وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

مـــراسم هفدهمین سالگرد ارتحال حضرت ایت الله بهشتی (ره) برگزار می شود

مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال عالم عامل و مجاهد، حضرت آیت الله العظمی بهشتی (ره) موسس و رهبر شورای اتفاق انقلابی اسلامی افغانستان و بنیان گذار اولین حاکمیت اسلامی در قلب حکومت کمونیستی، روز جمعه در کابل برگزار می شود.
در اطلاعیه کمیسیون برگزاری مـــراسم هفدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهشتی (ره) از ایشان به عنوان صفحه ای روشن در تاریخ معاصر افغانستان یاد شده که مردم و کشور ما در شرایط جاری و در آستانه تحولات کلان سیاسی به تفکر و اندیشه های آن عالم ربانی بیش از هر زمانی نیاز دارد.
با پایان یافتن جهاد، حضرت آیت الله العظمی بهشتی (ره) پیشگام اخوت، برادری و وحدت شد و بعنوان رئیس شورای عالی نظارت حزب وحدت اسلامی افغانستان تا آخر حیات شریفش فعالیت نمود. 
اکنون که هفده سال از ارتحال ملکوتی آن بزرگمرد تقوا، جهاد و وحدت می گذرد، همه با هم برای تجلیل از جایگاه شایسته سیاسی و علمی این فقید، روزجمعه ۱۲ مـــیزان از ساعت نه صبح در مسجد بزرگ و جامع محــــمدیه واقع در کارته سخی، تپه سلام ،گرد هم می آئیم.





ارسال توسط علیرضا احمدی

سفیر افغانستان گفت: نخبگان مهاجر، بس است،

زمان برگشت و آبادانی کشور رسیده، همانطوری که در میدان علم، نخبه پیش قدم بودید،

در سازندگی و آبادانی سرزمینتان نیز پیش قدم شوید.

نخبگان مهاجر، بس است، زمان برگشت و آبادانی افغانستان رسیده است

همایش "نخبگان پناهنده، نخبه پروری و رسالت ایشان در بازسازی افغانستان" که در محل هتل گاجره دیزین ولایت البرز ایران با حضور مقامات این کشور و افغانستان صبح پنجشنبه ۱۱ میزان برگزار شد، سخنران ها به بررسي توانمنديهاي علمي، فرهنگي و اجتماعي مهاجران و پناهندگان افغانستان در ايران و تشويق آنان براي مشاركت در سازندگي كشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
سفیر افغانستان در ایران طی سخنانی در این همایش با مروری بر آغاز مهاجرت ها در کشور و با بیان اینکه ما قبل از اشغال کشورمان توسط شوروی سابق در صلح و صفا به سر می بردیم گفت: پس از زیر پا گذاشتن ناگهانی میثاق نامه اتحادیه جماهیر شوروی، کشور افغانستان چاره ای جز دق الباب کشور همسایه ایران را نداشت و کشور همسایه نیز به حکم برادری درهای خود را به روی مردم این سرزمین گشودند.
داکتر نصیر احمد نور اظهار داشت: افغانستان در آن مقطع زمانی نیز جز دو انتخاب پذیرفتن اشغال گران و جهاد در مقابل آنها راه دیگری مقابلش نبود بنابراین گزینه جهاد را انتخاب کرد؛ اگر مهاجرت در آن سالها نبود جهاد نیز معنایی نداشت و اگر جهاد نمی بود نقشه جغرافیای کشور ما امروز اینچنین نمی بود.
سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان گفت: امروز خوشبختانه همسایگان ما نیز در آسایش بسر می برند؛ ما به گونه ای نقشه های دشمنان را تغییر دادیم که حتی طراحان جنگ افغانستان نیز فکر و خواب استقلال افغانستان را نمی دیدند.
داکتر نور در ادامه افزود امروز افغان ها در بیش از ۷۰ کشور جهان به سر می برند، و در بزرگترین دانشکده های جهان در پهلوی مهاجرتی که داشتند به مقام های علمی رسیده اند.
آقای نور در بخشی از سخنان خود در همایش نخبگان افغانستان در ولایت البرز با اشاره به آمار زندانیان مردم افغانستان در ایران اظهار داشت: در ایران حدود ۵ هزار زندانی افغان داریم که نسبت به جمعیت ۳ میلیون مهاجر این آمار ناچیز هست.
وی گفت: بعضی از کشورهای عربی کمتر از جمعیت مهاجر ما جمعیت دارند ولی ده ها هزار مجرم در زندان هایشان نگهداری می شود.
وی افزود که اکثر زندانیانی که در زندان های ایران محبوس هستند، مهاجر نیستند بلکه جزو قاچاقچیان هستند و هوقت افغانستانی دارند.

همانطور که در میدان علم پیش قدم بودید، در سازندگی سرزمین تان نیز پیش قدم شوید
آقای نور در ادامه به موفقیت های نخبگان افغان ها در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: افغان ها در سراسر جهان به مقام های علمی بالا راه یافته اند، هیچ جایی نیست که افغان ها نباشند و به زبان های مختلف دنیا تسلط نداشته باشند.
سفیر افغانستان در ایران خطاب به نخبگان حاضر در این همایش گفت: نخبگان مهاجر، بس است، زمان برگشت و زمان آبادانی کشور رسیده، افغانستان به شما نیاز دارد، همانطوری که در میدان علم نخبه و پیش قدم بودید، در سازندگی و آبادانی سرزمین تان نیز پیش قدم شوید.
داکتر نور تصریح کرد ما آنقدر که به نیروی فرهنگی نیاز داریم به نیروی نظامی نیاز نداریم.
نور افزود که شما به کمک فکر و فرهنگ تان، وطن و فرزندان وطن را از دست دجالان نجات دهید.
وی عنوان کرد شما به آنهایی که دجال هستند، جنایت و ترور می کنند پیام دهید که با فرهنگ و علم، مردم را از چنگال شما آزاد و رها می سازیم.
وی گفت با توجه به معادن غنی ای که در افغانستان وجود دارد، با برگشت نخبگان افغانستان، کشورمان گل و گلستان می شود.
در این همایش دو روزه، والی البرز، حجت الاسلام و المسلمین صالحی؛ معاون پژوهشی امور اتباع کل خارجی و داکتر سرور مولایی نیز سخنرانی کردند.
دو مقاله نیز در این همایش توسط معاون نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در تهران و خانم داکتر حیدری از نخبه گان افغانستان، قرائت شد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

مسلمان شدن مستر بین !!!

کمدین معروف انگلیسی روان آتکینسون، معروف به مستر بین، صبح امروز (سه‌شنبه)، به دین اسلام گروید. گفته می شود علت اصلی مسلمان شدن وی مشاهده فیلمی بود که در آن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، اهانت شده بود.

به نقل از شبکه خبر ایران، مستمر بین که مایل نبود در اینباره با رسانه‌ها صحبت کند و فقط به بالا بردن انگشت اشاره اش به نشانه شهادتین، اکتفا کرده است.
بنا بر گزارش ها، گفته می شود شیخ راشد الغنوشی و جنبش النهضت تونس نیز با ارسال پیام تبریک برای این هنرمند ارزشمند، از او خواستند تا در این راه ثابت قدم باشد.

 





تاريخ : پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:مسلمان شدن مستر بین,مستر بین مسلمان شد,
ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب