجمن کارینو


آغاز به کار رسمی (انجمن کارینو)آغاز به کار رسمی (انجمن کارینو)

همزمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود قائم (عج)

آغاز به کار رسمی (انجمن کارینو) و ارتقاء نام (افغان گروپ) به (انجمن کارینو)

را به تمامی مهاجرین و اعضای این انجمن اعلام میداریم.

کلیه ی سایتهای

( افغان کلوب )

بزرگترین شبکه اجتماعی افغانستان


( بلاگ ای اف جی )

اولین سرویس وبلاگ دهی افغانستان


( چت دری )

محبوب ترین اتاق گفتگو و چت روم افغانستان


( هاست افغان )

بهترین سیستم هاستینگ افغانستان


و....

شامل سابقه فعالیت های این انجمن میباشد!!!

 

اطلاعات بیشتر : 09395035185

(روابط عمومی انجمن کارینو)





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

ای گل نرگس، سالروز ولادت شما است، ولی اکنون که سال‌ها از میلاد با شکوه‌تان می‌گذرد، ما مردم جهان هنوز نتوانسته‌ایم حضور شما را درک کنیم.

ای آخرین منجی بشریت به ما بگو با غم هجران شما چه کنیم. گاهی به قدری در زندگی روزمره غرق می‌شویم که فراموش می‌کنیم این جهان یک نجات بخشی و منجی دارد؛ آقا ما با هر شکل و ظاهری که هستیم منتظر آمدن شماییم و می‌دانیم با آمدن شما است که تمام غم‌ها و مشکلات و نابسامانی‌ها جامعه جهانی حل می‌شود.

نیمه ماه شعبان مصادف با سالروز ولادت آخرین منجی و نجات دهنده بشر حضرت بقیة‌الله الاعظم حضرت امام مهدی(عج) است که از عظمت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. به همین مناسبت بخشی از زندگانی آن امام همام و البته برخی از شبهه‌هایی که در ارتباط با مساله مهدویت و انتظار و ظهور امام عصر(عج) مطرح می‌شود را مرور می‌کنیم:

تاریخ ولادت......

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد...!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی
حزب وحدت ملی افغانستان به رهبری استاد محمد اکبری

از تیم اصلاحات و همگرایی اعلام حمایت کرد.

حزب وحدت ملی افغانستان طی مراسم با شکوهی حمایت همه جانبه خود را از تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله اعلام داشت.

این محفل با حضور اعضای تیم اصلاحات و همگرایی و برخی کاندیدان دور گذشته ریاست جمهوری از جمله زلمی رسول، حبیبه سرابی، سیدحسین عالمی بلخی و نیز برخی وکلای پارلمان و تعداد زیادی از مردم شهر کابل امروز در هوتل آریانا کابل غرب کابل تدویر یافت.


استاد محمد اکبری در این محفل گفت: افغانستان در سالهای زیاد با استبداد و حکومت نظامی اداره می شد، ولی با جهاد و مبارزات استعمار شکن و کفر ستیز مردم کشور شرایطی مساعد گردید تا مردم افغانستان زعیم آینده و سرنوشت کشورشان را با رای دهی خودشان تعیین کنند و حکومت گران آینده جامعه خود را با انتخاب خود به کرسی مسئولیت برسانند.
وی افزود: نتیجه جهاد مردم افغانستان و مقاومت آنها، شرایطی را ساخته است که هر فقیر و غنی از هر قوم و ولایات، بر اساس آرای خود رئیس جمهور آینده خود را در نتیجه انتخابات آزاد و عادلانه و دموکراتیک تعیین می کند.
او ضمن ابراز امیدواری از برگزاری انتخابات سالم در این دور گفت: امید است تخطی ها و نواقصی که در مرحله قبل وجود داشت، کاهش پیدا کند.

متن کامل در ادامه مطلب میباشد...!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی
ثبت نام در طرح آموزشی حکمت ویژه مهاجرین افغانستانی!



ثبت نام طرح حکمت

ثبت نام در طرح آموزشی حکمت از طریق سایت (سما)

سایت مهاجرین جمهوری اسلامی افغانستان امکان پذیر میباشد!!!

www.sitemohajrein.com

طرح حکمت شامل کلاس های زیر میباشد!

قرآن کریم، معارف اسلامی، افغانستان شناسی، خبرنگاری،

فن بیان، مبانی شعر، نویسندگی (داستان نویسی)،

عکاسی، کارگردانی، فیلمنامه نویسی، بازیگری

طراحی وب، خوشنویسی و تعمیرات موبایل، و....


مکان برگزاری کلاسها:

شهرستانهای ری ، فرچک ، ورامین ، پیشوا

،پاکدشت ، شهریار ،اسلامشهر ، رباط کریم و باقر شهر


تلفن های هماهنگی : 09305916537-09193929178




ارسال توسط علیرضا احمدی

 

تیم ملی فوتبال افغانستان با نتیجه سه بر یک ترکمنستان را شکست داد!

 

در یکی از حساس ترین بازی در رقابت های چلنج کاپ آسیا٬ تیم فوتبال افغانستان با پیروزی ۳ بر ۱ در برابر تیم ملی فوتبال ترکمنستان به صدر جدول صعود کرد.
گل های افغانستان را اسلام امیری٬ آرش هاتفی و فیصل شایسته به ثمر رساندند و تنها گل ترکمنستان را سلیمان موحدوف وارد دروازه افغانستان است.
این بازی علاوه بر خطاها و کارت های سرخ و زردی که داشت٬ ضربه سر اسلام امیری که با ضربه سر گل اول افغانستان را به ثمر رساند شوت تماشایی فیصل شایسته نیز بازی را جذاب تر کرده بود.
اریش روته مولر٬ سرمربی آلمانی افغانستان در این بازی نیز از سیستم ٤-٣-٢-١ استفاده کرد و جلال الدین شریعت یار بازیکن مطرح و محمد یوسف کارگر سر مربی افغانستان از غایبان اصلی بازی بودند.
افغانستان با این پیروزی شیرین با چهار امتیاز به صدر جدول گروه خود صعود کرد و فلیپین نیز در این گروه چهار امتیازی است اما افغانستان با یک گل زده بیشتر تفاضل گل را بیشتر کرده است.
در صورت که افغانستان در بازی بعدی لائوس را ببرد٬ به عنوان سرگروه به دور بعدی مسابقات راه پیدا می کند.
بازی بعدی افغانستان بسیار حیاتی است و کارشناسان فوتبال می گویند که با توجه به حساسیت مسابقات پیروزی افغانستان بر لائوس قابل پیشبینی است.
بازی میان افغانستان و ترکمنستان در حالیکه باران شدید در ورزشگاه می بارید٬ با برخورد های زیاد به همراه بود.
ترکمنستان دو بازیکن خود را از دست داد٬ داوربازی در نیمه دوم٬ دو بار از کارت سرخ خود استفاده کردو امیدجان آستانوف وفرحت بازاروف دروازه بان ترکمنستان را از زمین بازی اخراج کرد.
ترکمنستان در نیمه دوم بدشانسی بیشتری داشت و در دقایق پایانی٬ بازی را نه نفره در مقابل افغانستان انجام داد.
مهاجم افغانستان در یک ضد حمله در پشت مدافعان صاحب توپ شد و ضربه او را دروازه‌بان ترکمنستان با دست در بیرون محوطه جریمه دفع کرد و داور او را از زمین بازی اخراج کرد.




ارسال توسط علیرضا احمدی

ایران و مهاجرین افغانستانی!!!

 

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/06/15/13910615000121_PhotoA.jpg

عربستان سعودی با جذب مهاجرین افغانستان آنها را تا مقطع داکتری در رشته مختلف پیش برد و اکنون از همین مهاجرین افغانستانی مسلط به زبان عربی در ترویج تفکر وهابیت استفاده می کند اما مدیران ایرانی بنا به سلایق شخصی این استعدادها را از کشور خود رانده و با دلی پر درد به سوی کشورهای غربی ارسال کردند.

طبق ابلاغ وزارت آموزش و پرورش ایران، مدارس دولتی برای ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اتباع افغانستانی 75 تا 100 هزار تومان و برای مقطع راهنمایی و دبیرستان 300 تا 350 هزار تومان اخذ می کنند.

بنا به گفته شهروندان مهاجر در ایران در برخی موارد این مبلغ به دو سه برابر افزایش می یابد و نظارت خاصی بر آن نیست و از آنجایی که مهاجرین طی این سی و چند سال در ایران هیچ مرکزی برای رسیدگی به شکایات احتمالی خود نداشته و ندارند، برای باسواد شدن فرزندان خود مجبور به پرداخت مبلغ پیشنهادی مسوولان مدارس هستند.

این موضوع به حدی روشن است که مسولان امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش ایران نیز گفته اند: این اخذ شهریه از دانش آموزان افغانستانی با توجه به بضاعت مالی خانواده های آنان، مانعی برای ادامه تحصیل آنان شده است که می تواند زیان های جبران ناپذیری پی داشته باشد به همین دلیل پیگیر لغو شهریه ثابت از حدود 350 هزار دانش آموزان افغانستانی در مدارس ایران هستند.

متن کامل در ادامه مطلب میباشد...!!!



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:ایران و مهاجرین افغانستانی!!!,
ارسال توسط علیرضا احمدی

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس آن هیچ کدام از کاندیداها نتوانستند ۱+۵۰ درصد آرای کل مردم را بدست بیاورند؛ از این رو بایستی در دور دوم انتخابات با یکدیگر رقابت کنند.

خبرگزاری فارس: اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/ انتخابات به دور دوم رفت

به گزارش سما (سایت مهاجرین) کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ظهر امروز نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام کرد.

بر اساس نتایج اعلام شده عبدالله عبدالله با کسب 45 درصد کل آرا در صدر قرار گرفت و اشرف‌غنی احمدزی نیز با کسب 31 درصد کل آرا مقام دوم را در فهرست نامزدها کسب کرد که بر این اساس انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 16 فروردین ماه سال جاری در سراسر افغانستان برگزار شد.

نتایج اولیه این انتخابات ششم اردیبهشت ماه اعلام شد که بر اساس آن نیز انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد و رقبای اصلی یعنی عبدالله عبدالله و اشرف‌غنی احمدزی باید با یکدیگر به رقابت بپردازند.

دور دوم انتخابات افغانستان در 24 جوزا (خرداد) برگزار میشود.





تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:نتایج نهایی انتخابات افغانستان اعلام شد!,
ارسال توسط علیرضا احمدی

 

اثر هنرمند افغانستانی استاد محمد حسین احمدی!


DSC03928





تاريخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:اثر هنرمند افغانستانی استاد محمد حسین احمدی!,
ارسال توسط علیرضا احمدی

ولادت مولي الموحدين اميرالمومنين مولود کعبه و فرا رسيدن روز پدر

را خدمت شما دوستان تبريک و تهنيت عرض ميکنم!






ارسال توسط علیرضا احمدی

بلاگ ای اف جی

اولین سرویس وبلاگ دهی افغانستان

یک ابزار حرفه ای برای ساخت و مدیریت وبلاگ به زبان پارسی است . اولین سرویس وبلاگ افغانستان همواره سعی خود را در جهت ارائه بالاترین کیفیت ممکن خدمات و کاربردی ترین امکانات خواهد نمود و بیش از پیش برای خدمات رسانی به پارسی زبانان سراسر دنیا و افزایش محتوا و ارزش وب فارسی تلاش خواهد کرد . امید است خدمات گروه اولین سرویس وبلاگ افغانستان مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گیرد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

 

 


 فرا رسیدن "عید نوروز باستانی" و طمطراق پیک بهاران و آغاز سال نو تبریک و تهنیت صمیمانه را تقدیم شما و خانواده محترم شما داشته و در پرتو الطاف بیکران خداوندی، سلامتی و بهروزی، طراوت و شادکامی، عزت و کامیابی را آرزومندیم.

ناگفته پیداست که امسال با توجه به تقارن نوروز با ایام عزاداری حضرت زهرا (علیها السلام) مردم متدین و دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) ضمن پرهیز از شادیهای مضاعف در این ایام، در سه روز 13،12 و 14 فروردین به سوگواری برای آن دردانه نبی (صلی الله علیه و آله) خواهند پرداخت؛ بدیهی است که بسیاری از رسوم نوروز همچون صله ارحام و عیادت بیماران و یاری مسکینان و زیارت اهل قبور و ... نه تنها در این ایام اشکالی ندارد بلکه در صورت اخلاص عمل ثواب مضاعف نیز خواهد داشت.




ارسال توسط علیرضا احمدی

حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی با انتشار پیامی،

اشتراک مردم افغانستان درانتخابات را یک وظیفه شرعی و ملی دانسته است.

به گفته آقای کابلی، انتخابات در افغانستان از ثمرات و برکات جهاد

و خون صدها هزار شهید انقلاب اسلامی است.

اشتراک مردم در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در سال ۱۳۹۳ قرار داریم. 

“ان الله یأمرکم ان تاد الامنات الی اهلها و اذا حکمتم بین الناس ان تحکم بالعدل" ملت نجیب، شریف و بیدار افغانستان همانطوری که استحضار دارید دوران ریاست جمهوری فعلی کشور جناب آقای حامد کرزی با همه فراز و نشیب ها و تحولات تلخ و شبرین که در عرصه های سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی داشت به پایان می رسد و در آستانه سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی قرار داریم و انتخابات بس مهم و سرنوشت ساز است. 
با توجه به شرایط حساس کنونی و دسایس دشمنان استقلال و عزت و اقتدار افغانستان لازم می‌دانم تذکراتی را محضر مبارک تمام اقوام، پیروان مذاهب و اقشار مختلف جامعه افغانستان یاد آوری نمایم. 
به مردم مومن و دین‌مدار افغانستان توصیه می نمایم حتماً در انتخابات به عنوان وظیفه شرعی و ملی شرکت نمایند، زیرا انتخابات در افغانستان از ثمرات و برکات جهاد و خون صدها هزار شهید انقلاب اسلامی است. 
رای دادن یعنی صیانت از آرمان ها و خون شهدای جهاد و مقاومت.
حکومت، به ویژه کمیسیون مستقل انتخابات در رابطه با اخذ آراء از نظر قانونی ملزم هستند که در ولایات صعب العبور و ولسوالی های دور دست و قریه هایی که راه مواصلاتی ندارند، صندوق اخذ رای را برسانند، هر گونه قصور و کوتاهی در رای گیری، حفاظت آرا و شمارش و انتقال آن به مرکز، خیانت به مردم و سرنوشت کشور است. 
ملت بزرگوار افغانستان، بدانید رای شما بسیار ارزش دارد و آن را دست کم نگیرید؛ زیرا هر برگه رای، سر نوشت آینده شما را رقم می زند، رای ملت در حقیقت امانت الهی است و این امانت باید به اهلش سپرده شود. 
ای مردم دلیر و بیدار افغانستان به ویژه علما و روشن فکران و دانشگاهیان محترم! 
معیار انتخابات شما برای ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی پول، قومیت، مذهب، حزب و منطقه نباشد، به کسی رای بدهید که از نظر علمی، عملی و مدیریتی نسبت به رقبایش ممتاز و پیشتاز باشد، رییس جمهوری آینده افغانستان باید با ویژگی های ذیل انتخاب گردد. 
۱. معتقد به اسلام و شریعت نبوی و قانون اساسی افغانستان باشد 
۲. در اداره مملکت متخصص، مسلکی مدیر و مدبر و در یک کلام شخصیت ارزشی و قانون‌مدار باشد. 
۳- متعهد به تامین حقوق اقلیت های قومی و مذهبی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد. در جهت مبارزه با فساد اداری تبعیض نژادی، مذهبی منطقه ای، و صدها موارد دیگر خود را ملزم بداند. 
۴- پاسداری از دست آوردهای جهاد و انقلاب اسلامی افغانستان و رسیدگی به معلولین و خانواده های شهدا را جزء وظایف اصلی خود بداند. 
۵- معیار تعامل با خارجی ها را مصالح اسلام، منافع ملی و احترام متقابل بداند و سیاست خارجی را طوری برنامه ریزی نماید که زمینه وحدت جهانی و تفاهم در راستای تحقق صلح، عدالت و کرامت انسانی فراهم شود. 
خداوند خطاب به انسان ها می فر ماید" قل یا اهل الکتاب تعالو الی کلمة سواء بیننا و بین کم ان لا نعبد الا الله ولا نشرک به شیئا ولا یتخذ بعضنا بعضاً اربا باً من دون الله فان تولو فقولو اشهد با نا مسلمون" در این آیه مبارکه همه‌ی اهل کتاب به وحدت و تفاهم دعوت شده‌اند. 
۶- انکشاف متوازن در عرصه های گوناگون اقتصادی فرهنگی، اجتماعی و تاسیس مراکز و تحصیلات عالی و اکادمیک در راستای رشد علمی نسل جوان در تمام ولایات در سر لوحه کاری رییس جمهور آینده منظور گردد. 
۷- رعایت اخلاق و فرهنگ اسلامی و جلوگیری از فحشا و منکرات در سطح جامعه و رسانه های جمعی و مطبو عات و مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانه گان، جزء سیاست های داخلی رییس جمهور آینده و در اولویت کاری او باشد. 
۸- تامین امنیت و فراهم کردن زمینه اشتغال و آسایش برای مردم محروم و استخراج معادن، نفت و گاز و احداث کار خانه جات، سرک های مواصلاتی انکشاف زراعت و مالداری و مدرنیزه کردن آن ها در راس برنامه های کاری مهم دولت آ ینده باشد. 
۹- پی گیری و حل مشکلات مهاجرین افغانی با کشور های جهان به ویژه همجوار در راستای اقامت آبرومندانه آنان با معیار های اسلامی، انسانی و بین المللی. 
تا چه زمان مهاجرین مظلوم ما در سایر کشورها توهین، تحقیر یا در اقیانوس های کبیر غرق شوند و ده ها خانواده تا کنون در سوگ عزیزان شان عزادار شده‌اند. 
در ختم پیام از همه برادران و خواهران که در شوراهای ولایتی یا ریاست جمهوری کاندید هستند، می خواهم که در ایام تبلیغات انتخاباتی رقابت سالم و مثبت اشکال ندارد؛ اما از رقابت منفی و تخریب همدیگر جداً اجتناب نمایند؛ زیرا آبرو و حیثیت مسلمان مانند خون مسلمان محترم است. 
 
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا ولا تسلط علینا من لا یرحمنا. 
حوزه علمیه قم، قربان علی محقق کابلی- مورخ – ۱۰ – ۱۱ –





تاريخ : چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:شرکت درانتخابات يک وظيفه شرعي و ملي است!,
ارسال توسط علیرضا احمدی

سه روز عزای عمومی در افغانستان اعلام شد

 

 محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان امروز (یک شنبه) در سن ۵۶ سالگی درگذشت و رییس جمهور کرزی به دنبال درگذشت او، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری نسبت مریضی که داشته، درگذشته است.
مارشال فهیم پیش از این از بیماری شکر (دیابت) رنج می بردحامد کرزی درگذشت محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری را به مردم تسلیت گفته و مرگ او را ضایعه جبران ناپذیر برای افغانستان دانسته است.
حامد کرزی مارشال محمد قسیم فهیم را یک افغان وطن دوست و مجاهد بزرگ خوانده است.
هم‌چنان او تسلیت و غم شریکی خود را با خانواده مارشال فهیم و مردم افغانستان ابراز کرده است.
بر اساس خبرنامه ریاست جمهوری، از امروز (دوشنبه19 حوت) تا (چهارشنبه 21 حوت) برای سه روز در تمام افغانستان عزای ملی اعلام شده است و بیرق افغانستان در این مدت نیمه بر افراشته خواهد بود.
شماری از نامزدان ریاست‌ جمهوری انتخابات آینده و وزیران کابینه وفات محمد قسیم فهیم را تسلیت گفته‌اند.
محمد قسیم فهیم در سال ۱۹۵۷ (میلادی) در منطقه‌ موسوم به "اومرز" در ولایت پنجشیر متولد شد و دوره تعلیمات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند، او سپس جهت فراگیری تحصیلات بیشتر به کابل آمد و وارد دانشگاه کابل شد.
او در دوران جنگ شوروی در افغانستان به عنوان یکی از همرزمان احمد شاه مسعود بود و نیز مدتی معاون کمیته سیاسی شورای نظار (شاخه نظامی جمعیت اسلامی افغانستان) ایفای وظیفه کرده است.
فهیم هم‌چنان برای مدتی قوماندان جبهه‌های شمال (مزار شریف، کندوز، بغلان، تخار و بدخشان) بوده و زمانی به عنوان قوماندان جبهه‌های پروان، خوست و فرنگ در بغلان و غوربند ایفای وظیفه کرده است.
از آغاز جنگ افغانستان و شوروی تا پیروزی مجاهدین، مارشال محمد قسیم فهیم در پست معاونت احمد شاه مسعود فعال بوده‌است.
مارشال فهیم، بعد از انتقال حکومت در ۸ آوریل ۱۹۹۲ (میلادی) به عنوان وزیر امنیت ملی حکومت افغانستان موظف شد.
پس از شکست طالبان و تشکیل اداره موقت افغانستان محمد قسیم فهیم در پست قبلی خود ابقا شد و از رتبه جنرالی به عنوان "مارشال" ارتقاء رتبه یافت.
قسیم فهیم در انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 افغانستان به تیم حامد کرزی پیوست و به عنوان معاون اول او، معرفی شد.
او در چهار سال گذشته به عنوان معاون اول ریاست جمهوری افغانستان ایفای وظیفه کرد و امروز (یکشنبه 18 حوت) بر اثر بیماری قلبی درگذشت.
مارشال فهیم از آغاز اداره موقت دو بار مورد سوء قصد قرار گرفت که هر دو بار جان سالم به در برد.

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

پیام مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی

الحاج شیخ محمد اسحاق فیاض(مدظله العالی)

 بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها وَ إِذا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ (النساء،58)
ملت  مسلمان افغانستان! اکنون  که در آستانه  دوره سوم انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی که در روز 16 حمل 1393 برگزار خواهد شد قرار داریم. شرایط بسیار حساس و سرنوشت ساز است؛ زیرا با برگزاری انتخابات سالم ثبات وامنیت، وحدت گروه‌های سیاسی وحقوق اقلیت ها تأمین خواهد شد. دشمنان اسلام وافغانستان توطئه‌ها و نقشه‌هایی دارند، که این حق را ازمردم سلب نماید وکشور را به سوی بی‌ثباتی وبحران وتنش بین جریان‌های سیاسی سوق دهند، ولی شما ملت بیدار وهوشیار با حفظ وحدت و برادری وحضور پرشور در پای صندوق های رأی این دسیسه وتوطئه را خنثی خواهید نمود . لازم می‌دانم چند نکته را خدمت شما مردم متدین یادآورشوم:
1. انتخابات یک وظیفه شرعی وملی است و بر تمام افراد واجد شرایط لازم است که بااحساس مسئولیت دراین امر سرنوشت ساز ملی که حاصل خون میلیون‌ها شهید ملت مجاهد افغانستان است شرکت نمایند.
2. ملت مسلمان ! رأی شما تعیین کننده و سرنوشت ساز است و با برگه¬های رأی شما دولت آینده تعیین می‌شود.بنابراین، درانتخاب خود دقت وحساسیت لازم را به کار ببرید و به نامزدی رأی دهید که متدین ومعتقد به ارزش‌های اسلامی ودینی باشد، تا بتواند از این ارزش‌ها پاسداری وحراست نمایند. به کسی رأی دهید که سابقه نیک، شجاعت، درایت  داشته باشد وشخصیت متواضع و دلسوز و مهربان و پرتلاش که در فکر تامین آسایش و معیشت مردم باشد و بداند که هر یک از آراء مردم مسئولیتی سنگین ایجاد می‌کند را انتخاب نمایید.
3. دولت ودست اندرکاران برگزاری انتخابات نیز مسئولیت سنگین ملی دارند که با امانت‌داري كامل از آراء مردم به درستی حراست نمایند واجازه ندهند که به آراء مردم  دست برد زده شود و برخلاف خواست شان جهت داده شده و ضایع شود.همچنین نیروهاي امنیتی وپولیس و ديگر دستگاه‌هاي حافظ امنيت، نیز مسئولیت دارند كه فضاي سالم و باز و آرام را براي مردم تأمين نمایند ، تا شهروندان بتوانند فرد دلخواه خود را انتخاب نمایند.
4. به همه‌ مردم مسلمان افغانستان اعم از شیعه وسنی و بويژه جوانان عزيز كه  نقش‌ مهمی دراين حادثه‌ي ملی خواهند داشت،سفارش مي‌كنم كاملاً هوشيار باشند، با حفظ وحدت وبرادری واحترام به همه نامزدان از هرگونه رفتار و گفتاراهانت آمیز و تفرقه افکن و تحريك‌آميز در ایام تبلیغات انتخاباتی پرهيز كنند.بعد از انتخابات رئيس جمهور منتخب، رئيس جمهور همه‌ي ملت افغانستان است. همه ملت  از جمله رقيبان ديروز بايد يكپارچه از او حمايت و به او كمك كنند. بي شك اين نيز امتحاني الهي است كه موفقيت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب كند.
در پایان ازخداوند متعال هدايت و رحمتش را براي اين ملت مسألت مي‌كنم و به ارواح طيبه‌ي شهيدان عزيز درود مي فرستم.
 
والسلام عليكم و رحمةالله وبرکاته محمد اسحاق ال فیاض- النجف الاشرف

 

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

اطلاعیه ی فراخوان عمومی جهت همکاری درمدیریت بخش های

شبکه اجتماعی افغان کلوب!

امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان را به سمت یکپارچگی و نزدیکی سوق میدهد و کمتر حوزه ای از علم را میتوان یافت که نفوذ و سیطره آن در امان باشد وبه تبع آن روابط اجتماعی را دچار تحول نموده است.

شبکه اجتماعی افغان کلوب نیز در راستای فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیای مجازی بزرگ ترین شبکه اجتماعی افغانستان (افغان کلوب) را ایجاد نموده تا گام موثری در جهت توسعه اطلاعات و ارتباط مابین مردم افغانستان بردارد.

به همین منظور شبکه اجتماعی افغان کلوب در نظر دارد تا برای مدیریت بخش های مختلف این سایت با توجه به مهارت و توانایی افراد مدیر جذب نماید.

لذا ازکلیه ی اعضای محترم سایت صمیمانه دعوت می کنیم تا درصورت تمایل برای مدیریت در بخش های مختلف سایت با شماره تلفن 09350707387 تماس حاصل فرمایید و یا میتوانید عدد 0093 را به شماره پیامک 30006703981981 ارسال نمایید تا ما با شما تماس بگیریم!

www.afghancloob.com

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

مراسم نوزدهمین سالگرد شهید مزاری در تهران برگزار می شود!

زمان: چهار شنبه 14 اسفند ساعت 14:30 الی 18
مکان: تهران جنب مترو حقانی باغ موزه دفاع مقدس تالار خلیج فارس
ستاد مردمی بزرگداشت شهید مزاری





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

دانشجویان ، دانش آموزان و فرهنگیان مهاجر افغانستانی مقیم تهران

با حضرت آیت الله محقق کابلی دیدار و گفت و گو کردند!


به گزارش سایت مهاجرین جمهوری اسلامی افغانستان، روز پنجشنبه اول اسفند ماه جمعی از دانشجویان ، دانش آموزان و فرهنگیان مهاجر افغانستانی مقیم تهران به دیدار حضرت آیت الله محقق کابلی در قم رفتند.

 در این مراسم آقای دکتر سید وحید ظهوری حسینی ریاست بنیاد علمی فرهنگی کوثر ضمن تقدیر وتشکر از مرجع عالیقدر به خاطر حمایت معنوی از فعالیت های فرهنگی به تشریح برنامه های بنیاد کوثر پرداخت .وی کار فرهنگی را دغدغه اصلی بنیاد از بدو تاسیس دانست و آموزش را از راهکارهای مبارزه با فقر فرهنگی برشمرد.

 وی خاطر نشان کرد :امروزه غرب واستعمار بیش از اتکا به توان نظامی به قدرت رسانه ای خود تکیه زده و با ایجاد و راه اندازی جنگ روانی توانسته موفقیت های چشمگیری بدست آورد.بنیاد علمی و فرهنگی کوثر با علم به این مهم و با توجه به توانایی های داخلی خود توانسته 3 پایگاه عظیم در حوزه مجازی ایجاد نماید که پایگاه فرهنگی واعتقادی اتحدوا در بعد اسلامی و مذهبی ، سایت رسمی بنیاد کوثر  در بعد سیاسی و فرهنگی و سایت مهاجرین جمهوری اسلامی افغانستان در بعد اجتماعی و فرهنگی مهاجرین گام بلندی برداشته است.

حضرت آیت الله محقق کابلی مرجع عالیقدر جهان اسلام  ضمن خوشامد گویی به جمع علمی و فرهنگی مهمان، از جوانان ودانشجویان خواست تا تقوا را به عنوان مهمترین اصل در مسیر زندگی خود انتخاب کنند و با تاسی به آیه شریفه ی قرآن کریم ، تقوا را بهترین وتنها کلید نجات برای تمام اقشار از جمله عالم یا بی سواد ، دانشجو یا کارگر ، زن یا مرد ، استاد یا روحانی دانست و همگان را به تقوای الهی توصیه کرد.

در پایان اعضای بنیاد کوثر به صورت جداگانه وخصوصی با مرجع عالیقدر صحبت وادای احترام نمودند.

 

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

همزمان با هفته وحدت ومیلاد رسول اکرم (ص) وحضرت امام جعفر صادق(ع)

 افتتاحیه سایت مهاجرین جمهوری اسلامی افغانستان و

مراسم اختتامیه طرح علمی آموزشی حکمت (ویژه مهاجرین افغانستانی)

 در خانه فرهنگ شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

images/IMG_5615.JPG

 

همزمان با هفته وحدت ، عصر روز پنجشنبه 26 دی ماه اختتامیه طرح علمی اموزشی حکمت که طی تابستان و پاییز سال جاری در استان تهران و همچنین شهر کابل افغانستان به صورت همزمان اجرا شده است،برگزار شد.دراین مراسم که باحضور اساتید حوزه و دانشگاه ،فرهنگیان،دانشجویان وعموم مهاجرین مقیم استان تهران برگزار شد،نمایندگانی ازکلاسها و کارگاه های مختلف طرح حکمت به تشریح دوره های سپری شده وفواید و اثار آن پرداختند.در ادامه چند تن از اساتید طرح مذکور از جمله حجت الاسلام والمسلمین ناطقی،استاد تقی دژاکام و سرکارخانم هاشمی حافظ قران کریم به ایراد سخن پرداختند.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد...!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

 بالا رفتن پرچم افغانستان به خاطر بازی جوانمردانه در سال 2013

را به تمام هموطنان عزیز تبریک عرض میگوییم

به امید حضور تیم ملی در جام جهانی...

 

فدراسیون فوتبال افغانستان، جایزه بازی جوانمردانه سال 2013 فیفا را بدست آورد.

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان در سال 2013

در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و فدراسیون فوتبال افغانستان

جایزه بازی جوانمردانه فیفا را از آن خود کرد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

هیئت باب الحوائج (بنیاد علمی فرهنگی کوثر) برگزار میکند!

مراسم گرامیداشت رحلت پیامبر اکر(ص) و شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع)

بنیاد علمی فرهنگی کوثر

 

سخنرانان: حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای ناطقی

و دکترظهوری حسینی دبیرکل بنیاد علمی فرهنگی کوثر

مداحان: کربلایی سید رضا علوی و کربلایی سید حمزه مشهدی


 

مکان: شهرری خیابان حرم مسجد خاتم النبیین(ص)

زمان: سه شنبه دهم دی ساعت 2.30 الی 5 بعدازظهر


ویژه خواهران و برادران مهاجرین افغانستانی و انصار گرامی


www.Af-Kosar.com

www.Ettahedou.com

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

از بیست و سومین سالگرد شهادت شهید صادقی نیلی

و ششمین سالگرد شهادت شهید سید مصطفی کاظمی در تهران تجلیل شد!

 

طی مراسمی با شکوهی از بیست و سومین سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین شهید محمد حسین صادقی نیلی، و ششمین سالگرد شهادت شهید سید مصطفی کاظمی با حضور علماء، شخصیت های سیاسی و فرهنگی  و دانشجویان و مردم جهادپرور افغانستان در مسجد صاحب الزمان شهرک مدرس واقع در تهران تجلیل به عمل آمد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

مهاجرین افغانستانی، بخشی از زندگی ایرانیان محسوب می‌شوند

http://www.avapress.com/images/docs/000065/n00065174-b.jpg

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با توجه به تولید مواد مخدر در افغانستان و سرایت آن به ایران و وجود زندانیان مختلف در این کشور گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه‌ای را مبنی بر تبادل مجرمین بین دو کشور تایید کردیم که کارها را آسان می‌نماید.
به نقل از خبرگزاری مهر، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته در دیدار با برنارد دویل، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران، کمک به پناه‌جویان را وظیفه دینی و اخلاقی جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهارداشت: وجدان ما به دلایل وجود مشکلاتی که برای آواره‌ها پیش آمده و به ما پناه آورده‌اند، همیشه بیدار بوده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، با اشاره به سابقه ورود پناهندگان به این کشور گفت: از همان اوایل انقلاب اسلامی، کشور ایران به دلیل درگیری مردم افغانستان با شوروی سابق و حمایت‌هایی که از مردم مظلوم افغانستان می‌کردیم، مردم بی‌پناه به ایران مهاجرت می‌کردند که این رویه از سال‌های قبل از انقلاب اسلامی نیز صورت می‌پذیرفت.
هاشمی رفسنجانی، به سابقه ورود مردم عراق قبل از جنگ تحمیلی نیز اشاره و اضافه‌کرد: به دلیل درگیری صدام با شیعیان عراق و مسائل پیش آمده برای آنها، از آنجایی که تنها مأمن شیعیان، ایران بود، آنها به ایران پناه می‌آوردند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با توجه به تولید مواد مخدر در افغانستان و سرایت آن به ایران و وجود زندانیان مختلف در ایران گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه‌ای را مبنی بر تبادل مجرمین بین دو کشور تایید کردیم که کارها را آسان می‌نماید.
وی افزود: امروز افغان‌ها که بخش بزرگی از پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند، به دلیل ماندگاری طولانی و تشکیل زندگی، بخشی از زندگی ایرانیان محسوب می‌شوند، ولی به دلیل مشکلات اقتصادی، اشتغال و قاچاق مواد مخدر امروز مشکلاتی پیدا کرده‌ایم.
هاشمی‌رفسنجانی یکی دیگر از مشکلات امروز کشور ایران را، مهاجرین غیرقانونی خواند و گفت: با توجه به قراردادهایی که با سازمان ملل متحد در خصوص پناهندگان داریم، تنها پناه‌جویان قانونی تحت پوشش آنها قرار داشته و وجود مهاجرین غیرقانونی زیاد، امروز شرایط را برای ما و آنها سخت کرده است.
وی به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در کمک به پناه‌جویان اشاره کرد و افزود: اگر امروز به تشکّل‌های غیردولتی نظیر زنجیره امید، توجه بیشتری نماییم، خدمات آنها نیز به گروه‌ها و افراد مختلف بیشتر شده که این امر می‌تواند خود برای دولت در جهت یاری رساندن به مهاجرین، راه‌حل مناسبی باشد.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

چیستی عاشورا؟

روزها همچنان از پی هم می‌گذرند و دوباره محرم با آن حال و هوای سحرانگیزش از راه می‌رسد. دوباره عطر خوش حسینی به مشام می‌رسد و نوای «یاحسین» گوش جان را نوازش می‌دهد. زمزمه‌ای که همواره ورد زبان ملت ایران بوده و با نشأت گرفتن از زمزمه‌ها و نام حسین(ع) بود که توانستند چنان حوادثی را بیافرینند به طوری که با گذشت زمان هنوز فعل حسینی‌شان در اذهان حک شده باقی مانده است.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

از ٢٦ کاندید احتمالى ریاست جمهوری سال آینده، ده تن

و از ٣٠٥٦کاندید  احتمالى شورای ولايتى، ٢٧٠٤ تن در لیست ابتدایی کاندیدان راه يافتند.

 

 درلیست ابتدایی نامزدان ریاست جمهوری، که امروز در یک نشست خبری ازسوى کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد ، نام های داکتر عبدالله عبدالله، عبدالرب رسول سیاف، قطب الدین هلال، عبدالرحیم وردک، داکتر اشرف غنی احمدزی، داکتر زلمی رسول، محمد نادرنعیم، قیوم کرزی، هدایت امین ارسلا وگل آغا شیرزی شامل ميباشد.
انوارالحق احدی، سید اسحاق گیلانى، بسم الله شیر، فضل کریم نجیمی، حشمت غنی احمدزی، سرور احمدزی، حمیدالله قادری، داوود سلطانزوی، عزیزالله لودین، سلمان علی دوستزاده، فاروق اعظم، خدیجه غزنوی، عبدالهادی دبیر، نور رحمن لیوال، داکتر داور احمد نادی، و نادر احمدشاه احمدزی که درلست نامزدان احتمالى انتخابات ریاست جمهوری بودند ؛نتوانستند درلست ابتدايى راه يابند .
اما محمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات  امروزدرنشست خبرى گفت که کمیسیون بعد از ارزیابی ؛ اسناد ١٦ تن نامزدان احتمالى رياست جمهورى را با شرایط کاندید شدن برابر ندانسته و به همین خاطر، نام هاى آنها را ازلیست ابتدایی حذف کرد.
تابعیت دوگانه و نداشتن يکصد هزارکارت راى دهى حمایت کننده از ٢٠ ولایت کشور،  ازسوى رييس کميسيون مستقل انتخابات دلایلى خوانده شد که جلو راه یابی افراد یادشده را به لیست ابتدایی گرفته است.
به اساس معلومات نورستانى، ٢٧٣٣ مرد و ٣٢٣ زن براى شوراهاى ولايتى، ثبت نام کرده بودند، که از جملۀ آنها ٣٥٢ تن به شمول ١٥ زن، به ليست مقدماتى راه نيافته اند.
به گفتۀ موصوف، کسانيکه نام شان در ليست ابتدايى ذکر نشده، ميتوانند اعتراضات شانرا باکميسيون مستقل انتخابات شريک نمايند .
نورستانى افزود ، امکان دارد که در نتيجۀ بررسى اين اعتراضات، بعضى تغييرات در ليست ابتدايى به ميان آید.
وى با بيان اينکه ، با اعلام ليست ابتدايى نامزدان؛ دورۀ شکايات انتخاباتى بطور رسمى آغاز شد  افزود که مردم ميتوانند شکايات و اعتراضات خود را در مورد نامزدان، به دفاتر شکايات انتخاباتى در کابل و ولايات بسپارند.
قرار بود که هفتۀ گذشته (٢٧ ميزان)، ليست ابتدايى نامزدان، به نشر برسد.
اما نورستانى گفت که بررسى دقيق اسناد نامزدان احتمالى انتخابات رياست جمهورى و تعويق در سپردن معلومات از سوى وزارت امور خارجه، در مورد تابعيت دوم، مواردى بودند که نشر ليست نامزدان را به تعويق انداخت.
وى همچنان گفت که ليست نهايى نامزدان، به تاريخ ٢٥ برج عقرب سال روان به نشر خواهد رسيد.




ارسال توسط علیرضا احمدی

مـــراسم هفدهمین سالگرد ارتحال حضرت ایت الله بهشتی (ره) برگزار می شود

مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال عالم عامل و مجاهد، حضرت آیت الله العظمی بهشتی (ره) موسس و رهبر شورای اتفاق انقلابی اسلامی افغانستان و بنیان گذار اولین حاکمیت اسلامی در قلب حکومت کمونیستی، روز جمعه در کابل برگزار می شود.
در اطلاعیه کمیسیون برگزاری مـــراسم هفدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهشتی (ره) از ایشان به عنوان صفحه ای روشن در تاریخ معاصر افغانستان یاد شده که مردم و کشور ما در شرایط جاری و در آستانه تحولات کلان سیاسی به تفکر و اندیشه های آن عالم ربانی بیش از هر زمانی نیاز دارد.
با پایان یافتن جهاد، حضرت آیت الله العظمی بهشتی (ره) پیشگام اخوت، برادری و وحدت شد و بعنوان رئیس شورای عالی نظارت حزب وحدت اسلامی افغانستان تا آخر حیات شریفش فعالیت نمود. 
اکنون که هفده سال از ارتحال ملکوتی آن بزرگمرد تقوا، جهاد و وحدت می گذرد، همه با هم برای تجلیل از جایگاه شایسته سیاسی و علمی این فقید، روزجمعه ۱۲ مـــیزان از ساعت نه صبح در مسجد بزرگ و جامع محــــمدیه واقع در کارته سخی، تپه سلام ،گرد هم می آئیم.





ارسال توسط علیرضا احمدی

سفیر افغانستان گفت: نخبگان مهاجر، بس است،

زمان برگشت و آبادانی کشور رسیده، همانطوری که در میدان علم، نخبه پیش قدم بودید،

در سازندگی و آبادانی سرزمینتان نیز پیش قدم شوید.

نخبگان مهاجر، بس است، زمان برگشت و آبادانی افغانستان رسیده است

همایش "نخبگان پناهنده، نخبه پروری و رسالت ایشان در بازسازی افغانستان" که در محل هتل گاجره دیزین ولایت البرز ایران با حضور مقامات این کشور و افغانستان صبح پنجشنبه ۱۱ میزان برگزار شد، سخنران ها به بررسي توانمنديهاي علمي، فرهنگي و اجتماعي مهاجران و پناهندگان افغانستان در ايران و تشويق آنان براي مشاركت در سازندگي كشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
سفیر افغانستان در ایران طی سخنانی در این همایش با مروری بر آغاز مهاجرت ها در کشور و با بیان اینکه ما قبل از اشغال کشورمان توسط شوروی سابق در صلح و صفا به سر می بردیم گفت: پس از زیر پا گذاشتن ناگهانی میثاق نامه اتحادیه جماهیر شوروی، کشور افغانستان چاره ای جز دق الباب کشور همسایه ایران را نداشت و کشور همسایه نیز به حکم برادری درهای خود را به روی مردم این سرزمین گشودند.
داکتر نصیر احمد نور اظهار داشت: افغانستان در آن مقطع زمانی نیز جز دو انتخاب پذیرفتن اشغال گران و جهاد در مقابل آنها راه دیگری مقابلش نبود بنابراین گزینه جهاد را انتخاب کرد؛ اگر مهاجرت در آن سالها نبود جهاد نیز معنایی نداشت و اگر جهاد نمی بود نقشه جغرافیای کشور ما امروز اینچنین نمی بود.
سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان گفت: امروز خوشبختانه همسایگان ما نیز در آسایش بسر می برند؛ ما به گونه ای نقشه های دشمنان را تغییر دادیم که حتی طراحان جنگ افغانستان نیز فکر و خواب استقلال افغانستان را نمی دیدند.
داکتر نور در ادامه افزود امروز افغان ها در بیش از ۷۰ کشور جهان به سر می برند، و در بزرگترین دانشکده های جهان در پهلوی مهاجرتی که داشتند به مقام های علمی رسیده اند.
آقای نور در بخشی از سخنان خود در همایش نخبگان افغانستان در ولایت البرز با اشاره به آمار زندانیان مردم افغانستان در ایران اظهار داشت: در ایران حدود ۵ هزار زندانی افغان داریم که نسبت به جمعیت ۳ میلیون مهاجر این آمار ناچیز هست.
وی گفت: بعضی از کشورهای عربی کمتر از جمعیت مهاجر ما جمعیت دارند ولی ده ها هزار مجرم در زندان هایشان نگهداری می شود.
وی افزود که اکثر زندانیانی که در زندان های ایران محبوس هستند، مهاجر نیستند بلکه جزو قاچاقچیان هستند و هوقت افغانستانی دارند.

همانطور که در میدان علم پیش قدم بودید، در سازندگی سرزمین تان نیز پیش قدم شوید
آقای نور در ادامه به موفقیت های نخبگان افغان ها در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: افغان ها در سراسر جهان به مقام های علمی بالا راه یافته اند، هیچ جایی نیست که افغان ها نباشند و به زبان های مختلف دنیا تسلط نداشته باشند.
سفیر افغانستان در ایران خطاب به نخبگان حاضر در این همایش گفت: نخبگان مهاجر، بس است، زمان برگشت و زمان آبادانی کشور رسیده، افغانستان به شما نیاز دارد، همانطوری که در میدان علم نخبه و پیش قدم بودید، در سازندگی و آبادانی سرزمین تان نیز پیش قدم شوید.
داکتر نور تصریح کرد ما آنقدر که به نیروی فرهنگی نیاز داریم به نیروی نظامی نیاز نداریم.
نور افزود که شما به کمک فکر و فرهنگ تان، وطن و فرزندان وطن را از دست دجالان نجات دهید.
وی عنوان کرد شما به آنهایی که دجال هستند، جنایت و ترور می کنند پیام دهید که با فرهنگ و علم، مردم را از چنگال شما آزاد و رها می سازیم.
وی گفت با توجه به معادن غنی ای که در افغانستان وجود دارد، با برگشت نخبگان افغانستان، کشورمان گل و گلستان می شود.
در این همایش دو روزه، والی البرز، حجت الاسلام و المسلمین صالحی؛ معاون پژوهشی امور اتباع کل خارجی و داکتر سرور مولایی نیز سخنرانی کردند.
دو مقاله نیز در این همایش توسط معاون نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در تهران و خانم داکتر حیدری از نخبه گان افغانستان، قرائت شد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

مسلمان شدن مستر بین !!!

کمدین معروف انگلیسی روان آتکینسون، معروف به مستر بین، صبح امروز (سه‌شنبه)، به دین اسلام گروید. گفته می شود علت اصلی مسلمان شدن وی مشاهده فیلمی بود که در آن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، اهانت شده بود.

به نقل از شبکه خبر ایران، مستمر بین که مایل نبود در اینباره با رسانه‌ها صحبت کند و فقط به بالا بردن انگشت اشاره اش به نشانه شهادتین، اکتفا کرده است.
بنا بر گزارش ها، گفته می شود شیخ راشد الغنوشی و جنبش النهضت تونس نیز با ارسال پیام تبریک برای این هنرمند ارزشمند، از او خواستند تا در این راه ثابت قدم باشد.

 





تاريخ : پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:مسلمان شدن مستر بین,مستر بین مسلمان شد,
ارسال توسط علیرضا احمدی

سالروز ميلاد با سعادت هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت

حضرت علي ابن موسي الرضا (ع)

را به عموم مسلمانان جهان به ويژه شيعيان تبريك عرض مي‌گويیم!!!

آری، ای سید گل ها، ای مولا، ای سبزه زار سر زندگی و صفا، ای علی بن موسی الرضا علیه السلام، قدوم پاک تو، حضور همه زیبایی ها را بیمه می کند. دست های مهربان لطف تو، برترین سایه بان دل ها و دیده های ماست. ای هشتمین امام، خجسته میلاد روشنایی بخش تو، بر همه هستی مبارک و فرخنده باد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

قهرمانی تیم ملی فوتبال، تصویر جدید و واقعی از افغانستان به نمایش گذاشت

قهرمانی تیم ملی فوتبال، تصویر جدید و واقعی از افغانستان به نمایش گذاشت

پیروزی غرور آفرین تیم ملی فوتبال کشور در مسابقات جام جنوب آسیا برگ زرین دیگری از توانایی، اعتماد به نفس و خواستن و توانستن جوان افغانستانی را ورق زد و جهانیان را وادار کرد به عظمت این ملت کرنش کنند. ملی پوشان کشورمان در حالیکه بیرق سه رنگ افغانستان را بر دوش داشتند وقتی بر سکوی قهرمانی ایستادند چنان از ته دل فریاد زدند که انعکاس فریادشان در کوههای هندوکش و بابا پیچید و سریع تر از هر رسانه دیگری به گوش جهانیان رسید و تمام کسانیکه گوشهایشان به اخبار جنگ افغانستان عادت کرده بود این بار چیز متفاوتی شنیدند، شاید اول باورشان نمی شد ولی کمی که چشمهایشان را مالیدند و خوب به صفحه تلویزیون خیره شدند، دیدند که این ها جوانان افغانستان عزیز است که از جای جای دنیا و از داخل کشور دور هم جمع شده اند و در قالب تیم ملی برای کشورشان هویت سازی کرده اند.
طعم کسب اولین مقام بین المللی به وسیله ملی پوشان فوتبال کشور که به دنبال شکست هند به دست آمد آنقدر شیرین بود که حتی سیاستمداران را نیز به میدان کشاند: کرزی به همراه دیگر رجال سیاسی به میدان هوایی کابل آمدند تا قدوم افتخار آفرینان را گلباران کنند و سه وزیر دولت نیز در استادیوم دارشات کاتماندو نیپال از نزدیک دیدند که چگونه ساق های پرتوان بازیکنان تا آخرین لحظه بر چمن سبز دوید تا دستان پرتوان آنها جام را بالای سر ببرد و برق جام قهرمانی چشمان دوستان را روشن تر و چشم دشمنان را حتی برای لحظاتی هم که شده کور کند. اما اگر عمیق تر به این شادی ورزشی نگاه می کردید به نکاتی می رسیدید که بسیار امیدوار کننده بود. 
مهمترین چیزی که در لابه لای این شادی فوتبالی می شد دید اتحاد و یک پارچگی بود، مردم در این روز تعصبات غلط قومی و نژادی که ریشه بسیاری از مشکلات افغانستان است را کنار گذاشته بودند و همچون یک ملت که رویای بزرگ همه ماست در استادیوم جمع شده بودند و یک چیز را فریاد می زدند. آری پیروزی فوتبال آنقدر خوب مردم را قلقلک داده بود تا تمام اختلافاتی را که ریشه های خارجی و عوامل داخلی دارند را فراموش کنند. 
نکته دومی که در این بین دیده می شد جمع شدن مردم در استادیومی بود که دیروز طالبان از آن برای اجرای دستورات اعدام استفاده می کرد اما امروز مردم بدون ترس به این استادیوم آمده بودند تا شاد باشند و غمهای چندین ساله دلشان را با فریادهایشان بیرون بریزند. 
و سرانجام نکته سوم پنهان در شادی مردم، دستاوردهای ۱۲ ساله دولت بود، امروز برخلاف دیروز مردم به شمول زن و مرد به دور از نگرانی در رستوران، هتل، منازل و هر جایی که به تلویزیون دسترسی داشتند فوتبال را تماشا کردند. این خود رگه هایی از دموکراسی با طعم افغانستانی بود.
آری برای یک روز هم که شد به بهانه جشن پیروزی ملت شدیم! ای کاش این روز هرگز تمام نمی شد و ما برای همیشه ملت می ماندیم تا غریبه و بیگانه چوب منت ایجاد دموکراسی را بر سر ما نکوبد! آفرین ملی پوشان شما نشان دادید که افغانستانیها هم می توانند ملت شوند.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

طی یک مراسم رسمی؛

جبهه ی اعتماد ملی افغانستان اعلام موجودیت کرد

 

به گزارش خبرگزاری رشد؛ محمد اکبری رهبر حزب وحدت ملی که در راس جبهه اعتماد ملی افغانستان قرار دارد، می گوید که این جبهه متشکل از حزب انسجام ملی، حزب وحدت ملی اسلامی، حزب اعتدال ملی، حزب کار و توسعه و شماری از نمایندگان مجلس می باشد.


جبهه اعتماد ملی افغانستان که متشکل از چهار حزب و شماری از اعضای مجلس نمایندگان می باشد، امروز طی مراسمی رسمی در کابل اعلام موجودیت کرد. 
محمد اکبری رهبر حزب وحدت ملی که در راس جبهه اعتماد ملی افغانستان قرار دارد، می گوید که این جبهه متشکل از حزب انسجام ملی، حزب وحدت ملی اسلامی، حزب اعتدال ملی، حزب کار و توسعه و شماری از نمایندگان مجلس می باشد.
استاد محمد اکبری رئیس جبهه اعتماد ملی افغانستان امروز سه شنبه(29اسد) در مراسم اعلام موجودیت این جبهه گفت: "هدف از ایجاد این جبهه، ترویج و گسترش فرهنگ همدیگر پذیری، مشارکت، مدارا و گفتگو در عرصه سیاسی می باشد".
آقای اکبری تصریح کرد: "جبهه اعتماد ملی هیچ گونه رقیب و مزاحمی برای دیگر احزاب و جریان ها به حساب نمی آید؛ بلکه دست دوستی و رفاقت دراز کرده و از جریان های سیاسی می خواهد تا در کنار این جبهه باشند".
همچنین فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنای کشور، گفت: "ایجاد این جبهه با اهمیت می باشد و اعضای این جبهه باید تلاش کنند در نزدیکی و همکاری نزدیک با احزاب دیگر تحت هدف مشترک خدمت به مردم کار کنند. باید فعالیت های این جبهه را گسترش دهند و نگذارند این جبهه باعث جنجال و مشکلات شود".
رئیس مجلس سنای کشور گفت: "دشمنان افغانستان از بی اتفاقی و پراکنده گی مردم و جریان های سیاسی در کشور لذت می برند؛ اما زمانیکه هدف یکی بوده و همه در یک راه گام بردارند، دشمنان از سر راه برداشته خواهند شد".
از سوی هم میرویس یاسینی معاون اول مجلس نمایندگان نیز گفت: "ایجاد این جبهه برای آمدن صلح و ثبات در کشور امیدوار کننده می باشد و باید احزاب عضو این این جبهه بخاطر تحقق اهداف شان تلاش های زیادی کنند".
عبدالقیوم سجادی سخنگوی جبهه اعتماد ملی افغانستان با خوانش قطعنامه ی این جبهه، شعار این جبهه را (ملی سازی سیاست) عنوان کرد.
بر اساس قطعنامه و، استحکام نظام سیاسی موجود و دست آوردهای قانونی یازده سال گذشته، حاکمیت قانون و پیشبرد پروسه دموکراسی سازی بر مبنای ارزش های ملی و اسلامی، استقرار صلح از طریق گفتگوهای سازنده، تحکیم وحدت ملی، فعالیت در راستای تامین حقوق زن، (تلاش برای برگزاری انتخابات شفاف، سراسری و عادلانه به منظور ایجاد رهبری موثر و کارآمد) و حمایت از کاندیدان شایسته از اهداف این جبهه می باشد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

توافق ایران و افغانستان برای تمدید یکساله ویزه‌ی مهاجرین

جماهیر انوری، وزیر امور مهاجرین در سفر رسمی خود به ایران، با رحمانی فضلی، وزیر داخله جدید ایران دیدار و گفتگو کرد و ضمن تبریک به‌خاطر انتخابشان به عنوان وزیر داخله ایران و تقدیم پیام کتبی رئیس‌جمهور کرزی، در مورد مشکلات مهاجرین و بهبود روابط بین دو کشور با هم صحبت کردند.

مهمترین محورهای گفتگو بین آقای انوری و رحمانی فضلی را بازگشت آبرومندانه مهاجرین، رفت و آمد قانونی اتباع دو کشور، تمدید ویزه‌ی مهاجرین و احتمال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1383 در بین مهاجرین مقیم ایران تشکیل می‌داد.

به نقل از خبرگزاری پژواک، سخنگوى وزارت مهاجرين مي‌گويد که انورى از ميزبانى ايران در بيش از سه دهه گذشته از مهاجرين افغان و طرح قانونمند‌سازى حضور اتباع افغان قدر‌دانى نموده و خواستار تمديد ويزۀ افغان‌ها گرديد.

وى افزود که وزير داخله ايران ضمن تاكيد بر تقويت همكارى و تامين روابط بهتر ميان دو كشور، وعده نموده كه ظرف يك‌هفته ديگر موضوع را با ديد مثبت بررسى و ضمن تلاش براى جلوگيرى از اخراج٦٠٠ هزار مهاجر افغان ، نتيجه را به جانب افغانستان اعلام مي‌دارند.

اين درحالى است که قرار است ميعاد تمديد ویزۀ اين عده افغانها تا ١٥ سنبله به پايان برسد. قبلاً گزارش هايی به نشر رسیده بود که ایران، به مهاجرين افغان که ویزۀ اقامت شان در حال پايان يافتن است، دو هفته مهلت داده تا آن کشور را ترک کنند.

اما سخنگوى وزارت مهاجرين تصريح کرد، در ملاقاتى كه ميان جماهير انورى و هيئت همراهش با عراقچى معين وزارت خارجه ايران صورت گرفت،‌ موضوع تمديد ويزۀ افغانستانی‌ها مطرح شد و عراقچى گفت كه ممكن است براى يكسال ديگر ويزه آنها تمديد گردد .

‌عراقچى افزود: «مشكل مهاجرين پديده مداوم است و بايد براى رفع آن برنامه‌هاى دراز مدت روى دست گرفته شود.»

معين وزارت خارجه ايران در مورد اينکه بعد از يك‌سال سرنوشت مهاجرين چگونه خواهد شد؟ ازهيئت افغانستان خواست که برنامه‌هاى استراتژيک براى برگشت با عزت و تدريجى آنها از جانب افغانستان روى دست گرفته شود تا اين مشكل به صورت دائم رفع گردد.

سخنگوى وزارت مهاجرين و عودت‌کنندگان مي‌گويد که کمتر از يک ميليون افغان، در ايران مدرک اقامت دارند؛ اما يک ميليون و ٤٠٠ هزار افغان ديگر، فاقد مدرک بوده که از اين جمله مدت ويزۀ ٦٠٠هزار تن آنها  در دو روز ديگر پايان مى يابد.

وزير امور مهاجرين در راس هيئتى که در ترکيب آن، نمايندگان وزارت هاى داخله و خارجه و كميسيون مهاجرين و بي‌جاشدگان ولسى جرگه شامل است، بر اساس فيصلۀ شوراى وزيران به ايران رفته است.

قابل ذکر است که پاكستان، در ماه سرطان سال جارى موافقت كرده تا با صدور كارت‌هاى جديد اقامت براى مهاجرين افغان،‌ مدت حضور آنان را دو و نيم سال ديگر تمديد كند.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 بسم الله الرحمن الرحیم


همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)

 بنیاد علمی فرهنگی کوثر برگزار می کند:

مسابقه فرهنگی حکمت
 
بنیاد علمی فرهنگی کوثر

بخش های مسابقه :

1-وبلاگ نویسی
2-مقاله نویسی
3-مسابقه پیامکی

مسابقه وبلاگ نویسی ومقاله نویسی
ارائه کلیه مقالات وبلاگ های فرهنگی با عناوین زیر:


1-امام جعفر صادق علیه السلام درمذاهب
2-حجاب
3-تهاجم فرهنگی
4-مهاجرت

مسابقه پیامکی:به نظرشما مهمترین خواسته مهاجرین از دولت آینده افغانستان چیست؟

1-ایجاد امنیت

2-فراهم اوردن زمینه بازگشت مهاجرین

 برای ارائه مقالات و وبلاگ های خودبا شماره   09374996537 تماس حاصل فرمایید.
جهت پاسخگویی به سوالات به سوال نظرسنجی پیامکی گرینه مورد نظررابه نمایید.  09370021381  ارسال
مهلت ارسال اثار تا9/6/92می باشد

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز شهرری فلکه اول دولت اباد فرهنگ سرای شیخ صدوق(ره)  یکشنبه 10/6/92 ساعت 17تا19

با جوایز ارزنده و بی سابقه

حضورشرکت کنندگان در مسابقه جهت دریافت جوایز الزامی است.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

خداحافظ ماه دوری از زشتی‏ها/ وداع امام سجاد(ع) با ماه رمضان

 

امام سجاد(ع) با بیان بیست تعبیر زیبا در وداع با ماه رمضان، سود و بهره مندی از ماه ضیافت الله را به گونه ای توصیف می کند که هیچ تاجری در هیچ گوشه دنیا این سود را نبرده است و با اشک و آه وداع با ماه مبارک رمضان را بسیار گران و سخت می خواند و می فرماید: ناراحت از رفتن تو و چشم انتظار آمدن دوباره ‏ات هستیم. 
حضرت امام سجاد (ع) در فرازهای ابتدایی دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه ماه مبارک رمضان را عید اولیاء الله می داند و یکی از بهترین بخشش های خدای سبحان را ماه رمضان و روزه این ماه معرفی کرده و می فرماید: خدایا نعمت های فراوانی به ما دادی یکی از برجسته ترین نعمتها ماه رمضان و یکی از بهترین فضیلت ها روزه این ماه است که نصیب ما کردی و هیچ زمانی به عظمت زمان ماه رمضان نیست. گذشته از آن که شب قدر را در آن قراردادی، این ماه ظرف نزول قرآن شد که چنین فیضی در این ماه نازل شد. و این نعمت را مخصوص مسلمانان نمودی و سایر ملل از نعمت روزه گرفتن محرومند، ما به امر تو روزش را روزه گرفتیم و شبش را به کمک تو به قیام و عبادت مشغول بودیم .

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!! 



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی
روز قدس یک روز جهانى است، روزى نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت‏هایى است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا هستند... روز قدس روزى است که باید به همه ابرقدرت‏ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما به واسطه عمال خبیث شما نخواهد بود.
 

نهضت جهانى اسلام و مسأله نجات فلسطین از چنگال صهیونیسم و حامیان آن براى امام خمینى(ره) به‏ قدرى اهمیت داشت که ایشان در همان ماه‏هاى اول پیروزى انقلاب اسلامى ایران و درحالى ‏که هنوز از تولد انقلاب اسلامى شش ماه نگذشته بود، در تاریخ 16 مردادماه 1358 ه. ش، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‏ عنوان روز جهانى قدس اعلام کردند و طى پیامى به عموم ملل مسلمان چنین فرمودند:
بسم الله الرحمن الرحیم. من در طى سالیان دراز خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است و به‏ ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى پیاپى خانه و کاشانه ایشان را بمباران مى‌‏کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‏هاى اسلامى مى‏‌خواهم که براى کوتاه‏ کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى‏‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و مى‏ تواند تعیین‏ کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به‏ عنوان روز قدس انتخاب و طى مراسمى همبستگى بین‏ المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزى مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

شب قدر، شب نور، رحمت، شب نزول قرآن و مَطْلَع خيرات و سعادات، و هنگام نزول بركات و سرآغاز زندگي نوين بشر و مبدأ تحوّل و تاريخ كمال واقعي انسان‎هاست.
شبي كه اگر نبود و نيامده بود، شب تيره بدبختي انسان به پايان نمي‎رسيد و بامداد نيك‎بختي او طلوع نمي‎كرد و از بند اسارت اقويا و استعمارگران آزاد نمي‎گشت.
شب قدر، ليله مباركه، شب آزادي بشر و اعلان حقوق انسان و حكومت عدالت و دادگستري است.
شبي كه براي ملّت‎هاي غفلت زده، ناآگاه و آلوده به فساد و تباهي و گمراهي، صبح هدايت و بيداري و آگاهي و رستگاري گشت و بزرگ‎ترين و گرامي‎ترين كتب آسماني ـ ‎كه الي الابد و جاودان، راهنماي بشر و ضامن سعادت است ـ نازل شد و با اشراق ملكوتي، جهان را از ظلمت شرك و ثنويّتِ مجوس، تثليث ترسا، خرافات يهود و بت‎پرستي و... به روشنايي توحيد و پرستش خداي يگانه راهبر شد.
اگر اين شب نبود، تمدّن عظيم اسلامي با آن همه ارزش‎ها و علوم معارف، اخلاقيّات، عرفان، فقه و... شخصيّت‎هاي والاي پرورش يافته در دامن آن نيز وجود نداشت.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:شب قدر؛ سرآغاز زندگی نوین,
ارسال توسط علیرضا احمدی

تصاویر ی از تصادف قطار در اسپانیا!

 





تاريخ : یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:تصاویر ی از تصادف قطار در اسپانیا,
ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد