وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

مراسم نوزدهمین سالگرد شهید مزاری در تهران برگزار می شود!

زمان: چهار شنبه 14 اسفند ساعت 14:30 الی 18
مکان: تهران جنب مترو حقانی باغ موزه دفاع مقدس تالار خلیج فارس
ستاد مردمی بزرگداشت شهید مزاری





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

دانشجویان ، دانش آموزان و فرهنگیان مهاجر افغانستانی مقیم تهران

با حضرت آیت الله محقق کابلی دیدار و گفت و گو کردند!


به گزارش سایت مهاجرین جمهوری اسلامی افغانستان، روز پنجشنبه اول اسفند ماه جمعی از دانشجویان ، دانش آموزان و فرهنگیان مهاجر افغانستانی مقیم تهران به دیدار حضرت آیت الله محقق کابلی در قم رفتند.

 در این مراسم آقای دکتر سید وحید ظهوری حسینی ریاست بنیاد علمی فرهنگی کوثر ضمن تقدیر وتشکر از مرجع عالیقدر به خاطر حمایت معنوی از فعالیت های فرهنگی به تشریح برنامه های بنیاد کوثر پرداخت .وی کار فرهنگی را دغدغه اصلی بنیاد از بدو تاسیس دانست و آموزش را از راهکارهای مبارزه با فقر فرهنگی برشمرد.

 وی خاطر نشان کرد :امروزه غرب واستعمار بیش از اتکا به توان نظامی به قدرت رسانه ای خود تکیه زده و با ایجاد و راه اندازی جنگ روانی توانسته موفقیت های چشمگیری بدست آورد.بنیاد علمی و فرهنگی کوثر با علم به این مهم و با توجه به توانایی های داخلی خود توانسته 3 پایگاه عظیم در حوزه مجازی ایجاد نماید که پایگاه فرهنگی واعتقادی اتحدوا در بعد اسلامی و مذهبی ، سایت رسمی بنیاد کوثر  در بعد سیاسی و فرهنگی و سایت مهاجرین جمهوری اسلامی افغانستان در بعد اجتماعی و فرهنگی مهاجرین گام بلندی برداشته است.

حضرت آیت الله محقق کابلی مرجع عالیقدر جهان اسلام  ضمن خوشامد گویی به جمع علمی و فرهنگی مهمان، از جوانان ودانشجویان خواست تا تقوا را به عنوان مهمترین اصل در مسیر زندگی خود انتخاب کنند و با تاسی به آیه شریفه ی قرآن کریم ، تقوا را بهترین وتنها کلید نجات برای تمام اقشار از جمله عالم یا بی سواد ، دانشجو یا کارگر ، زن یا مرد ، استاد یا روحانی دانست و همگان را به تقوای الهی توصیه کرد.

در پایان اعضای بنیاد کوثر به صورت جداگانه وخصوصی با مرجع عالیقدر صحبت وادای احترام نمودند.

 

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

همزمان با هفته وحدت ومیلاد رسول اکرم (ص) وحضرت امام جعفر صادق(ع)

 افتتاحیه سایت مهاجرین جمهوری اسلامی افغانستان و

مراسم اختتامیه طرح علمی آموزشی حکمت (ویژه مهاجرین افغانستانی)

 در خانه فرهنگ شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

images/IMG_5615.JPG

 

همزمان با هفته وحدت ، عصر روز پنجشنبه 26 دی ماه اختتامیه طرح علمی اموزشی حکمت که طی تابستان و پاییز سال جاری در استان تهران و همچنین شهر کابل افغانستان به صورت همزمان اجرا شده است،برگزار شد.دراین مراسم که باحضور اساتید حوزه و دانشگاه ،فرهنگیان،دانشجویان وعموم مهاجرین مقیم استان تهران برگزار شد،نمایندگانی ازکلاسها و کارگاه های مختلف طرح حکمت به تشریح دوره های سپری شده وفواید و اثار آن پرداختند.در ادامه چند تن از اساتید طرح مذکور از جمله حجت الاسلام والمسلمین ناطقی،استاد تقی دژاکام و سرکارخانم هاشمی حافظ قران کریم به ایراد سخن پرداختند.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد...!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

 بالا رفتن پرچم افغانستان به خاطر بازی جوانمردانه در سال 2013

را به تمام هموطنان عزیز تبریک عرض میگوییم

به امید حضور تیم ملی در جام جهانی...

 

فدراسیون فوتبال افغانستان، جایزه بازی جوانمردانه سال 2013 فیفا را بدست آورد.

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان در سال 2013

در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و فدراسیون فوتبال افغانستان

جایزه بازی جوانمردانه فیفا را از آن خود کرد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

هیئت باب الحوائج (بنیاد علمی فرهنگی کوثر) برگزار میکند!

مراسم گرامیداشت رحلت پیامبر اکر(ص) و شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع)

بنیاد علمی فرهنگی کوثر

 

سخنرانان: حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای ناطقی

و دکترظهوری حسینی دبیرکل بنیاد علمی فرهنگی کوثر

مداحان: کربلایی سید رضا علوی و کربلایی سید حمزه مشهدی


 

مکان: شهرری خیابان حرم مسجد خاتم النبیین(ص)

زمان: سه شنبه دهم دی ساعت 2.30 الی 5 بعدازظهر


ویژه خواهران و برادران مهاجرین افغانستانی و انصار گرامی


www.Af-Kosar.com

www.Ettahedou.com

 





ارسال توسط علیرضا احمدی

 

از بیست و سومین سالگرد شهادت شهید صادقی نیلی

و ششمین سالگرد شهادت شهید سید مصطفی کاظمی در تهران تجلیل شد!

 

طی مراسمی با شکوهی از بیست و سومین سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین شهید محمد حسین صادقی نیلی، و ششمین سالگرد شهادت شهید سید مصطفی کاظمی با حضور علماء، شخصیت های سیاسی و فرهنگی  و دانشجویان و مردم جهادپرور افغانستان در مسجد صاحب الزمان شهرک مدرس واقع در تهران تجلیل به عمل آمد.





ارسال توسط علیرضا احمدی

مهاجرین افغانستانی، بخشی از زندگی ایرانیان محسوب می‌شوند

http://www.avapress.com/images/docs/000065/n00065174-b.jpg

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با توجه به تولید مواد مخدر در افغانستان و سرایت آن به ایران و وجود زندانیان مختلف در این کشور گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه‌ای را مبنی بر تبادل مجرمین بین دو کشور تایید کردیم که کارها را آسان می‌نماید.
به نقل از خبرگزاری مهر، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته در دیدار با برنارد دویل، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران، کمک به پناه‌جویان را وظیفه دینی و اخلاقی جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهارداشت: وجدان ما به دلایل وجود مشکلاتی که برای آواره‌ها پیش آمده و به ما پناه آورده‌اند، همیشه بیدار بوده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، با اشاره به سابقه ورود پناهندگان به این کشور گفت: از همان اوایل انقلاب اسلامی، کشور ایران به دلیل درگیری مردم افغانستان با شوروی سابق و حمایت‌هایی که از مردم مظلوم افغانستان می‌کردیم، مردم بی‌پناه به ایران مهاجرت می‌کردند که این رویه از سال‌های قبل از انقلاب اسلامی نیز صورت می‌پذیرفت.
هاشمی رفسنجانی، به سابقه ورود مردم عراق قبل از جنگ تحمیلی نیز اشاره و اضافه‌کرد: به دلیل درگیری صدام با شیعیان عراق و مسائل پیش آمده برای آنها، از آنجایی که تنها مأمن شیعیان، ایران بود، آنها به ایران پناه می‌آوردند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با توجه به تولید مواد مخدر در افغانستان و سرایت آن به ایران و وجود زندانیان مختلف در ایران گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه‌ای را مبنی بر تبادل مجرمین بین دو کشور تایید کردیم که کارها را آسان می‌نماید.
وی افزود: امروز افغان‌ها که بخش بزرگی از پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند، به دلیل ماندگاری طولانی و تشکیل زندگی، بخشی از زندگی ایرانیان محسوب می‌شوند، ولی به دلیل مشکلات اقتصادی، اشتغال و قاچاق مواد مخدر امروز مشکلاتی پیدا کرده‌ایم.
هاشمی‌رفسنجانی یکی دیگر از مشکلات امروز کشور ایران را، مهاجرین غیرقانونی خواند و گفت: با توجه به قراردادهایی که با سازمان ملل متحد در خصوص پناهندگان داریم، تنها پناه‌جویان قانونی تحت پوشش آنها قرار داشته و وجود مهاجرین غیرقانونی زیاد، امروز شرایط را برای ما و آنها سخت کرده است.
وی به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در کمک به پناه‌جویان اشاره کرد و افزود: اگر امروز به تشکّل‌های غیردولتی نظیر زنجیره امید، توجه بیشتری نماییم، خدمات آنها نیز به گروه‌ها و افراد مختلف بیشتر شده که این امر می‌تواند خود برای دولت در جهت یاری رساندن به مهاجرین، راه‌حل مناسبی باشد.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

چیستی عاشورا؟

روزها همچنان از پی هم می‌گذرند و دوباره محرم با آن حال و هوای سحرانگیزش از راه می‌رسد. دوباره عطر خوش حسینی به مشام می‌رسد و نوای «یاحسین» گوش جان را نوازش می‌دهد. زمزمه‌ای که همواره ورد زبان ملت ایران بوده و با نشأت گرفتن از زمزمه‌ها و نام حسین(ع) بود که توانستند چنان حوادثی را بیافرینند به طوری که با گذشت زمان هنوز فعل حسینی‌شان در اذهان حک شده باقی مانده است.

متن کامل این پست در ادامه مطلب میباشد!!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط علیرضا احمدی

از ٢٦ کاندید احتمالى ریاست جمهوری سال آینده، ده تن

و از ٣٠٥٦کاندید  احتمالى شورای ولايتى، ٢٧٠٤ تن در لیست ابتدایی کاندیدان راه يافتند.

 

 درلیست ابتدایی نامزدان ریاست جمهوری، که امروز در یک نشست خبری ازسوى کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد ، نام های داکتر عبدالله عبدالله، عبدالرب رسول سیاف، قطب الدین هلال، عبدالرحیم وردک، داکتر اشرف غنی احمدزی، داکتر زلمی رسول، محمد نادرنعیم، قیوم کرزی، هدایت امین ارسلا وگل آغا شیرزی شامل ميباشد.
انوارالحق احدی، سید اسحاق گیلانى، بسم الله شیر، فضل کریم نجیمی، حشمت غنی احمدزی، سرور احمدزی، حمیدالله قادری، داوود سلطانزوی، عزیزالله لودین، سلمان علی دوستزاده، فاروق اعظم، خدیجه غزنوی، عبدالهادی دبیر، نور رحمن لیوال، داکتر داور احمد نادی، و نادر احمدشاه احمدزی که درلست نامزدان احتمالى انتخابات ریاست جمهوری بودند ؛نتوانستند درلست ابتدايى راه يابند .
اما محمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات  امروزدرنشست خبرى گفت که کمیسیون بعد از ارزیابی ؛ اسناد ١٦ تن نامزدان احتمالى رياست جمهورى را با شرایط کاندید شدن برابر ندانسته و به همین خاطر، نام هاى آنها را ازلیست ابتدایی حذف کرد.
تابعیت دوگانه و نداشتن يکصد هزارکارت راى دهى حمایت کننده از ٢٠ ولایت کشور،  ازسوى رييس کميسيون مستقل انتخابات دلایلى خوانده شد که جلو راه یابی افراد یادشده را به لیست ابتدایی گرفته است.
به اساس معلومات نورستانى، ٢٧٣٣ مرد و ٣٢٣ زن براى شوراهاى ولايتى، ثبت نام کرده بودند، که از جملۀ آنها ٣٥٢ تن به شمول ١٥ زن، به ليست مقدماتى راه نيافته اند.
به گفتۀ موصوف، کسانيکه نام شان در ليست ابتدايى ذکر نشده، ميتوانند اعتراضات شانرا باکميسيون مستقل انتخابات شريک نمايند .
نورستانى افزود ، امکان دارد که در نتيجۀ بررسى اين اعتراضات، بعضى تغييرات در ليست ابتدايى به ميان آید.
وى با بيان اينکه ، با اعلام ليست ابتدايى نامزدان؛ دورۀ شکايات انتخاباتى بطور رسمى آغاز شد  افزود که مردم ميتوانند شکايات و اعتراضات خود را در مورد نامزدان، به دفاتر شکايات انتخاباتى در کابل و ولايات بسپارند.
قرار بود که هفتۀ گذشته (٢٧ ميزان)، ليست ابتدايى نامزدان، به نشر برسد.
اما نورستانى گفت که بررسى دقيق اسناد نامزدان احتمالى انتخابات رياست جمهورى و تعويق در سپردن معلومات از سوى وزارت امور خارجه، در مورد تابعيت دوم، مواردى بودند که نشر ليست نامزدان را به تعويق انداخت.
وى همچنان گفت که ليست نهايى نامزدان، به تاريخ ٢٥ برج عقرب سال روان به نشر خواهد رسيد.




ارسال توسط علیرضا احمدی

مـــراسم هفدهمین سالگرد ارتحال حضرت ایت الله بهشتی (ره) برگزار می شود

مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال عالم عامل و مجاهد، حضرت آیت الله العظمی بهشتی (ره) موسس و رهبر شورای اتفاق انقلابی اسلامی افغانستان و بنیان گذار اولین حاکمیت اسلامی در قلب حکومت کمونیستی، روز جمعه در کابل برگزار می شود.
در اطلاعیه کمیسیون برگزاری مـــراسم هفدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهشتی (ره) از ایشان به عنوان صفحه ای روشن در تاریخ معاصر افغانستان یاد شده که مردم و کشور ما در شرایط جاری و در آستانه تحولات کلان سیاسی به تفکر و اندیشه های آن عالم ربانی بیش از هر زمانی نیاز دارد.
با پایان یافتن جهاد، حضرت آیت الله العظمی بهشتی (ره) پیشگام اخوت، برادری و وحدت شد و بعنوان رئیس شورای عالی نظارت حزب وحدت اسلامی افغانستان تا آخر حیات شریفش فعالیت نمود. 
اکنون که هفده سال از ارتحال ملکوتی آن بزرگمرد تقوا، جهاد و وحدت می گذرد، همه با هم برای تجلیل از جایگاه شایسته سیاسی و علمی این فقید، روزجمعه ۱۲ مـــیزان از ساعت نه صبح در مسجد بزرگ و جامع محــــمدیه واقع در کارته سخی، تپه سلام ،گرد هم می آئیم.





ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب