وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

 

ناشران افغانستان در نمایشگاه کتاب تهران

حضور کم سابقه ناشران افغانستانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران!

اتحادیه ناشران افغانستان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، حضور چشمگیر دارند. انتشارات، صبح امید، نعمانی، امیری، عازم، اِقرا و احراری ناشرانی هستند که از افغانستان در این نمایشگاه حضور یافته اند.

غرفه اتحادیه ناشران افغانستان، امسال علاوه بر آنکه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ارایه تازه ترین آثار ادبی، تاریخی، سیاسی هنری،علمی، ؤافغانستانی پرداخته‏ اند، در غیبت انتشارات دیگر افغانستانی، نظیر تاک، سعید، و بیهقی در این نمایشگاه، آثاری چاپ شده این انتشارات را نیز عرضه کرده اند

غرفه افغانستان مثل سال  گذشته با همکاری نمایشگاه بین اؤلمللی کتاب  و رایزنی فرهنگی افغانستان برپا شده، است.
اسدالله امیری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی افغانستان، در ایران  با اشاره به برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران به خبرگزاری بخدی گفت: "بخش فرهنگي سفارت دولت اسلامی افغانستان در تهران، بسیار خوشحال است که شاهد حضور ناشران افغانستانی از داخل کشور است."
او گفت که حضور ناشران داخل افغانستان، می‏تواند چهره فرهنگی مردم افغانستان را برای همزبانان ایرانی نشان دهد.
آقاي امیری افزود که بخش فرهنگی سفارت در راستاي تعامل بیشتر فرهنگي ميان دو ملت افغانستان و ايران نشست هاي ادبي و فرهنگي را نيز روی دست دارد.

از سوی دیگر قرار است به افتخار نامگذاری شهر غزنی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2013، امروز (جمعه) اولین برنامه فرهنگی _ تاریخی افغانستان با محوریت فرهنگ و تاریخ شهر غزنی، در تهران برگزار شود.
در این برنامه خلیل احمد شهیدزاده و محمد حسن ماموزی دو تن از نمایندگان پارلمان افغانستان سخنرانی می کنند.
قرار است در بخشی از غرفه اتحادیه ناشران افغانستان، جوانانی افغانی مهاجر که در بخش نرم افزارهای آموزشی و انیمیشن فعالیت دارند، برنامه های خود را به نمایش بگذارند!

 





ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب