وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

 

اثر هنرمند افغانستانی استاد محمد حسین احمدی!


DSC03928





تاريخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:اثر هنرمند افغانستانی استاد محمد حسین احمدی!,
ارسال توسط علیرضا احمدی

 

رونمايي از قدیمی‌ترین نسخه قرآن افغانستاني در تهران

رونمايي از قدیمی‌ترین نسخه قرآن افغانستاني در تهران

رئیس اتحادیه ناشران افغانستان گفت: قرار است بخشی از قدیمی‌ترین نسخه قرآن کریم که در غزنی کتابت شده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شود.
به گزارش خبرگزاری آوا، بخشی از قدیمی‌ترین نسخه قرآن کریم که در قرن پنجم هجری قمری به فارسی ترجمه و تفسیر شده و در غزنی کتابت شده است، به مناسبت انتخاب غزنی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، در تهران منتشر و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی خواهد شد.
این اثر نفیس اثر «ابونصر احمد بن محمد بن حمدان بن محمد حدادی» است که توسط «عثمان بن حسین وراق غزنوی» در سال ۴۸۴ هجری قمری، کتابت و تذهیب شده است و انتشارات "عرفان" به مناسبت انتخاب غزنی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۳ این اثر را با همکاری کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی ایران منتشر کرده است.
«محمد ابراهیم شریعتی» رئیس "اتحادیه ناشران افغانستان" و مدیر انتشارات عرفان در تهران در گفتگو با خبرگزاری ابنا، اعلام کرد که با توجه به نام‌گذاری شهرغزنی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۳ انتشارات "عرفان" یک قرآن بسیار نفیس که در قرن پنجم هجری قمری در شهر غزنی کتابت شده و در همان زمان به فارسی ترجمه و تفسیر شده است را منتشر کرده که در نمایشگاه کتاب تهران و همچنین در شهر قم، کابل و «هرات» این اثر بسیار نفیس رونمایی خواهد شد و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.


متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی
سازنده فلم موهن علیه پیامبر مسلمان شد
 

'ارنود فاندور' از راستگرایان افراطی پارلمان هالند و یکی از سازندگان فلم اهانت‌آمیز به پیامبر (ص) مسلمان شد.
وی از مسجد پیامبر (ص) زیارت کرد و وقتی به قبر پیامبر رسید، اشک‌هایش جاری شد.
به گزارش شبکه خبر ایران، روزنامه سعودی "عکاظ آن لاین" گزارش داد، این سازنده فلم توهین‌آمیز به شخصیت پیامبر(ص) که خشم شدید مسلمانان سراسر دنیا را به دنبال داشت، پس از پذیرش اسلام، به زیارت حرمین شریفین مشرف شد.
او درباره مسلمان شدنش اینگونه می‌گوید: واکنش مسلمانان به ساخت این فلم موهن درباره پیامبر(ص)، بسیار شدید بود، وقتی این حجم گسترده اعتراضات و انتقادات درباره این فلم را دیدم، سوالات بسیاری در ذهنم ایجاد شد که چرا مسلمانان به این میزان به دین و پیامبر خود عشق می‌ورزند و رمز این عشق چیست؟
برای این‌که جواب سوالاتم را بیابم شروع به تحقیق درباره دین اسلام کردم؛ هر چه پیش می‌رفتم متوجه می‌شدم که حزب سابقی که عضو آن بودم چه جرم بزرگی مرتکب شده است. هر چه آگاهی‌ام نسبت به این دین بیشتر می‌شد، علاقه‌ام نیز به آن افزایش می‌یافت و تصمیم گرفتم خود را به مسلمانان هالند نزدیک کنم تا بیشتر با تعالیم این دین آشنا شوم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که این دین حق است و مسلمان شدم.
"فاندور" با زیارت کوه احد، گفت: مطالب بسیاری درباره این مکان و جنگ آن خوانده‌ام و بسیار خوشحالم که امروز در این مکان هستم.
به نوشته‌ روزنامه، فاندور پس از دیدار با امام جماعت مسجد نبوی، قرار است با امام جماعت مسجد قباء نیز ملاقات کند و پس از آن‌ برای ادای مناسک حج،‌ راهی مکه مکرمه خواهد شد.
وی در سخنانش گفت: وداع با مدینه برایم ناراحت کننده است،‌ اما خوشحالم که برای ادای حج عمره به مکه می‌روم و در زمان نزدیکی دوباره به زیارت این بقاع متبرک و مقدس خواهم آمد.
ساخت فلم اهانت‌آمیز در هالند، با اعتراضات گسترده مسلمانان در سراسر کشورهای عربی و اروپا مواجه شد،‌ به نحوی که دامنه آن به آسترالیا نیز رسید و در این تظاهرات که برخی از آنها به خشونت کشیده شد، هفت تن نیز در سراسر دنیا کشته شدند .





تاريخ : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:سازنده فلم موهن علیه پیامبر مسلمان شد,
ارسال توسط علیرضا احمدی

 

ناشران افغانستان در نمایشگاه کتاب تهران

حضور کم سابقه ناشران افغانستانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران!

اتحادیه ناشران افغانستان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، حضور چشمگیر دارند. انتشارات، صبح امید، نعمانی، امیری، عازم، اِقرا و احراری ناشرانی هستند که از افغانستان در این نمایشگاه حضور یافته اند.

غرفه اتحادیه ناشران افغانستان، امسال علاوه بر آنکه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ارایه تازه ترین آثار ادبی، تاریخی، سیاسی هنری،علمی، ؤافغانستانی پرداخته‏ اند، در غیبت انتشارات دیگر افغانستانی، نظیر تاک، سعید، و بیهقی در این نمایشگاه، آثاری چاپ شده این انتشارات را نیز عرضه کرده اند

غرفه افغانستان مثل سال  گذشته با همکاری نمایشگاه بین اؤلمللی کتاب  و رایزنی فرهنگی افغانستان برپا شده، است.
اسدالله امیری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی افغانستان، در ایران  با اشاره به برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران به خبرگزاری بخدی گفت: "بخش فرهنگي سفارت دولت اسلامی افغانستان در تهران، بسیار خوشحال است که شاهد حضور ناشران افغانستانی از داخل کشور است."
او گفت که حضور ناشران داخل افغانستان، می‏تواند چهره فرهنگی مردم افغانستان را برای همزبانان ایرانی نشان دهد.
آقاي امیری افزود که بخش فرهنگی سفارت در راستاي تعامل بیشتر فرهنگي ميان دو ملت افغانستان و ايران نشست هاي ادبي و فرهنگي را نيز روی دست دارد.

از سوی دیگر قرار است به افتخار نامگذاری شهر غزنی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2013، امروز (جمعه) اولین برنامه فرهنگی _ تاریخی افغانستان با محوریت فرهنگ و تاریخ شهر غزنی، در تهران برگزار شود.
در این برنامه خلیل احمد شهیدزاده و محمد حسن ماموزی دو تن از نمایندگان پارلمان افغانستان سخنرانی می کنند.
قرار است در بخشی از غرفه اتحادیه ناشران افغانستان، جوانانی افغانی مهاجر که در بخش نرم افزارهای آموزشی و انیمیشن فعالیت دارند، برنامه های خود را به نمایش بگذارند!

 





ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد