وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

 

خداحافظ ماه دوری از زشتی‏ها/ وداع امام سجاد(ع) با ماه رمضان

 

امام سجاد(ع) با بیان بیست تعبیر زیبا در وداع با ماه رمضان، سود و بهره مندی از ماه ضیافت الله را به گونه ای توصیف می کند که هیچ تاجری در هیچ گوشه دنیا این سود را نبرده است و با اشک و آه وداع با ماه مبارک رمضان را بسیار گران و سخت می خواند و می فرماید: ناراحت از رفتن تو و چشم انتظار آمدن دوباره ‏ات هستیم. 
حضرت امام سجاد (ع) در فرازهای ابتدایی دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه ماه مبارک رمضان را عید اولیاء الله می داند و یکی از بهترین بخشش های خدای سبحان را ماه رمضان و روزه این ماه معرفی کرده و می فرماید: خدایا نعمت های فراوانی به ما دادی یکی از برجسته ترین نعمتها ماه رمضان و یکی از بهترین فضیلت ها روزه این ماه است که نصیب ما کردی و هیچ زمانی به عظمت زمان ماه رمضان نیست. گذشته از آن که شب قدر را در آن قراردادی، این ماه ظرف نزول قرآن شد که چنین فیضی در این ماه نازل شد. و این نعمت را مخصوص مسلمانان نمودی و سایر ملل از نعمت روزه گرفتن محرومند، ما به امر تو روزش را روزه گرفتیم و شبش را به کمک تو به قیام و عبادت مشغول بودیم .

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!! 



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی
روز قدس یک روز جهانى است، روزى نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت‏هایى است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا هستند... روز قدس روزى است که باید به همه ابرقدرت‏ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما به واسطه عمال خبیث شما نخواهد بود.
 

نهضت جهانى اسلام و مسأله نجات فلسطین از چنگال صهیونیسم و حامیان آن براى امام خمینى(ره) به‏ قدرى اهمیت داشت که ایشان در همان ماه‏هاى اول پیروزى انقلاب اسلامى ایران و درحالى ‏که هنوز از تولد انقلاب اسلامى شش ماه نگذشته بود، در تاریخ 16 مردادماه 1358 ه. ش، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‏ عنوان روز جهانى قدس اعلام کردند و طى پیامى به عموم ملل مسلمان چنین فرمودند:
بسم الله الرحمن الرحیم. من در طى سالیان دراز خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است و به‏ ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى پیاپى خانه و کاشانه ایشان را بمباران مى‌‏کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‏هاى اسلامى مى‏‌خواهم که براى کوتاه‏ کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى‏‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و مى‏ تواند تعیین‏ کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به‏ عنوان روز قدس انتخاب و طى مراسمى همبستگى بین‏ المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزى مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

شب قدر، شب نور، رحمت، شب نزول قرآن و مَطْلَع خيرات و سعادات، و هنگام نزول بركات و سرآغاز زندگي نوين بشر و مبدأ تحوّل و تاريخ كمال واقعي انسان‎هاست.
شبي كه اگر نبود و نيامده بود، شب تيره بدبختي انسان به پايان نمي‎رسيد و بامداد نيك‎بختي او طلوع نمي‎كرد و از بند اسارت اقويا و استعمارگران آزاد نمي‎گشت.
شب قدر، ليله مباركه، شب آزادي بشر و اعلان حقوق انسان و حكومت عدالت و دادگستري است.
شبي كه براي ملّت‎هاي غفلت زده، ناآگاه و آلوده به فساد و تباهي و گمراهي، صبح هدايت و بيداري و آگاهي و رستگاري گشت و بزرگ‎ترين و گرامي‎ترين كتب آسماني ـ ‎كه الي الابد و جاودان، راهنماي بشر و ضامن سعادت است ـ نازل شد و با اشراق ملكوتي، جهان را از ظلمت شرك و ثنويّتِ مجوس، تثليث ترسا، خرافات يهود و بت‎پرستي و... به روشنايي توحيد و پرستش خداي يگانه راهبر شد.
اگر اين شب نبود، تمدّن عظيم اسلامي با آن همه ارزش‎ها و علوم معارف، اخلاقيّات، عرفان، فقه و... شخصيّت‎هاي والاي پرورش يافته در دامن آن نيز وجود نداشت.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:شب قدر؛ سرآغاز زندگی نوین,
ارسال توسط علیرضا احمدی

تصاویر ی از تصادف قطار در اسپانیا!

 





تاريخ : یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:تصاویر ی از تصادف قطار در اسپانیا,
ارسال توسط علیرضا احمدی

سفر حامد کرزی به ایران جهت شرکت در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی!

 

سفیر افغانستان در تهران از سفر رئیس ‌جمهور کرزی به ایران به منظور شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ایران خبر داد.

«نصیر احمد نور» سفیر افغانستان در ایران گفت: آقای حامد کرزی اولین رئیس‌ جمهوری بودند که به صورت تلفنی به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفتند و بعد از ‌آن نیز در پیامی کتبی ضمن آرزوی سعادت و موفقیت برای رئیس‌جمهور جدید ایران ابراز امیداوری کردند که روابط میان افغانستان و ایران هر چه بیشتر گسترش یابد.

سفیر کشورمان در ایران گفت: رئیس‌ جمهور کرزی در رأس هیأتی به منظور شرکت و حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر می‌کند.

گفتنی است مراسم تحلیف آقای دکتر حسن روحانی قرار است روز دوازدهم مرداد ماه به میزبانی مجلس شورای اسلامی این کشور در ساختمان بهارستان برگزار شود





ارسال توسط علیرضا احمدی

نمایشگاه بهار قرآن وارد نهمین روز خود شد

پنجمین دوره نمایشگاه بزرگ قرآن کریم موسوم به بهار قرآن، امروز دوشنبه با حضور علما و روحانیون، شخصیت های سیاسی و فرهنگی، قاریان قرآن کریم و اقشار مختلف مردم، از طرف ستاد برگزاری این نمایشگاه در مسجد جامع الزهرای کابل افتتاح گردید.
افتتاحیه این نمایشگاه با تلاوت قرآن کریم، اجرای تواشیح و سرودهایی به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر و همچنین سخنرانی شخصیت های مطرح کشور همراه بود.
این نمایشگاه که شامل بخش های مختلفی چون محافل انس با قرآن با تلاوت قاریان ملی و بین المللی، اجرای تواشیح، برگزاری مسابقات تلاوت و حفظ قرآن کریم، عرضه محصولات و نرم افزارهای قرآنی، نمایشگاه کتاب با حضور ناشران داخلی و خارجی، نمایشگاه آثار هنری قرآنی و ایستگاه نقاشی کودکان و حجاب می باشد از ۶ تا ۱۶ ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
گفتنی است که این نمایشگاه همه روزه در دو نوبت از ساعت ۸ صبح الی ۱ بعد از ظهر و ساعت ۱ تا ۵ عصر به مدت ۱۰ روز به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود.





تاريخ : جمعه 4 مرداد 1392برچسب:پنجمین نمایشگاه بهار قرآن در کابل,
ارسال توسط علیرضا احمدی
ارسال توسط علیرضا احمدی

رمضان در آیینه سنت افغانستانی

رمضان ماه میهمانی خداست، ماه بندگی و نمایش بزرگ عزت، عظمت و عدل الهی که در آن، همه بندگان خدا اعم از فقیر و غنی در برابر یکی از مهم ترین آزمون های الهی در صفی واحد قرار می گیرند و کام و زبان و ذهن و ضمیر خویش را بر هرآنچه از سوی شارع مقدس بر آن مهر حرمت و ممنوعیت خورده است،‌ می بندند.
از این ماه عزیز همه ساله در افغانستان نیز با شکوه خاصی تجلیل می شود و بندگان الهی در برابر این تکلیف مقدس، حاضعانه تمکین می کنند و فارغ از مشقت هایی که ممکن است که اوضاع و شرایط زیست محیطی و یا تغییرات آب و هوایی و تصادف و تقارن این ماه مبارک با روزهای گرم و طولانی تابستان بر روزه داران تحمیل کند در برابر تکلیف الهی، با خضوع و تواضع، تسلیم می شوند.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

تاريخ : جمعه 4 مرداد 1392برچسب:رمضان در آیینه سنت افغانستانی,
ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب