گرامیداشت 8 ثور سالروز پیروزی جهاد افغانستان در کابل!
وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

این نماینده مردم در ولسی جرگه، خاطر نشان ساخت: مهم‌ ترین پیامی که جهاد مردم افغانستان به جهان داشت این بود که تسلیحات نظامی، ارتش مجهز و تکنولوژی‌های پیشرفته نمی‌تواند تضمین‌کننده پیروزی باشد، بلکه ایمان، عقیده و مجهز بودن به سلاح معنوی، ضامن پیروزی یک ملت است.
به عقیده وی، زمانی که ارتش شوروی از افغانستان خارج شد، متأسفانه ریاست و قدرت  طلبی میان رهبران جهادی مطرح شد و سرانجام به جنگ های داخلی ختم شد.
آقای اکبری تاکید کرد: مجاهدین، در زمان تسلط حکومت کمونیستی و قبل از پیروزی هشت ثور به عنوان مبارزان راه آزادی، مدافعان ارزشهای دینی و پاسداران ناموس ملت و جنگجویان حق علیه اشغالگران شوروی در نزد مردم شناخته می شدند.
اقای اکبری درباره علل این اتفاق به مشکلات داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: در قسمت مشکلات داخلی مسایلی چون عدم هم پذیری، جنون رسیدن به قدرت، اختلاف بعضی از احزاب در مسایل خورد و کلان، از مهم‌ترین عوامل بود.
آقای اکبری درباره مسایل خارجی ها یادآورشد و گفت: وقتی که روس ها از افغانستان خارج می شدند، متأسفانه رهبران جهادی برای آینده قدرت خود، از وجهه قومیت استفاده کردند.
وی تصریح کرد: هر چند پس از پیروزی هشتم ثور، وقایع تلخ و رویدادهای غم انگیز زیادی در افغانستان اتفاق افتاد که آنهم بخاطر بی تدبیری، کم تجربگی، فزون خواهی قومی برخی از گروه ها و دخالت پنهان و آشکار برخی از همسایگان و قدرت های فرامنطقه ای، اتفاق افتاد؛ اما از سوی دیگر، دخالت های خارجی به ویژه دخالت های کشورهای غربی و شرقی، مانع تشکیل حکومت پایدار و فراگیر در افغانستان گردید.
آقای اکبری تاکید کرد: پیروزی هشتم ثور ثمره ی خون میلیون ها شهیدی است که بی نام و نشان روی صخره ها و در دشت ها و دامنه ها به خاطر دفاع از کشورشان، هدف گلوله ی اشغالگران بیگانه قرار گرفتند، دلیرانه از سرزمین شان دفاع نمودند و مظلومانه به شهادت رسیدند.
در همین حال محمد نسیم فقیری رییس دارلانشاء جمعیت اسلامی افغانستان گفت: هشت ثور سال‎روز پیروزی مردم افغانستان پس از ۱۴ سال جهاد در برابر رژیم کمونیستی وقت و تهاجم ارتش سرخ شوروی پیشین است.
اوعلاوه کرد: هشت ثور را باید در ابعاد داخلی و بین‎المللی مورد بررسی قرار دهیم و ارزش بین‎المللی این روز که باعث سقوط یک مکتب فکری و سیاسی شده، باید بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.
به گفته وی، هر چند هشت ثور، در چند سال اخیراز سوی حکومت ضعیف تر تجلیل می گردد؛ اما همه ساله از طرف ملت افغانستان در نقاط مختلف کشور به صورت باشکوه تجلیل می‎شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب