وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

 هوالمصور

پدران عقده به دل رفت که شاید به شتاب
نسل آینده ی ما عقده گشا برخیزند
مدد ای همت و توفیق که این قافله هم
همچون طفلان نوآموز، به پا برخیزند

Wahdat News


روزگاری افغانستان سرزمينی بود كه از آنجا آفتاب تابان فرهنگ وتمدن می درخشيد و در عرصه فرهنگ و ادب سرآمد زمان  خویش بود. شکوه پامیر ٬تمدن عظیم بلخ ٬مشاهیر غزنین ،بناهاي باشكوه باميان و بسیاری از بناهای فراموش شده ی این مرز و بوم … پر آوازه ترین نام ها بوده و هستند،كه در لابه لای تاریخ، در زیر خاکستر جنگ های نابرابر این عظمت و شکوه پنهان ماند.
«حال افغانستانی دیگر در شرف تولد است» فرزندان این سرزمین همیشه سبز نيز، اكنون همت كرده اند و در راستای بازسازی فرهنگ می خواهند بزدایند گرد و غبار نشسته بر عظمت و شكوه فراموش شده گذشته و ميراث امروز را و افغانستانی بنا کنند سرشار از آبادانی و لبریز از نور. امید است که با این باشور و شعور خون تازه ای در قلب آسيا جاری شود.

جمعی از دانشجویان افغانستاني استان قم با همکاری بخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان و… بر آن شده اند نمایشگاه عکسی تحت عنوانِ “نیمه پنهان” با هدف ایجاد نگاهی راستین و حقیقی به مقوله ی کشور افغانستان را برگزار کنند. دبیرخانه ی جشنواره پیشاپیش از حضور آثار گران سنگِ کلیه هنرمندان عکاس، دانشجویان و عمومِ علاقه مندان که قدرمسلم مایه ی ارجمندی و افتخارِ میهنمان افغانستان است، سپاس هایِ بی پایان دارد و به خود می بالد. در پايان عكس هاي برگزيده معرفي و ازصاحب اثر تقدير خواهد شد.

موضوع:
به تصویر کشیدنِ ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در عرصه هایِ فرهنگی، هنری ، گردشگری ،تاریخی، باستانی، اقتصادی، آموزشی، ورزشی ،اجتماعی، آداب و سنن و آیین ها. و با نگاه ویژه به پیشرفت های آموزشی و علمی از داخل افغانستان.

اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد