وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

سالروز ميلاد با سعادت هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت

حضرت علي ابن موسي الرضا (ع)

را به عموم مسلمانان جهان به ويژه شيعيان تبريك عرض مي‌گويیم!!!

آری، ای سید گل ها، ای مولا، ای سبزه زار سر زندگی و صفا، ای علی بن موسی الرضا علیه السلام، قدوم پاک تو، حضور همه زیبایی ها را بیمه می کند. دست های مهربان لطف تو، برترین سایه بان دل ها و دیده های ماست. ای هشتمین امام، خجسته میلاد روشنایی بخش تو، بر همه هستی مبارک و فرخنده باد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

قهرمانی تیم ملی فوتبال، تصویر جدید و واقعی از افغانستان به نمایش گذاشت

قهرمانی تیم ملی فوتبال، تصویر جدید و واقعی از افغانستان به نمایش گذاشت

پیروزی غرور آفرین تیم ملی فوتبال کشور در مسابقات جام جنوب آسیا برگ زرین دیگری از توانایی، اعتماد به نفس و خواستن و توانستن جوان افغانستانی را ورق زد و جهانیان را وادار کرد به عظمت این ملت کرنش کنند. ملی پوشان کشورمان در حالیکه بیرق سه رنگ افغانستان را بر دوش داشتند وقتی بر سکوی قهرمانی ایستادند چنان از ته دل فریاد زدند که انعکاس فریادشان در کوههای هندوکش و بابا پیچید و سریع تر از هر رسانه دیگری به گوش جهانیان رسید و تمام کسانیکه گوشهایشان به اخبار جنگ افغانستان عادت کرده بود این بار چیز متفاوتی شنیدند، شاید اول باورشان نمی شد ولی کمی که چشمهایشان را مالیدند و خوب به صفحه تلویزیون خیره شدند، دیدند که این ها جوانان افغانستان عزیز است که از جای جای دنیا و از داخل کشور دور هم جمع شده اند و در قالب تیم ملی برای کشورشان هویت سازی کرده اند.
طعم کسب اولین مقام بین المللی به وسیله ملی پوشان فوتبال کشور که به دنبال شکست هند به دست آمد آنقدر شیرین بود که حتی سیاستمداران را نیز به میدان کشاند: کرزی به همراه دیگر رجال سیاسی به میدان هوایی کابل آمدند تا قدوم افتخار آفرینان را گلباران کنند و سه وزیر دولت نیز در استادیوم دارشات کاتماندو نیپال از نزدیک دیدند که چگونه ساق های پرتوان بازیکنان تا آخرین لحظه بر چمن سبز دوید تا دستان پرتوان آنها جام را بالای سر ببرد و برق جام قهرمانی چشمان دوستان را روشن تر و چشم دشمنان را حتی برای لحظاتی هم که شده کور کند. اما اگر عمیق تر به این شادی ورزشی نگاه می کردید به نکاتی می رسیدید که بسیار امیدوار کننده بود. 
مهمترین چیزی که در لابه لای این شادی فوتبالی می شد دید اتحاد و یک پارچگی بود، مردم در این روز تعصبات غلط قومی و نژادی که ریشه بسیاری از مشکلات افغانستان است را کنار گذاشته بودند و همچون یک ملت که رویای بزرگ همه ماست در استادیوم جمع شده بودند و یک چیز را فریاد می زدند. آری پیروزی فوتبال آنقدر خوب مردم را قلقلک داده بود تا تمام اختلافاتی را که ریشه های خارجی و عوامل داخلی دارند را فراموش کنند. 
نکته دومی که در این بین دیده می شد جمع شدن مردم در استادیومی بود که دیروز طالبان از آن برای اجرای دستورات اعدام استفاده می کرد اما امروز مردم بدون ترس به این استادیوم آمده بودند تا شاد باشند و غمهای چندین ساله دلشان را با فریادهایشان بیرون بریزند. 
و سرانجام نکته سوم پنهان در شادی مردم، دستاوردهای ۱۲ ساله دولت بود، امروز برخلاف دیروز مردم به شمول زن و مرد به دور از نگرانی در رستوران، هتل، منازل و هر جایی که به تلویزیون دسترسی داشتند فوتبال را تماشا کردند. این خود رگه هایی از دموکراسی با طعم افغانستانی بود.
آری برای یک روز هم که شد به بهانه جشن پیروزی ملت شدیم! ای کاش این روز هرگز تمام نمی شد و ما برای همیشه ملت می ماندیم تا غریبه و بیگانه چوب منت ایجاد دموکراسی را بر سر ما نکوبد! آفرین ملی پوشان شما نشان دادید که افغانستانیها هم می توانند ملت شوند.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

طی یک مراسم رسمی؛

جبهه ی اعتماد ملی افغانستان اعلام موجودیت کرد

 

به گزارش خبرگزاری رشد؛ محمد اکبری رهبر حزب وحدت ملی که در راس جبهه اعتماد ملی افغانستان قرار دارد، می گوید که این جبهه متشکل از حزب انسجام ملی، حزب وحدت ملی اسلامی، حزب اعتدال ملی، حزب کار و توسعه و شماری از نمایندگان مجلس می باشد.


جبهه اعتماد ملی افغانستان که متشکل از چهار حزب و شماری از اعضای مجلس نمایندگان می باشد، امروز طی مراسمی رسمی در کابل اعلام موجودیت کرد. 
محمد اکبری رهبر حزب وحدت ملی که در راس جبهه اعتماد ملی افغانستان قرار دارد، می گوید که این جبهه متشکل از حزب انسجام ملی، حزب وحدت ملی اسلامی، حزب اعتدال ملی، حزب کار و توسعه و شماری از نمایندگان مجلس می باشد.
استاد محمد اکبری رئیس جبهه اعتماد ملی افغانستان امروز سه شنبه(29اسد) در مراسم اعلام موجودیت این جبهه گفت: "هدف از ایجاد این جبهه، ترویج و گسترش فرهنگ همدیگر پذیری، مشارکت، مدارا و گفتگو در عرصه سیاسی می باشد".
آقای اکبری تصریح کرد: "جبهه اعتماد ملی هیچ گونه رقیب و مزاحمی برای دیگر احزاب و جریان ها به حساب نمی آید؛ بلکه دست دوستی و رفاقت دراز کرده و از جریان های سیاسی می خواهد تا در کنار این جبهه باشند".
همچنین فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنای کشور، گفت: "ایجاد این جبهه با اهمیت می باشد و اعضای این جبهه باید تلاش کنند در نزدیکی و همکاری نزدیک با احزاب دیگر تحت هدف مشترک خدمت به مردم کار کنند. باید فعالیت های این جبهه را گسترش دهند و نگذارند این جبهه باعث جنجال و مشکلات شود".
رئیس مجلس سنای کشور گفت: "دشمنان افغانستان از بی اتفاقی و پراکنده گی مردم و جریان های سیاسی در کشور لذت می برند؛ اما زمانیکه هدف یکی بوده و همه در یک راه گام بردارند، دشمنان از سر راه برداشته خواهند شد".
از سوی هم میرویس یاسینی معاون اول مجلس نمایندگان نیز گفت: "ایجاد این جبهه برای آمدن صلح و ثبات در کشور امیدوار کننده می باشد و باید احزاب عضو این این جبهه بخاطر تحقق اهداف شان تلاش های زیادی کنند".
عبدالقیوم سجادی سخنگوی جبهه اعتماد ملی افغانستان با خوانش قطعنامه ی این جبهه، شعار این جبهه را (ملی سازی سیاست) عنوان کرد.
بر اساس قطعنامه و، استحکام نظام سیاسی موجود و دست آوردهای قانونی یازده سال گذشته، حاکمیت قانون و پیشبرد پروسه دموکراسی سازی بر مبنای ارزش های ملی و اسلامی، استقرار صلح از طریق گفتگوهای سازنده، تحکیم وحدت ملی، فعالیت در راستای تامین حقوق زن، (تلاش برای برگزاری انتخابات شفاف، سراسری و عادلانه به منظور ایجاد رهبری موثر و کارآمد) و حمایت از کاندیدان شایسته از اهداف این جبهه می باشد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

توافق ایران و افغانستان برای تمدید یکساله ویزه‌ی مهاجرین

جماهیر انوری، وزیر امور مهاجرین در سفر رسمی خود به ایران، با رحمانی فضلی، وزیر داخله جدید ایران دیدار و گفتگو کرد و ضمن تبریک به‌خاطر انتخابشان به عنوان وزیر داخله ایران و تقدیم پیام کتبی رئیس‌جمهور کرزی، در مورد مشکلات مهاجرین و بهبود روابط بین دو کشور با هم صحبت کردند.

مهمترین محورهای گفتگو بین آقای انوری و رحمانی فضلی را بازگشت آبرومندانه مهاجرین، رفت و آمد قانونی اتباع دو کشور، تمدید ویزه‌ی مهاجرین و احتمال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1383 در بین مهاجرین مقیم ایران تشکیل می‌داد.

به نقل از خبرگزاری پژواک، سخنگوى وزارت مهاجرين مي‌گويد که انورى از ميزبانى ايران در بيش از سه دهه گذشته از مهاجرين افغان و طرح قانونمند‌سازى حضور اتباع افغان قدر‌دانى نموده و خواستار تمديد ويزۀ افغان‌ها گرديد.

وى افزود که وزير داخله ايران ضمن تاكيد بر تقويت همكارى و تامين روابط بهتر ميان دو كشور، وعده نموده كه ظرف يك‌هفته ديگر موضوع را با ديد مثبت بررسى و ضمن تلاش براى جلوگيرى از اخراج٦٠٠ هزار مهاجر افغان ، نتيجه را به جانب افغانستان اعلام مي‌دارند.

اين درحالى است که قرار است ميعاد تمديد ویزۀ اين عده افغانها تا ١٥ سنبله به پايان برسد. قبلاً گزارش هايی به نشر رسیده بود که ایران، به مهاجرين افغان که ویزۀ اقامت شان در حال پايان يافتن است، دو هفته مهلت داده تا آن کشور را ترک کنند.

اما سخنگوى وزارت مهاجرين تصريح کرد، در ملاقاتى كه ميان جماهير انورى و هيئت همراهش با عراقچى معين وزارت خارجه ايران صورت گرفت،‌ موضوع تمديد ويزۀ افغانستانی‌ها مطرح شد و عراقچى گفت كه ممكن است براى يكسال ديگر ويزه آنها تمديد گردد .

‌عراقچى افزود: «مشكل مهاجرين پديده مداوم است و بايد براى رفع آن برنامه‌هاى دراز مدت روى دست گرفته شود.»

معين وزارت خارجه ايران در مورد اينکه بعد از يك‌سال سرنوشت مهاجرين چگونه خواهد شد؟ ازهيئت افغانستان خواست که برنامه‌هاى استراتژيک براى برگشت با عزت و تدريجى آنها از جانب افغانستان روى دست گرفته شود تا اين مشكل به صورت دائم رفع گردد.

سخنگوى وزارت مهاجرين و عودت‌کنندگان مي‌گويد که کمتر از يک ميليون افغان، در ايران مدرک اقامت دارند؛ اما يک ميليون و ٤٠٠ هزار افغان ديگر، فاقد مدرک بوده که از اين جمله مدت ويزۀ ٦٠٠هزار تن آنها  در دو روز ديگر پايان مى يابد.

وزير امور مهاجرين در راس هيئتى که در ترکيب آن، نمايندگان وزارت هاى داخله و خارجه و كميسيون مهاجرين و بي‌جاشدگان ولسى جرگه شامل است، بر اساس فيصلۀ شوراى وزيران به ايران رفته است.

قابل ذکر است که پاكستان، در ماه سرطان سال جارى موافقت كرده تا با صدور كارت‌هاى جديد اقامت براى مهاجرين افغان،‌ مدت حضور آنان را دو و نيم سال ديگر تمديد كند.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 بسم الله الرحمن الرحیم


همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)

 بنیاد علمی فرهنگی کوثر برگزار می کند:

مسابقه فرهنگی حکمت
 
بنیاد علمی فرهنگی کوثر

بخش های مسابقه :

1-وبلاگ نویسی
2-مقاله نویسی
3-مسابقه پیامکی

مسابقه وبلاگ نویسی ومقاله نویسی
ارائه کلیه مقالات وبلاگ های فرهنگی با عناوین زیر:


1-امام جعفر صادق علیه السلام درمذاهب
2-حجاب
3-تهاجم فرهنگی
4-مهاجرت

مسابقه پیامکی:به نظرشما مهمترین خواسته مهاجرین از دولت آینده افغانستان چیست؟

1-ایجاد امنیت

2-فراهم اوردن زمینه بازگشت مهاجرین

 برای ارائه مقالات و وبلاگ های خودبا شماره   09374996537 تماس حاصل فرمایید.
جهت پاسخگویی به سوالات به سوال نظرسنجی پیامکی گرینه مورد نظررابه نمایید.  09370021381  ارسال
مهلت ارسال اثار تا9/6/92می باشد

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز شهرری فلکه اول دولت اباد فرهنگ سرای شیخ صدوق(ره)  یکشنبه 10/6/92 ساعت 17تا19

با جوایز ارزنده و بی سابقه

حضورشرکت کنندگان در مسابقه جهت دریافت جوایز الزامی است.





ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب