وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

ایران و مهاجرین افغانستانی!!!

 

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/06/15/13910615000121_PhotoA.jpg

عربستان سعودی با جذب مهاجرین افغانستان آنها را تا مقطع داکتری در رشته مختلف پیش برد و اکنون از همین مهاجرین افغانستانی مسلط به زبان عربی در ترویج تفکر وهابیت استفاده می کند اما مدیران ایرانی بنا به سلایق شخصی این استعدادها را از کشور خود رانده و با دلی پر درد به سوی کشورهای غربی ارسال کردند.

طبق ابلاغ وزارت آموزش و پرورش ایران، مدارس دولتی برای ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اتباع افغانستانی 75 تا 100 هزار تومان و برای مقطع راهنمایی و دبیرستان 300 تا 350 هزار تومان اخذ می کنند.

بنا به گفته شهروندان مهاجر در ایران در برخی موارد این مبلغ به دو سه برابر افزایش می یابد و نظارت خاصی بر آن نیست و از آنجایی که مهاجرین طی این سی و چند سال در ایران هیچ مرکزی برای رسیدگی به شکایات احتمالی خود نداشته و ندارند، برای باسواد شدن فرزندان خود مجبور به پرداخت مبلغ پیشنهادی مسوولان مدارس هستند.

این موضوع به حدی روشن است که مسولان امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش ایران نیز گفته اند: این اخذ شهریه از دانش آموزان افغانستانی با توجه به بضاعت مالی خانواده های آنان، مانعی برای ادامه تحصیل آنان شده است که می تواند زیان های جبران ناپذیری پی داشته باشد به همین دلیل پیگیر لغو شهریه ثابت از حدود 350 هزار دانش آموزان افغانستانی در مدارس ایران هستند.

متن کامل در ادامه مطلب میباشد...!!!



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:ایران و مهاجرین افغانستانی!!!,
ارسال توسط علیرضا احمدی

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس آن هیچ کدام از کاندیداها نتوانستند ۱+۵۰ درصد آرای کل مردم را بدست بیاورند؛ از این رو بایستی در دور دوم انتخابات با یکدیگر رقابت کنند.

خبرگزاری فارس: اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/ انتخابات به دور دوم رفت

به گزارش سما (سایت مهاجرین) کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ظهر امروز نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام کرد.

بر اساس نتایج اعلام شده عبدالله عبدالله با کسب 45 درصد کل آرا در صدر قرار گرفت و اشرف‌غنی احمدزی نیز با کسب 31 درصد کل آرا مقام دوم را در فهرست نامزدها کسب کرد که بر این اساس انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 16 فروردین ماه سال جاری در سراسر افغانستان برگزار شد.

نتایج اولیه این انتخابات ششم اردیبهشت ماه اعلام شد که بر اساس آن نیز انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد و رقبای اصلی یعنی عبدالله عبدالله و اشرف‌غنی احمدزی باید با یکدیگر به رقابت بپردازند.

دور دوم انتخابات افغانستان در 24 جوزا (خرداد) برگزار میشود.





تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:نتایج نهایی انتخابات افغانستان اعلام شد!,
ارسال توسط علیرضا احمدی

 

اثر هنرمند افغانستانی استاد محمد حسین احمدی!


DSC03928





تاريخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:اثر هنرمند افغانستانی استاد محمد حسین احمدی!,
ارسال توسط علیرضا احمدی

ولادت مولي الموحدين اميرالمومنين مولود کعبه و فرا رسيدن روز پدر

را خدمت شما دوستان تبريک و تهنيت عرض ميکنم!






ارسال توسط علیرضا احمدی

بلاگ ای اف جی

اولین سرویس وبلاگ دهی افغانستان

یک ابزار حرفه ای برای ساخت و مدیریت وبلاگ به زبان پارسی است . اولین سرویس وبلاگ افغانستان همواره سعی خود را در جهت ارائه بالاترین کیفیت ممکن خدمات و کاربردی ترین امکانات خواهد نمود و بیش از پیش برای خدمات رسانی به پارسی زبانان سراسر دنیا و افزایش محتوا و ارزش وب فارسی تلاش خواهد کرد . امید است خدمات گروه اولین سرویس وبلاگ افغانستان مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گیرد.





ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب